rokende mensen

  • Gerard

    Sorry, maar dit is TOTALE onzin!

  • Gerard

    Moest aan De Bie hangen.

  • Hyperactief

    kinderen maken eigen keuzes azalaia, misschien wat meer loslaten, als ze jou er niet mee opdringt dan zie ik het probleem niet. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    :D:D:D

  • azalaia

    Dat is waar Hyperactief, loslaten. Ik kan hààr wel loslaten maar niet het idee dat ze haar gezondheid ten gronde richt. Misschien omdat ik haar moeder ben en haar heb gebaard…..en ze mij niet onverschillig laat….

    Groeten van azalaia.

    Hyperactief schreef:

    >

    > kinderen maken eigen keuzes azalaia, misschien wat meer

    > loslaten, als ze jou er niet mee opdringt dan zie ik het

    > probleem niet. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    En waarom is dat dan onzin Gerard ??? Leg dat eens uit ??? Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Ach azalaia, ik ga roken niet goed praten, maar je kan er ook heel oud mee worden. Mijn opa daar waren de schoorstenen van de Hoogovens niets bij, is toch kerngezond 97 geworden. Daarnaast heb ik twee tantes zeer jong aan longkanker verloren die nog nooit gerookt hadden… De omgeving Schiphol kan ook meer sterfte zonder dat er aantoonbaar meer gerookt wordt…. Groetjes v Hyperactief

  • azalaia

    Dit is een bekend cliché Hyperactief, bijna iedereen die zelf rookt heeft wel een opa/oma gehad, die 98 is geworden, altijd heeft gerookt en kerngezond is doodgegaan.

    Nee, die vlieger gaat bij mij niet op.

    Groeten van azalaia.

    Hyperactief schreef:

    >

    > Ach azalaia, ik ga roken niet goed praten, maar je kan er ook

    > heel oud mee worden. Mijn opa daar waren de schoorstenen van

    > de Hoogovens niets bij, is toch kerngezond 97 geworden.

    > Daarnaast heb ik twee tantes zeer jong aan longkanker

    > verloren die nog nooit gerookt hadden… De omgeving Schiphol

    > kan ook meer sterfte zonder dat er aantoonbaar meer gerookt

    > wordt…. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Toch zijn het feiten azalaia, mijn oom die zoop en rookte als een ketter leeft ook nog steeds, en is inmiddels in de tachtig…… Groetjes v Hyperactief

  • Leo

    > Het is een heel natuurlijk mechanisme wat hier werkt, de reuk

    > is namelijkiets met een ijzersterk geheugen.

    Dit is inderdaad een stuk van het mechanisme (waar ik eerlijk gezegd niet aan had gedacht). Het andere stuk van het mechanisme is dat de rokende persoon (in dit geval mijn moeder) niet voorkwam dat ik constant met de narigheid van mijn stiefvader te kampen had.

    Ze had er mijns inziens (later heeft ze dit zelf ook toegegeven) zo snel mogelijk van hem moeten scheiden (konkreet nadat hij haar voor de eerste maal in elkaar had gerost, ik was toen zelf 7).

    Ik koppel roken dus aan verhinderen dat het goed gaat met mij, de rokende persoon kan ik dus maar beter uit de buurt blijven.

    Ik heb pas twee suggesties gezien om er iets aan te doen.

    De ene is dicht bij een rokende kennis gaan zitten en over iets leuks praten, de ander zelf gaan roken.

    Ik heb niet veel vrienden/kennissen laat staan rokende. Precies een rokende vriend die ik heel af en toe zie. Dat is een heel aardige vent, doet geen vlieg kwaad. Ik heb louter sympathie voor hem.

    Het gaat echt om rokende mensen die ik niet ken, vooral rokende vrouwen. Ik denk tamelijk verknipt als ik die zie. Als ik een vrouw zie roken bij de bushalte is het eerste wat bij me opkomt: ‘ domme koe’ :(

    Zo houd ik ze wel makkelijk op afstand.

    Zelf gaan roken, ooit heb ik een pak cabalero gekocht, na een jaar is het uitgedroogd in de vuilnisbak gegooid. Dronken heb ik wel eens een sigaar gerookt (iets in me zegt dat het niet goed is, het mag niet van me zelf, echt ik kan geen sigaret opsteken, de weerstand is zo enorm, ik zou eerder een bank beroven en het geld aan het een goed doel geven :)