Verandering huisarts.

  • Fred

    Ellen XL schreef:

    >

    > Hoi Fred, Ik zie dat je nog laat bezig was, kon je er niet

    > van slapen?

    :);) Nee hoor, ik probeerde juist wat te relaxen na al die stress. Het is nu lekker weer om s,avonds laat op te zijn.

    > Zoals ik al eerder opmerkte, die man lijkt me van de oude

    > stempel, nu je zegt dat je hem van je familie hebt

    > meegekregen bevestigd mij dat. Ook het snel als

    > psychosomatisch bestempelen (naast het voorschrijven van

    > valium) doet mij daar aan denken.

    Wat is er volgens jou mis dan met die valium?

    > Op andere prikpagina's kom ik dit soort situaties vaker

    > tegen. Men heeft namelijk de neiging de arts, fysiotherapeut

    > enz. heel lang het voordeel van de twijfel te geven ten

    > nadeel van zichzelf. Men vertrouwd die persoon en pas als er

    > heel vervelende dingen gebeuren wordt de stap ondernomen,

    > voor een andere geneeskundige te kiezen.

    Hier herken ik mijzelf volledig in.

    (het andere uiterste

    > om bij het minste of geringste naar een ander te rennen is

    > ook niet goed)

    > Zelf ben ik de afgelopen jaren ook van huisarts en

    > fysiotherapeut veranderd, om reden dat ik een hernia had en

    > de dokter zei dat het wel meeviel. Okee dacht ik en ging door

    > met me sufwerken in een fysiek en psychisch zware baan,

    > wedstrijden hardlopen en het verbouwen van de badkamer. Tot

    > ik verlamd van de trap donderde. Toen nog zag de dokter het

    > verband niet. Ik zal je een lang verhaal besparen, maar dat

    > advies van de dokter kostte mij een jaar ziektewet en een

    > hoop ellende en pijn.

    > Als ze gelijk had gezegd doe rustig aan, was er niets aan de

    > hand geweest.

    Dit is inderdaad geen prettig verhaal.

    > Dus ik was kwaad en heb een andere dokter genomen, dat ging

    > heel makkelijk.

    > Het met de nieuwe dokter bespreken van de situatie lijkt mij

    > in jouw geval verstandig, dan weten jullie meteen waar je aan

    > toe bent en kan jij zien hoe de nieuwe dokter reageerd.

    > Probeer een te krijgen die goed bekend staat, informeer even

    > rond.

    > Tja en meer assertiviteit is misschien nodig, dat duurt

    > alleen even voor je het eigen gemaakt hebt, maar is wel

    > belangrijk in alle opzichten. Misschien een goede cursus

    > volgen?

    > Sterkte en groetjes van Ellen

    Thanks Ellen en jij ook sterkte.

    Ik zal eerst ff de ouwe schoenen moeten uittrekken alvorens nieuwe aan te trekken.

    Dus ik begin maar met het opvragen van het dossier. Zat net te denken dat ik mogelijk nog wel s linker kan worden als ik straks daadwerkelijk de onzin die de man genoteerd onder ogen krijg. Zal maar vast een rustdag inlassen en een paar extra valiums klaarleggen. :);)

    En een mogelijke nieuwe dokter zal ik een aantal heel concrete vragen moeten stellen en bekijken of we een beetje op dezelfde golflengte zitten.

    Groeten Fred

  • Hyperactief

    Ja dat kan Fred, aanpakken die hap.;) Al zou ik zelf van arts wisselen, en gewoon het dossier ophalen. Groetjes v Hyperactief

  • wanna

    zelf ben ik eens verhuisd de arst had mijn dossier en wilde dat ik die op kwam halen voor mijn huidige arts,opsturen mocht niet.

    nooit gedaan eigenlijk,die ligt aan de andere kant van nederland

    en ik ben gewoon blanco begonnen bij deze huisarts.

  • Alkien

    Dan heb je een goede getroffen. Ik ben er ooit een keer voor bij een arts geweigert omdat ik het dossier niet wilde ophalen.

    Sommige artsen sturen ze zelfs alleen maar door, dan kun je er niet zelf ff insnuffelen.

    Vreemd wereldje dat artsenwereldje.

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Fred, wilde deze arts jou snel aan de medicatie hebben de AD of zo ??? Dat zou een hele boel verklaren, misschien is meneer wel dol op snoepreisjes van Big farma… Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    Hoi Fred, je komt op mij in de gauwigheid heel redelijk over. Tuurlijk zal je wel eens onzeker zijn maar het feit dat je wil vernieuwen is een moedige stap!

    Ik dacht dat valium een totaal verouderd kalmeringsmiddel was dat in de 60-er en 70-er jaren voorgeschreven werd. En dat het nadelen heeft die modernere kalmeringsmiddelen niet hebben. Vroeger werkten die middelen veel zwaarder en werden je hersenen er totaal door afgeknepen, kon je er psychotisch van worden.

    Eigenlijk zou Hyperactief zich hier even over moeten buigen, die weet er meer van dan ik.

    Hee succes met de verandering van huisarts en het opvragen (en lezen) van je dossier. Ik vind het supercool van je dat je het aandurft!

    Groetjes Ellen

  • Ellen XL

    Hoi Hyper,

    Hieronder een vraag die ik je even zou willen voorleggen:

    Ik dacht dat valium een totaal verouderd kalmeringsmiddel was dat in de 60-er en 70-er jaren voorgeschreven werd. En dat het nadelen heeft die modernere kalmeringsmiddelen niet hebben. Vroeger werkten die middelen veel zwaarder en werden je hersenen er totaal door afgeknepen, kon je er psychotisch van worden.

    Eigenlijk zou Hyperactief zich hier even over moeten buigen, die weet er meer van dan ik.

    Dit schreef ik hieronder aan Fred.

    Groetjes Ellen

  • Ellen XL

    Wist je dat er een assertiviteit.startpagina.nl is? Daar kan je alles lezen over assertiviteit. ;) Grts Ellen

  • Hyperactief

    Hoi Ellen, voorop gesteld dat het allemaal rotzooi is, zijn de benzodiapinen want daar is de valium familie van erg verslavend. De SSRI's zijn daarintegen zeker niet beter, brengen hooguit meer in het laatje van de farmaceuten. Op deze site kun je wat over de SSRI's lezen : http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=216545 onder de kop rechts het busje komt zo, ff iets naar beneden scrollen. Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    Wat een goeie pagina zeg! Mooie kleuren ook.

    Heb naar beneden gescrold en het gevonden. Ik vind het zelf ook allemaal rotzooi hoor. Maar ik dacht dat valium een ouderwets middel was, iets voor veeartsen om aan de paarden te geven tijdens het vuurwerk:D Ik las daaronder nog een heel droef verhaal over een lasser die zelfmoord had gepleegd door het gepest op zijn werk. Wat heb je toch een ellendelingen rondlopen he:(

    Bedankt en tot ziens maar weer.

    Groetjes Ellen