rokende mensen

  • azalaia

    Leo, ga alsjeblieft niet roken of rokende personen opzoeken, dan inhaleer je iets dat niet past bij jouw levensslijl.

    Nu er in veel gebouwen niet meer gerookt mag worden, ziek ik horde mensen, of studenten allemaal tegelijk buiten roken en maar nerveus aan die peuk trekken alsof hun leven er vanaf hang………:D……..

    Dan denk ik ook wel eens van mijn god, wat een stelletje gefrustreerde zielepoten zijn dit toch, hoe kan je zó verslaafd raken aan iets wat zo slecht is voor je algehele welzijn.

    Als je een grote angst voor spinnen zou hebben, en je wordt aangenomen in Artis op een afdeling waarbij je ook deze dieren moet verzorgen, dan gaat de vlieger op door juist stap voor stap met spinnen in aanraking te komen om je van die angst af te helpen.

    Ik denk echter dat je de assosatie ‘'rokende moeder/weerstand tegen rokers’', van je af moet leren zetten.

    Nu je weet dat het geheugen hier een bepalende factor in is, is het misschien iets makkelijker te begrijpen.

    Een geheugen is niet uit te wissen, maar je kan zelf proberen hier nu anders mee om te gaan.

    Sta neutraal tegenover rokers, zoek ze niet op als je dat niet wilt, maar ban negatieve gedachtes over hen uit en denk neutraal of helemaal niks.

    Focus je niet meeer op de rokende mens en ga op zoek naar de niet rokende generatie, misschien is hier wel een website van.

    Dit was mijn 2de bijdrage en wil je niet pushen of zo, alleen mijn gedachten uitspreken.

    Groeten van azalaia.

  • Francis

    Hay Azalaia,

    Ik had je vorige stukje al gelezen en nu weer vind ik je mening echt wat te ver doorgetrokken!!Ik rook al een maand of 4 niet en dat is heel fijn voor mijn gezondheid…maar toen ik wel rookte was ik geen minder leuk mens..dus het is zonde om mensen puur om het feit dat ze roken te veroordelen of te ontwijken.

    Want je zou dan wel eens hele leuke bijzondere mensen kunnen mislopen!!

    roken is idd heel slecht voor je gezondheids en je kan het beter laten….Maar om nou mensen puur af te schrijven omdat ze niet leven volgens jouw normen vind ik niet echt ruimdenkend..En eigenlijk heel jammer!!

    liefs Francis

  • Hyperactief

    Dan denk ik ook wel eens van mijn god, wat een stelletje gefrustreerde zielepoten zijn dit toch, hoe kan je zó verslaafd raken aan iets wat zo slecht is voor je algehele welzijn. Aldus: azalaia.

    Denk je dat bij dikke mensen die de frikandelleautomaat niet voorbij kunnen lopen ook azalaia, lekker “mensvriendelijk” ben jij dan… Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Helemaal mee eens Francis, een nog roker die alleen nog buiten rookt.:D Groetjes v Hyperactief;)

  • azalaia

    De bron van mijn aversie tegen het roken ligt in het feit dat mijn zoon op zijn 12de acute lymfatische leukemie kreeg en te horen kreeg dat hij het warschijnlijk niet zou redden. We hebben jaren betobt, maar hij heeft het gered. Mijn zoon kreeg van verschillende oncologen op het hart gedrukt om vooral nooit te roken of zich in rokerige ruimtes te gaan begeven, want hij zou ook wel eens gevoelig kunnen zijn om een longkanker te kunnen ontwikkelen, omdat toch ook een leukemie had gekregen. Hier komt dus mijn aversie vandaan.

    En ja, als dikke mensen patat met mayo zitten weg te vreten, want ik zie het niet anders dan zo, dan is dit net zo goed een verslaving. Die mensen zitten in feite gevangen in hun vet en door al die frustraties hierover gaan ze nog meer vet eten.

    Mij pc slaat om de haveerklap af, ikverzend dit nu voor die wéér afslaat. Kom er nog wel op terug.

    groeten van azalaia.

  • azalaia

    Hallo Francis, toen ik vroeger op kantoor werke, rookte de meeste mensen en was ik vrijwel altijd de grote uitzondering die niet rookte. Ik werd daardoor vaak belachelijk gemaakt waarom ik niet rookte, dat ik a-sociaal was, dat ik ook geen alcohol tot me nam en dat ik daarom mijzelf buitensloot en ze voorspelden mij dat ik dan wel niet veel vrienden zou krijgen als ik door bleef gaan met ‘'anders’' zijn dan de rest. Ik heb op verschillende kantoren gewerkt en steeds hetzelfde liedje.

    Men kon niet accepteren dat ik geen behoefte had om te gaan roken hoe vaak men ook probeerde mij over te halen. Ik had geen moeite met hun rookgedrag, zij hadden moeite dat Ik niet wilde roken en daar ben ik langdurig mee gepest eind jaren 60. En nog steeds kom ik dit tegen, als ik op een verjaardag ben van iemand, en de kamer staat blauw van de rook, ik na anderhalf uur even naar het balkon moet omdat mij ogen zo branden en rood worden, dan worden er opmerkingen gemaakt in de trant van: als je zelf zou roken, heb je nergens last van.

    Dus wie is hier nou tolerant. Ik ben geen roker en drinker, daar is toch niks mis mee. Ik heb ook geen overgewicht, en daar zijn sommige mensen ook jaliers op, ik ben bijna 59 en ik weeg 49 kilo bijeen lengte van 154 cm. Bij BMI is dan ook 20. Ik let op wat en hoeveel ik eet, maar dat wordt gewoon niet geaccepteerd. Ik heb geen eet verslaving, of dat ik niet kan stoppen met snoepen. Ik ga mij ook wel eens te buiten aan café noirs, maar dat is niet elke week.

    Voordat mijn pc weer afslaat, ben ik nu weg.

    azalaia

  • azalaia

    Ik ga nog even door, mijn pc is even lief……:D

    Mijn 2 oudste kinderen zijn van een donkere man uit de Nederlandse Antillen, je wilt niet weten hoe ik gediscrimineerd ben, en ook mijn bloedmooie kinderen.

    In dat opzicht was/ben ik ook al anders. Op de één of andere manier heb ik mij nooit veel aangetrokken van wat anderen zeiden dat goed voor mij zou zijn.

    Ik denk dat mijn lengte van 154, destijds 155, ouderdom doet krimpen zeggen ze toch :D, dat dit er ook mee te maken heeft gehad dat men dacht wel even over mij heen te kunnen lopen, over dat kleine vrouwtje. En dat leek wel zo….. maar wàs dus niet zo, en ik heb altijd moeten opboksen tegen de ‘'grote’' mensen met hun blabla gedrag en domheden.

    Elk mens heeft zijn geschiedenis en daardoor zijn gedrag ontwikkeld.

    Iedereen mag bij mij op bezoek komen, en als ze willen roken, prima, ik heb buiten een gezellig zitje, dus ik zie het probleem niet zo. Dan gaan ze zeuren dat het te koud is om buiten te roken. En dus blijven ze weg…..

    Ik heb ook 2 honden en sommigen gooien het er dan op dat ze allergisch zijn voor mijn honden of bang zijn. Als ik dan zeg dat ik de honden wel naar boven breng, dan is dat ook niet goed omdat de haren toch wel in de ruimte zweven.

    Kijk, zo gaan mensen dus met mij om. Kun je begrijpen dat ik het dan ook zat ben op een gegeven moment? Ik ben juist een heel sociaal en open persoon, dat kun je ook aflezen aan de manier waarop ik reageer op dit prikbord in het algemeen. Ik denk wel na over de dingen maar weet ook niet alles natuurlijk.

    Mijn pc gaar reutelen. hoor iets ben weg

  • Ellen XL

    Nou dat ben ik dus helemaal met je eens Francis! Zelf rook ik al bijna 20 jaar niet meer. Ik ben er mee gestopt omdat ik niet verslaafd wou zijn. Maar er zijn nog wel belangrijkere dingen dan roken. Liefde en vriendschap bijvoorbeeld.

    Als de rook van een vriendin mijn gezondheid zou schaden, so what! Er zijn wel dingen in deze wereld die mijn gezondheid erger schaden. Misschien rookt die vriendin wel, omdat ze zich ergens beroerd of onzeker over voelt. Als ik haar dan ook nog in de steek laat of veroordeel…. Groetjes en eh… sterkte met het volhouden:-) Ellen

  • Ellen XL

    Hoi Azalaia,

    Wat rot voor je dat die computer het steeds begeeft, net als je jezelf aan het verklaren bent. Laat ik beginnnen met te vertellen dat ik respect en begrip heb voor jou, je denkwijze en je omstandigheden.

    Wat ik zo lees in wat je hierboven en elders schrijft is dat je alles zo goed en gewetensvol mogelijk probeert te doen en dan heel veel tegenstand krijgt van alle kanten.

    Dat is mijns inziens ook meteen de reden waarom dit zo loopt.

    Als jij commentaar hebt op andere mensen, dan pakken ze je natuurlijk meteen op je zwakke plek, je honden, niet gezellig meedoen met anderen.

    Als je zou erkennen (vooral voor jezelf) dat je zelf ook zwakheden hebt dan kan je ten eerste makkelijker met de zwakheden van anderen omgaan en ten tweede worden mensen aardiger tegen jou.

    Als ik dat zo lees (ik noem mezelf niet voor niks Ellen XL) ik ben 1.80 mtr en ruim 90 kg en ik eet nooit frikandellen! Ik houd wel van een lekker bordje eten!

    Daar word ik iedere keer over afge zeken! Je hart en je gewrichten… ik weet het nou wel, ik zit niet te wachten op eindeloze herhalingen:(

    Dan gaat het bij mij fout:

    Ik denk dan meteen aan al die “kleintjes” die ik ken, die zo hard staan te krijsen en te schreeuwen omdat ze anders geen aandacht krijgen of niet aan de beurt komen bij de bakker. Die daardoor heel dominant overkomen.

    Snap je nu hoe dat werkt? Jij wordt niet vrolijk van die gedachten van mij he?

    (ik zal het nog even samenvatten: jij geeft commentaar en krijgt commentaar terug)

    Ik hoop echt dat je hier wat mee kan Azalaia om wat prettiger en makkelijker met mensen om te gaan!

    Groetjes Ellen

  • Hyperactief

    Hoi azalaia, ik begrijp dat je door zo'n ernstige ziekte tegen dingen anders aan gaat kijken, maar sla daarin niet door, want een dik iemand die een frikadel eet hoeft nog geen eetverslaving te hebben, een stofwisselingsziekte kan ook. Het is geven en nemen in het leven, over en weer wat je ook meegemaakt heb. Groetjes v Hyperactief