emotie

  • ron

    Veel tips gaan ervan uit dat spanning/emotie toegedekt dienen te worden….dat spanning iets is wat je te lijjf gaat met ontspanning.

    Ik geloof dat er achter spanning in je lijf een dieper signaal ligt.

    Het eigenlijk signaal ontkennen levert spanning op.

    Ik geloof dat spanning pas voorgoed weg kan als dat diepere signaal erkent wordt en je er de juiste, bijbehorende lessen van leert.

    Deze wereld neemt geen tijd om te luisteren naar signalen.

    Voel je je slecht dan koop je jezelf een heerlijke sorbet of je neemt een oveheerlijke massage.

    Het heeft even het gewenste effect en het lijkt dus te helpen.

    Ikzelf was over(ge) spannen en ben dieper gegaan dan ikzelf voor gekozen zou hebben.

    Het was bij mij nodig!

    Mijn basis was haat.

    Mijn basis wordt meer en meer liefde.

    Deze haat gaf me spanning omdat haat altijd haat oproept.

    Met liefde geldt dit andersom ook.

    Om lief te kunnen hebben moeten er allerlei leugens waarin je geloofd (over jezelf en anderen) blootgelegd worden.

    Een echt diep proces wat je hart kan vernieuwen.

    Dit kost tijd en pijn en leid langs verwarring en angst.

    Het is zoeken en loslaten, geduld leren hebben, ingaan tegen impulsen die je hebt opgebouwd, patronen (h)erkennen en doorbreken.

    Een lange weg.

    Een weg uit spanning naar ontspanning.

    Van donker naar licht.

    Van onbegrip naar begrip.

    Van hulpeloosheid en afhankelijk naar hulp kunnen bieden en verantwoordelijkheid kunnen dragen.

    Van zoeken naar perfect zijn naar zelfaanvaarding en liefde.

    Van gebukt gaan onder onrecht naar onrecht kunnen handelen en veranderen of accepteren.

    Slaap/boekenlezen/medicijnen/naar de wc gaan/films kijken/ontspanningsoefeningen doen/nog harder werken en weet ik wat allemaal niet meer kan allemaal iets doen.

    Maar wil je echt leren te ontspannen zul je rust moeten nemen en tijd om er diep door te gaan.

    Het kost je wat.

    Mensen vermijden dit liever (ik ook hoor!).

    Maar uit ervaring kan ik inmiddels zeggen dat het loont.

    Toch ben ik ook nog steeds onder weg.

    Voorlopig werk ik bv nog niet (betaald).

    Dit is een keuze.

    Ik wil verder herstellen.

    En dat gaat ook lukken.

    Dat geloof ik.

  • joost

    dat is zo gelukkig werkt het bij mij (nog) wel.

    maar eigenlijk doe je bij het lezen van het boek het zelfde alleen dan is dat boek een soort van rode lijn die ervoor zorgt dat je aan dat ene ondw. blijft denken.

    gr Joost

  • Hyperactief

    Precies joost, en zoals ik al zei werkt het slaapverwekkend.;) Groetjes v Hyperactief

  • paul

    Hallo allemaal .Bedankt voor de reacties.

    hier kan ik zeker wat mee,en het is leuk om te lezen wat anderen denken en vooral ook doen .

    Een beetje van alles lijkt mij de beste oplossing .

    Aan iriele dingen denken heb ik ook al eens toegepast .Ook de liefde heeft er mee te maken ,zeker weten .

    groetjes

  • Alkien

    Leuk dan zo een boek lezen :(…..Als je zo in slaap moet vallen…….dan kan ik wel betere middeltjes bedenken……..:D

    Geintje……..:D

    De buuf die je wakker houdt met de hond, mijn buurjongen die aan het springen is…….. de drumband die hierachter hun intrek genomen heeft.Ha ha, gewoon omdraaien en wegwezen…….:D

    Groetjes,

    Alkien.

  • Alkien

    Niet kunnen slapen betekend meestal dat er iets aan ten grondslag ligt.

    Bij mij is het nu bedreiging. Ik sliep hier dus altijd perfect. Al een week lang doe ik dus vrijwel geen oog meer dicht.

    Dan helpt tellen niet azalaia….ook het verzinnen van dingen die je leuk vind en die ‘gaan zien’…….werkt niet.

    Ik hoor, luister, lig daarop te slapen……..als mijn foon gaat……..schrik ik mezelf kapot. Heb mijn gsm onder mijn kussen…….al jaren…….

    Dus slapen…..is een kunst,,,;)

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    :D:D:D

  • Hyperactief

    Gewoon erboven staan Alkien, losers houdt je overal… Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    Nou het zal niet meteen helpen, maar als je snachts wakker wordt moet je op de klok kijken en je voornemen dat als je over een half uur nog niet slaapt, je een klusje gaat doen.

    Het moet natuurlijk niet iets zijn als boren in het plafond om 3 uur snachts.

    Een stel agenten met knetterende portofoons die de boormachine in beslag nemen, komen de nachtrust niet ten goede.

    Het beste is wel als het een rotklusje is, de administratie ordenen, de klerenkast opruimen of de tegeltjes in de douchecel afsoppen. Een soort strafexercitie dus.

    Bedenk in dat half uur wat het gaat worden.

    Als je na een half uur niet slaapt sta je op en ga je “het” doen.

    Daarna mag je weer naar bed en verder slapen.

    Dit gebeurd 1 maal en de volgende keer zal je onderbewustzijn er voor zorgen dat je binnen een half uur (na het nieuwe voornemen) slaapt om niet nog eens zo'n rotervaring te hoeven doormaken.

    Ik heb het zelf eens gedaan en bij mij heeft het geholpen :-)

    Groetjes Ellen

  • Hyperactief

    Het moet natuurlijk niet iets zijn als boren in het plafond om 3 uur snachts.

    Een stel agenten met knetterende portofoons die de boormachine in beslag nemen, komen de nachtrust niet ten goede. Aldus: Ellen XL.

    Hoi Ellen, heb je daar ervaring mee dan.:D Groetjes v Hyperactief:)