Nou ben ik even nieuwsgierig, zie je jezelf nog een bepaalde rol in het geheel hebben, zie je jezelf als klokkenluider of is het een interessant en aangenaam tijdsverdrijf? Aldus: Ellen XL.
Het zou naïef zijn om de klokkenluidersrol te ontkennen, daar als je tegen de stroom in zwemt dat ook wel in zekere zin bent, zeker op zo'n medium als dit. Interessant is en blijft het ook, niet altijd aangenaam, omdat het heel moeilijk is om mensen te bereiken die dat overzicht in combinatie met kennis niet hebben.
Kennis is macht! En zo…
Wat voor macht heb je in deze, en wat heb je er aan? Aldus: Ellen XL.
In de zaken waar wij tegen vechten heb je zeker wat aan de kennis hoe e.e.a. ontstaan is in de psychiatrie, of beter gezegt op wat voor drijfzand het kaartenhuis gebouwd is. En of je wil of niet, dan kom je met die zaken uit bij wat er op het wereldtoneel speelt, ik geloof ook niet dat dit zomaar te stoppen is, dat is al meer dan 100 jaar gaande. Wel vindt ik het gevaarlijk dat van verantwoordelijken op dat gebied de kennis niet ver genoeg terug gaat, anders zouden ze de gevaren kunnen herkennen.
Beetje lastige vragen en je hoeft ze natuurlijk niet te beantwoorden als je niet wilt. Aldus: Ellen XL.
Geen probleem.
Zelf heb ik zoiets van; als je je aandacht zo verlegd (moet je rustig doen hoor als jij dat wilt) naar onderwerpen die ver van je bed liggen, is dat niet een vlucht bij je zelf vandaan? Dan bedoel ik, zijn er dingen met jezelf aan de hand waar je liever niet aan denkt en dat je de aandacht dan gaat verleggen naar de Kennedy's? Aldus: Ellen XL.
Was het maar ver van ons bed, dit treft juist alles en iedereen, en nee ik vlucht zeker niet bij mezelf vandaan, ik zou niet weten waarom en waarvoor. Met al dat uitzoeken is dit op ons pad gekomen, en dat deel ik, niets meer en niets minder. Maar nogmaals, tegen te houden is het niet, daar zijn mensen te dom voor, mensen laten zich graag belazeren, lees het boek slikken maar eens, als mensen van de ADHD en Autisme pagina dat zouden lezen dan zouden ze de eerste tijd spontaan in apathie terug vallen. Ook daar hebben wij meer dan eens als “klokkenluider” rondgeprikt, maar mensen blijven nu eenmaal graag in hun waan, ze zouden eens moeten weten hoe ze belazerd worden, en met sites of patiëntenverenigingen weglopen, die alleen maar @!#$ zijn op geld, ten koste van kinderen…… Ook in dit soort zaken (psychiatrie) heeft Kennedy vroeger een rol gespeeld, die dingen komen gewoon op je weg.
Lastige opmerking hoor, ik ben soms een beetje lastig
Groetjes en vast een fijn weekend, Aldus: Ellen XL.
Niets lastigs aan, hetzelfde. Groetjes v Hyperactief:)