Hoi Fred, Ik zie dat je nog laat bezig was, kon je er niet van slapen?
Zoals ik al eerder opmerkte, die man lijkt me van de oude stempel, nu je zegt dat je hem van je familie hebt meegekregen bevestigd mij dat. Ook het snel als psychosomatisch bestempelen (naast het voorschrijven van valium) doet mij daar aan denken.
Op andere prikpagina's kom ik dit soort situaties vaker tegen. Men heeft namelijk de neiging de arts, fysiotherapeut enz. heel lang het voordeel van de twijfel te geven ten nadeel van zichzelf. Men vertrouwd die persoon en pas als er heel vervelende dingen gebeuren wordt de stap ondernomen, voor een andere geneeskundige te kiezen. (het andere uiterste om bij het minste of geringste naar een ander te rennen is ook niet goed)
Zelf ben ik de afgelopen jaren ook van huisarts en fysiotherapeut veranderd, om reden dat ik een hernia had en de dokter zei dat het wel meeviel. Okee dacht ik en ging door met me sufwerken in een fysiek en psychisch zware baan, wedstrijden hardlopen en het verbouwen van de badkamer. Tot ik verlamd van de trap donderde. Toen nog zag de dokter het verband niet. Ik zal je een lang verhaal besparen, maar dat advies van de dokter kostte mij een jaar ziektewet en een hoop ellende en pijn.
Als ze gelijk had gezegd doe rustig aan, was er niets aan de hand geweest.
Dus ik was kwaad en heb een andere dokter genomen, dat ging heel makkelijk.
Het met de nieuwe dokter bespreken van de situatie lijkt mij in jouw geval verstandig, dan weten jullie meteen waar je aan toe bent en kan jij zien hoe de nieuwe dokter reageerd. Probeer een te krijgen die goed bekend staat, informeer even rond.
Tja en meer assertiviteit is misschien nodig, dat duurt alleen even voor je het eigen gemaakt hebt, maar is wel belangrijk in alle opzichten. Misschien een goede cursus volgen?
Sterkte en groetjes van Ellen