De maatschappij maakt mensen ziek !!!

  • Hyperactief

    Nou ben ik even nieuwsgierig, zie je jezelf nog een bepaalde rol in het geheel hebben, zie je jezelf als klokkenluider of is het een interessant en aangenaam tijdsverdrijf? Aldus: Ellen XL.

    Het zou naïef zijn om de klokkenluidersrol te ontkennen, daar als je tegen de stroom in zwemt dat ook wel in zekere zin bent, zeker op zo'n medium als dit. Interessant is en blijft het ook, niet altijd aangenaam, omdat het heel moeilijk is om mensen te bereiken die dat overzicht in combinatie met kennis niet hebben.

    Kennis is macht! En zo…

    Wat voor macht heb je in deze, en wat heb je er aan? Aldus: Ellen XL.

    In de zaken waar wij tegen vechten heb je zeker wat aan de kennis hoe e.e.a. ontstaan is in de psychiatrie, of beter gezegt op wat voor drijfzand het kaartenhuis gebouwd is.:D En of je wil of niet, dan kom je met die zaken uit bij wat er op het wereldtoneel speelt, ik geloof ook niet dat dit zomaar te stoppen is, dat is al meer dan 100 jaar gaande. Wel vindt ik het gevaarlijk dat van verantwoordelijken op dat gebied de kennis niet ver genoeg terug gaat, anders zouden ze de gevaren kunnen herkennen.

    Beetje lastige vragen en je hoeft ze natuurlijk niet te beantwoorden als je niet wilt. Aldus: Ellen XL.

    Geen probleem.

    Zelf heb ik zoiets van; als je je aandacht zo verlegd (moet je rustig doen hoor als jij dat wilt) naar onderwerpen die ver van je bed liggen, is dat niet een vlucht bij je zelf vandaan? Dan bedoel ik, zijn er dingen met jezelf aan de hand waar je liever niet aan denkt en dat je de aandacht dan gaat verleggen naar de Kennedy's? Aldus: Ellen XL.

    Was het maar ver van ons bed, dit treft juist alles en iedereen, en nee ik vlucht zeker niet bij mezelf vandaan, ik zou niet weten waarom en waarvoor. Met al dat uitzoeken is dit op ons pad gekomen, en dat deel ik, niets meer en niets minder. Maar nogmaals, tegen te houden is het niet, daar zijn mensen te dom voor, mensen laten zich graag belazeren, lees het boek slikken maar eens, als mensen van de ADHD en Autisme pagina dat zouden lezen dan zouden ze de eerste tijd spontaan in apathie terug vallen. Ook daar hebben wij meer dan eens als “klokkenluider” rondgeprikt, maar mensen blijven nu eenmaal graag in hun waan, ze zouden eens moeten weten hoe ze belazerd worden, en met sites of patiëntenverenigingen weglopen, die alleen maar @!#$ zijn op geld, ten koste van kinderen……:( Ook in dit soort zaken (psychiatrie) heeft Kennedy vroeger een rol gespeeld, die dingen komen gewoon op je weg.

    Lastige opmerking hoor, ik ben soms een beetje lastig :D

    Groetjes en vast een fijn weekend, Aldus: Ellen XL.

    Niets lastigs aan, hetzelfde.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • Ellen XL

    De inval bij Irak was toch ook op initiatief van Amerika?

    Toen Amerika bij Irak inviel schoten ze daar niet eens terug.

    Ze hebben een weerloos volk aangevallen en dat zag je meteen.

    Wat betreft “wat ik zou doen”, ik kan niks doen!

    Ik heb gewoon geen enkele invloed op deze zaken.

    Als het aan mij had gelegen, was die oorlog er niet gekomen.

    Nu ze eenmaal hier en daar zitten kunnen ze ook niet ineens stoppen.

    Dan zullen ze hun operaties af moeten maken.

    Nog een operatie in Irak er bij?

    Er is inmiddels ook flink protest in Amerika zelf.

    Het kost ook nogal wat belastingcenten!

    Heb jij zin om daarvoor te werken? :(

    Groetjes en een fijn weekend, Ellen

  • Ellen XL

    Hahaha! nou had jij ook haarspeldtekentjes!

    Heb jij ook, dat het antwoord op de ene vraag, nieuwe vragen oproept?

    Enerzijds denk ik dat ik te weinig kennis heb, toch heb ik wel een zekere basis aan psychologische kennis (op hbo niveau), op politiek gebied en nog een aantal andere terreinen.

    Goed mijn ervaring is, hoe meer kennis je krijgt hoe minder je denkt te weten.

    Zo wist ik ook al niet dat er een ADHD en autisme pagina bestaat en ook niet dat een ADHD-er door bepaalde info in apathie kan vervallen.

    Zoiets is zelfs nog nooit bij mij opgekomen:D

    Het is maar goed dat dat niet bekend is anders zouden sommige ouders hun ADHD-kinderen dagelijks uit slikken gaan voorlezen…

    Hoe kom je toch aan zulke boeken?

    Ik ben nogal een nihilist en ik dacht dat alle problemen uit een wereldwijd egoïsme voortkwamen…

    Groetjes Ellen :D

  • Hyperactief

    De inval bij Irak was toch ook op initiatief van Amerika?

    Toen Amerika bij Irak inviel schoten ze daar niet eens terug.

    Ze hebben een weerloos volk aangevallen en dat zag je meteen. Aldus: Ellen XL.

    Hoi Ellen, ja dat was hun iniatief, en Saddam is destijds door diezelfde Amerikanen in het zadel geholpen, dat willen ze zo snel mogelijk vergeten. Los van al deze zaken was de inval zo rechteloos als het maar kan, en “democratiën” die tijdelijk verdragen en/ of wetten in de open haard gooien zijn met de huidige macht gevaarlijker dan een bananenrepubliek…

    Wat betreft “wat ik zou doen”, ik kan niks doen!

    Ik heb gewoon geen enkele invloed op deze zaken.

    Als het aan mij had gelegen, was die oorlog er niet gekomen. Aldus: Ellen XL.

    Ik heb het in ieder geval in mijn stemgedrag geuit, de SP was de enige partij die tegen de inval was, kan je nagaan hoe verrot de rest is.:(

    Nu ze eenmaal hier en daar zitten kunnen ze ook niet ineens stoppen.

    Dan zullen ze hun operaties af moeten maken.

    Nog een operatie in Irak er bij?

    Er is inmiddels ook flink protest in Amerika zelf.

    Het kost ook nogal wat belastingcenten!

    Heb jij zin om daarvoor te werken? :( Aldus: Ellen XL.

    Mensen tellen niet, alleen hun eigen ego, met het geld wat er mee gemoeid gaat had veel armoede aangepakt kunnen worden, maar dan stroomt het geld niet in hun eigen laatje…. Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    Hm, dus jij had ook SP gestemd? :);)

    Groetjes Ellen

  • Hyperactief

    Hahaha! nou had jij ook haarspeldtekentjes!

    Heb jij ook, dat het antwoord op de ene vraag, nieuwe vragen oproept? Aldus: Ellen XL.

    Van die haarspeldtekentjes vat ik niet Ellen, en ja dat laatste heb ik ook.

    Enerzijds denk ik dat ik te weinig kennis heb, toch heb ik wel een zekere basis aan psychologische kennis (op hbo niveau), op politiek gebied en nog een aantal andere terreinen.

    Goed mijn ervaring is, hoe meer kennis je krijgt hoe minder je denkt te weten. Aldus: Ellen XL.

    Jij vergaart toch ook nog steeds kennis, dat is vooruitgang, dat laatste daar zit wel wat in ja. Meten is weten, veel meten is veel weten en veel vergeten.:D Maar ff zonder dollen, ik ben best goed op de hoogte van bepaalde zaken, maar af en toe kom ik dingen tegen waar mijn broek spontaan van afzakt.

    Zo wist ik ook al niet dat er een ADHD en autisme pagina bestaat en ook niet dat een ADHD-er door bepaalde info in apathie kan vervallen.

    Zoiets is zelfs nog nooit bij mij opgekomen:D Aldus: Ellen XL.

    Die apathie is niet alleen aan ADHDers of wie dan ook voorbehouden, daar kan iedereen in terecht komen als zijn/ haar “eigen” wereldje instort.

    Het is maar goed dat dat niet bekend is anders zouden sommige ouders hun ADHD-kinderen dagelijks uit slikken gaan voorlezen…

    Hoe kom je toch aan zulke boeken? Aldus: Ellen XL.

    :D:D:D Wat die boeken betreft gewoon een kwestie van interesse, ogen en oren goed openhouden, de boekwinkel is voor ons net zo gevaarlijk als Jamin voor een kind.:D

    Ik ben nogal een nihilist en ik dacht dat alle problemen uit een wereldwijd egoïsme voortkwamen… Aldus: Ellen XL.

    Nooit over nagedacht, maar zou zo maar eens heel goed kunnen, gelukkig kunnen die maloten zich nog niet laten klonen, dan waren we pas echt in de aap gelogeerd.;) Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Uiteraard, bij gebrek aan beter. Groetjes v Hyperactief:)

    Ellen XL schreef:

    >

    > Hm, dus jij had ook SP gestemd? :);)

    > Groetjes Ellen

  • Alkien

    Wat die boeken betreft gewoon een kwestie van interesse, ogen en oren goed openhouden, de boekwinkel is voor ons net zo gevaarlijk als Jamin voor een kind.

    Aldus Hyper.

    Oh ja ???…..Zelfs Bol.com is al niet veilig meer :D

    Eén verschil is er wel, die boeken smaken helemaal nergens naar. :D

    Groetjes,

    Alkien. :)

  • Ellen XL

    :D:D:)

  • Ellen XL

    Kunnen ze zich niet laten klonen? Als ze zo op zichzelf geilen dan zullen ze daar toch wel wat voor over hebben? Zo, nu weet je vast meteen wat ik met haarspeldtekentjes bedoel :D Groetjes en een fijne bevrijding… Ellen