De maatschappij maakt mensen ziek !!!

• Hyperactief

Hoi De Bie, ik ben het grotendeels met je eens, een criminoloog zei ook al eens zoiets. Wel wil ik ff twee zaken scheiden, liquidaties op straat geven de mensen een onveilig gevoel, maar daar hebben gewone mensen minder last van dan huiselijk geweld, de kans om in huis slachtoffer te worden is vele malen groter dan op straat, al geeft de straat mede dankzij de media het onveiligheids gevoel. Voor de rest heb je i.d.d. groot gelijk dat de psychiatrie hier ook weer achter zit met daderprofielen, dat laat het door mij genoemde boek goed zien. Ik vind het een gevaarlijke verwerpelijke ontwikkeling dat straks iedereen door de best betaalde amateurs met een daarvoor opgesteld protocolletje vergeleken en op afgerekend wordt, oftewel eindconclusie de maatschappij maakt mensen “ziek”:( Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief

Hoi azalaia, een mooi streven, maar ik denk dat jij nog teveel van de goedheid van de mens uitgaat. Ik weet niet of je gisteren Peter R. de Vries over de moord op John F Kennedy gezien heb, maar normen en waarden behoren ook in de bovenste kringen nageleefd te worden, maar ook daar stinkt het aan alle kanten, voor geld (maakt macht) en macht doen sommigen alles, het is lang geen sociale lage klasse probleem, ook al doet men dat zo wel voorkomen…. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief

Vrijheid is een groot goed Ellen, maar vrijheid houdt op als mensen over de grens gaan, de vraag is waar leg je de grens, oftewel wat is normaal of acceptabel, die begrippen veranderen met de tijd en zijn voor iedereen verschillend, moeilijk…. In het kader van terrorisme slaan we al teveel door in rechteloos ‘staatsdictatuur’, het is toch te gek voor woorden dat de officiële documenten over de moord op John. F. Kennedy in het kader van terrorismewetgeving tot 2039 staatsgeheim blijven en het publiek de coup onthouden wordt, van dat soort zaken gruwel ik. Groetjes v Hyperactief

• Ellen XL

Hoi Hyperactief! De vrijheid waar ik op doel is niet een grensoverschrijdende vrijheid. Zolang ik met mijn vrijheid anderen geen overlast bezorg, ga ik er van uit dat ik mijn gang kan gaan.

Anders wordt het als ik cursussen moet volgen om aan de idealistische norm van anderen te voldoen. Dan vind ik dat die anderen met hun cursus over mijn grens gaan!

Heb je het boek “the brave new world” van Huxly als eens gelezen.

Die situatie krijgen wij dan ook (begint er nu al op te lijken), dat alles wat je doet gecontroleerd wordt. Daar heb ik geen zin in!

Zoals ik al zei, ik vind dat “Jan de Bouwvakker” gewoon op vrijdagavond op de bank moet kunnen zakken met pilsje en rokertje en kijkend naar actie of s-ex-film (= ook al zowat!) ongeacht wat wij er van vinden of wat wij op vrijdagavond doen.

Groetjes en een fijne dag nog, Ellen

P.S. dat van Kennedy sla ik even over, vaak rakelen ze zoiets op om de aandacht af te leiden van iets anders wat nu uitgevreten wordt. sorry hoor!

• Hyperactief

Oké Ellen, met die vrijheid ben ik het eens, en nee ik heb dat boek niet gelezen maar kan me er wel iets bij voorstellen. Wat Kennedy betreft, is beslist geen afleidingsmanouvre, sterker nog het heeft alles met controle en het hier en nu te maken, dat tot 2039 de officiële stukken uit handen van het publiek blijven vindt ik ronduit schokkend, en zeer gevaarlijk. Een overheid moet onvoorwaardelijk te vertrouwen zijn, maar zoals o.a. daaruit blijkt is dat niet….. Groetjes v Hyperactief

P.S.: Niet van vandaag of gisteren, maar al vele decennia's lang, waarbij er zat functionarissen zijn die de boel niet meer in zijn geheel overzien…

• Ellen XL

Wat die Kennedy's betreft, daar is toch veel meer mee aan de hand?

Persoonlijk heb ik het opgegeven alles te willen weten.

Sommige dingen daar kom je toch nooit achter of pas (veel) later.

Wat het boek betreft, een aanradertje.

Groetjes Ellen :)

• Hyperactief

En of daar meer mee aan de hand is, dingen waar mensen per definitie niet blijer van worden. Maar uiteindelijk ontkomt niemand eraan, we hebben niets van het verleden geleerd, zoals ook een 95 jarige overlevende van de concentratiekampen gisteren op Netwerk nog eens zei. Voor zulke mensen heb ik groot respect, ging met zijn 95ste jaar nog steeds naar scholen om op de werkelijke gevaren te wijzen, nog even en dan is er van die generatie niemand meer over om de dingen toe te lichten, in zo'n gevaarlijke tijd als deze geen overbodige luxe, al denk ik zelf dat het al veel te laat is, daar er nog maar weinig mensen zijn die het geheel van iets overzien, zo ook bij de Kennedy moord waar pionnetjes misbruikt werden in een veel groter gevaarlijk spel wat al meer dan een eeuw gaande is……. Groetjes v Hyperactief

• sanne

Terugkomens op mijn belofte :

Hans Achterhuis, De Markt van Welzijn en Geluk (wel een oudtje hoor, 1979) maar m.i nog altijd actueel.

Groet sanne

• Hyperactief

Oké THNX sanne, en voor Ellen nog even, is dat bioek wat jij aanbeveeld er in het Nederlands ??? Dat vergat ik nog ff te vragen. Groetjes v Hyperactief

• Ellen XL

Hallo Hyperactief, Ja dat boek is er in het nederlands, ik weet alleen niet of de titel “The brave new world” in het nederlands vertalld is of ook in het engels is.

Zelf heb ik het in het nederlands gelezen al zo'n 30 jaar geleden. Veel ideeën zoals ik nu nog heb, zijn uit dat boek voortgesproten. Het gaat over een wereld die geheel wordt gecontroleerd door de overheid.

Ik weet trouwens nog een boek dat je zal interesseren, de titel is: De lans van het lot. Het gaat over de spirituele achtergronden van Hitler. Ook erg indrukwekkend, of ken je het al? (ik weet niet welke schrijver)

Toen Kennedy vermoord werd heb ik ook snel boeken over hem gelezen, alleen daar stond echt in wat ze kwijt wilden. Maar ja nu meldt zich ineens een man die het dan gedaan zou hebben bij Peter R de Vries, dan vraag ik me wel wat af…

Groetjes Ellen