emotie

  • Ellen XL

    Als ik in bed lig bedenk ik de gekste dingen. Zoals b.v. om 3 uur s'nachts boren in het plafond en dan gauw het licht uitdoen zodat ze niet weten dat ik het was. Natuurlijk doe ik het niet echt maar ik bescheur me er wel om.

    Ook als ik slaap droom ik heel raar en hardop ook nog. Ik had eens gedroomd dat ik de himalaya beklom. Ik rende zowat tegen die berg op, dus ik riep al een paar keer totaal verrukt van mezelf keihard “IK BEN GEWELDIG!” Toen ik helemaal bovenop die berg stond en over de bergtoppen uitkeek kwam het zo in mij op om uit volle borst iets te schreeuwen, dus ik riep IK HEB DE MEEST GEWELDIGE STEM TER WERELD!

    Ik werd al door mijn eigen geschreeuw wakker, maar de buren die op de verwarmingsbuizen gingen timmeren als ze vonden dat er teveel lawaai was, bleven daar nog zeker 5 minuten mee doorgaan nadat ik al was gestopt met schreeuwen.

    :D Dus je bent zeker wel blij dat ik je buurvrouw niet ben? Groetjes Ellen:)

  • Hyperactief

    Ha, ha, ha, jij bent geen roepende in de woestijn, maar een roepende in bed. Enne boren s'nachts, alsjeblieft zeg, doe me een lol, als ik slaap kunnen ze een bom laten ontploffen, maar een boor zou ik niet doorheen pitten, dan had je “oorlog” met mij als buurman.:D Groetjes v Hyperactief:)

  • DRE

    Ik heb mezelf iets aangeleerd waar ik veel voordeel aan heb, het partitioneren van mijn gedachte wereld. Tijdens en na de Aziatiese crash van ‘97 werd ook mijn bedrijf (in Thailand) geraakt. Ik heb leren zweten als nooit tevoren. S’nachts wakker worden en maar denken in cirkels meestal. Totdat ik tegen mezelf zei “nu even niet” nadat er weer zo'n gedachte binnensloop. En er komen wat gedachtes binnesluipen, elk moment waar dan ook (wie dan ook). Dus, eigenlijk heel makkenlijk. Zoiets als, van 9 tot 5 werk aangelegenheden, 5 tot zeg 11 ontspannen en over privee situaties tot klaarheid komen. 11 tot 07 slapen, rusten, en als er een 9 tot 5 situatie zich aanmeld in de 11 - 07 periode gewoon wegsturen. Ik zei vaak hardop “nee, niet nu, mag niet”. Dit mag simpel voorkomen maar ik gebruik het nu nog dat partitioneren en ik ben een stuk geballanceerder geworden of komt dat omdat ik elke dag ouder word? :)

    Eckhard Tolle lezen, ook verruimend.