Zeggen wat je denkt !!!

  • Hyperactief

    Precies als je iets niet zegt hoe kan er dan communicatie ontstaan, dan klopt het verhaal toch al niet meer. Dat heet in het wilde weg kletsen. :)

    Ja dat aankijken, en dan….dan nog kun je vaak niet zien of men ‘open’ is.

    Iemand waarbij ik tegen een rug aankijk, of die konstant de andere kant opkijkt, praat ik niet mee. Want of men wil het niet horen maar zegt dit niet, of men is zelf niet ‘open’.

    Toch best lastige materie. :) Aldus: Alkien.

    Ik zeg wel eens, we hebben nog nooit zoveel moderne communicatiemiddelen gehad, maar het echte communiceren zijn steeds meer mensen vergeten. Kijk naar conflicten op school in de buurt op het werk of waar dan ook, mensen lossen het zelden of nooit zelf op, vaak worden er al instanties bijgehaald nog voor er contact tussen “strijdende” partijen is, wat zou dat zijn, angst of gemakzucht of desinteresse of een combinatie van….. Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Ik zeg wel eens, we hebben nog nooit zoveel moderne communicatiemiddelen gehad, maar het echte communiceren zijn steeds meer mensen vergeten. Kijk naar conflicten op school in de buurt op het werk of waar dan ook, mensen lossen het zelden of nooit zelf op, vaak worden er al instanties bijgehaald nog voor er contact tussen “strijdende” partijen is, wat zou dat zijn, angst of gemakzucht of desinteresse of een combinatie van….. Aldus Hyper.

    Zeker in een volkswijk kan het niet oplossen van conflicten lijden tot nog meer ellende.

    Want je kent de bekende mug en olifant theorie. Die zegt het tegen die, en uiteindelijk heb je allemaal mensen die elkaar al niet meer groeten.

    Met dat instanties ben ik het eens. En ik denk idd een combinatie van.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Zeker in een volkswijk kan het niet oplossen van conflicten lijden tot nog meer ellende.

    Want je kent de bekende mug en olifant theorie. Die zegt het tegen die, en uiteindelijk heb je allemaal mensen die elkaar al niet meer groeten.

    Met dat instanties ben ik het eens. En ik denk idd een combinatie van. Aldus: Alkien.

    He bah, mensen die het met je eens zijn daar valt ook al niet pittig mee te discusseren.:D Maar van die mug olifant komt ook omdat mensen niet meer met maar over elkaar praten, als mensen dat tegen mij doen dan zeg ik wat ik denk, oftewel ik verwijs ze naar de persoon zelf, zouden ook meer mensen moeten doen. Groetjes v Hyperactief

  • Jopy

    Kan je eens een voorbeeld noemen hoe dat zich uit in de praktijk tussen de “bloeddrinkers” onderling.

    Aldus Hyperactief.

    In één woord, dingen die over je gezechtworden die niet waar zijn, en collega's die buiten mijn rug om dingen ondernemen terwijl dit niet hun taak is. Helaas voor hen is het dan om zelf puntjes te scoren en dat kan ik dan niet voor mij houden ;) en zeg dat dan gewoon tegen die collega.

    Ook vertelde een collega een keer tegen mij dat een andere collega een keer een roddel in het openbaar vertelde over mij. Ik verzocht deze collega om de roddelende collega op te bellen en te bevestiggen dat het klopt wat zij over mij vertelde. Uiteraat de telefoon op hands free en ik meeluisteren. Mijn mond viel open en heb haar daar later mee geconfronteerd. Uiteindelijk werd het een machtspelletje wat ik makkelijk won. En zij was dus naar mijn manager gestapt, hierbij gaf zij aan dat ze niet mijn calliber was. De collaga die mij op de roddel attendererde wilde anoniem bij de manager blijven en er niet bij betrokken worden. Dit vind ik dan ook achterbaks. Maargoed, ik voldeet dit dan ook. Daarna een gesprek van niks gehad en ik heb haar excuus gekregen omdat ze al klem zat in de eerste 3 minuten van het gesprek. Ook huilen maar eerst grote onzin over mij vertellen. Dan zit er een manager bij die niet tot een comperamie wil komen maar alleen maar wil dar de boel bij elkaar blijft. Jammer maar zij vind dat het nu goed tussen haar en mij goed gaat. Ik zeg eerlijk dat ik haar niet mag en haar niet opzoek en al helemaal niet wijk. Terwijl ze steeds weer in de fout gaat maar dit keer steeds over andere colega's. Vervolgens zie ik haar dan weer voor me huilend aan tafel zitten bij de baas. Nee ik ben dan eerlijk en zeg dat ik liever niet met die vrouw werk. De manager zecht dan dat ik moeilijk doe en dat ze haar excuus heefd aangeboden en deze heb aanvaart. Dit is in mijn ogen dan geen vrijbrief om op het zelfde been weer vedder te gaan. En dit heb ik helaas dan door omdat ik mijn collega's naar mijn hand heb staan. Dan zit je daar met een manager die de boel maar bij elkaar wil houden en zecht dat we niet hoefen te stappen maar wel samen moeten werken. En ik moet haar maar accepteren op haar fouten en proberen te sturen, nee dat is een karacter wat ik niet wil sturen.

    Grt. Jopy

  • Alkien

    He bah, mensen die het met je eens zijn daar valt ook al niet pittig mee te discusseren. Maar van die mug olifant komt ook omdat mensen niet meer met maar over elkaar praten, als mensen dat tegen mij doen dan zeg ik wat ik denk, oftewel ik verwijs ze naar de persoon zelf, zouden ook meer mensen moeten doen.

    Aldus Hyper.

    Nu ben ik het weer eens…..maar goed, komt niet vaak voor dat we dat niet zijn. :D

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    In één woord, dingen die over je gezechtworden die niet waar zijn, en collega's die buiten mijn rug om dingen ondernemen terwijl dit niet hun taak is. Helaas voor hen is het dan om zelf puntjes te scoren en dat kan ik dan niet voor mij houden ;) en zeg dat dan gewoon tegen die collega. Aldus: Jopy.

    Oké THNX Jopy, dat zou ik dus ook niet pikken, zulke gingen er bij mij ook aan.;) Wat betreft dat lange verhaal over die collega, zo zou ik dus ook in elkaar steken, eenmaal verknald voorgoed verknalt, ik zou met zulke huichelaars niet verder kunnen werken, een excuses stelt niets voor, hadden ze maar eerder moeten bedenken. Zo ging het voor jaren terug bij een bedrijf waar ik werkte slecht, mijn chef had gezegt daar ik altijd klaar stond voor het bedrijf in drukke tijden waarbij ik in de avonduren tot s'nachts campings bevoorrade naast het gewone werk, terwijl de meesten ziek zwak en misselijk waren, ik de laatste zou zijn die er uit ging. Fout, daar ik ook voor bepaalde rechten opkwam, was ik lastig en moest als eerste oprotten.

    Toen de directeur mij dat in nette bewoordingen meededeelde dat ik beter ander werk kon gaan zoeken dat ze anders ontslagvergunning aan zouden vragen waarbij ze door middel van een vies spelletje me erin wilde luizen, waar ik niet intrapte. Liep ik het kantoor uit, en collega's uit het magazijn vroegen wat ie van me moest, ik zei dat ie me kwijt wilde en hoe. Ik was nog niet achter, of ik werd door de directeur naar voren geroepen met de mededeling dat ik onrust binnen het bedrijf veroorzaakte en/ of ik mijn woorden terug wilde nemen. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ie mijn rug op kon, dat de waarheid erg hard voor hem was, en dat ik geen woord terug zou nemen, ik trok de deur van zijn kantoor zo hard dicht dat ie bijna in het magazijn lag.:D Over mijn lijk dat ik woorden terug neem die waar zijn.;) Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    :D:D:D

  • Jopy

    Precies wat ik bedoel met, zakelijk is het vaak niet goed om te zeggen wat je denkt. We kiezen immers helaas onze collega's niet zelf uit.

    Privé gelukkig wel en als het iemand niet bevalt, dan scheiden de wegen toch.

    Grt. Jopy

  • azalaia

    Zeggen wat de denkt………..hangt er vanaf tegen wie en hoe belangrijk ik het vind om tegen die persoon mijn mening te geven. Als ik niet wil zeggen wat ik denk, dan zeg ik niks, lief ik ook niet. Soms is zwijgen zelfbehoud, soms moet je wel zeggen wat en hoe je erover denkt, positief als negatief maar hopenlijk wel opbouwend.

    Als iedereen maar zou kunnen zeggen wat hij dacht, ik denk dat de maatschappij niet leefbaar meer zou zijn, dan zouden scheldpartijden over en weer uitmonden in vechtpartijen, vrees ik.

    Ikdenk ook dat we een ‘'rem’' hebben en aanvoelen tot hoever je kan gaan bij iemand, een soort menselijk instinct om te voorkómen dat iets uit de hand loopt.

    Elke baby, hoe lelijk ook, en dat zijn er nogal wat :D……. ie voor iedere moeder de mooiste, en om het respect te tonen aan die net bevallen moeder kan je toch niet haar gaan beledigen hoe lelijk haar kind wel niet is, zij moet ook maar accepteren wat eruit is gekomen…, dyndroom van down kind bijvoorbeeld…..

    Groeten van azalaia.

  • azalaia

    Rectificaties…….

    om te voorkomen dat mij pc afslaat, typ is zo snel dat er fouten in gaan komen, diepe diepe zucht……… azalaia.

    azalaia schreef:

    >

    > Zeggen wat de denkt………..hangt er vanaf tegen wie en hoe

    > belangrijk ik het vind om tegen die persoon mijn mening te

    > geven.

    Als ik niet wil zeggen wat ik denk, dan zeg ik niks,

    > dan lieg ik ook niet.

    Soms is zwijgen zelfbehoud, en soms moet je

    > wel zeggen wat en hoe je erover denkt, positief als negatief

    > maar hopenlijk wel opbouwend.

    > Als iedereen maar zou kunnen zeggen wat hij dacht, dan ik denk

    > dat de maatschappij niet leefbaar meer zou zijn, dan zouden

    > scheldpartijden over en weer uitmonden in vechtpartijen,

    > vrees ik.

    > Ikdenk ook dat we een ‘'rem’' hebben en aanvoelen tot hoever

    > je kan gaan bij iemand, een soort menselijk instinct om te

    > voorkómen dat iets uit de hand loopt.

    > Elke baby, hoe lelijk ook, en dat zijn er nogal wat :D…….

    > is voor iedere moeder de mooiste, en om het respect te tonen

    > aan de net bevallen moeder kan je toch niet haar gaan

    > beledigen hoe lelijk haar kind wel niet is, zij moet ook maar

    > accepteren wat eruit is gekomen…, syndroom van down kind

    > bijvoorbeeld…..

    > Groeten van azalaia.