Zeggen wat je denkt !!!

  • Francis

    hay Hyper,

    Ik ben opzich ook vrij eerlijk in wat ik van dingen vind …..

    Maar je moet wel tactvol blijven soms heeft een ander en jij zelf niets aan eerlijkheid..bv de buurvrouw heeft een nieuw kapsel en zegt enthousiast“Leuk he me nieuwe look”k zal dan eerder zeggen ja gaaf(al vind ik het niets)als zij zich er prettig bij voelt is dat toch prima ….wat heeft ze aan mijn eerlijkheid niets ze zou zich enkel gekwetst kunnen voelen!!En nu heeft ze een geweldige dag!!

    liefs Francis

  • Hyperactief

    Hoi Jopy klopt, maar ook zakelijk hield ik mijn mond niet. Ik weet nog goed dat ik bij een groot bedrijf werkte, en dat iedereen in de kantine zat te roddelen over een onmens van een chef. Ik hoorde dat een tijdje aan, totdat de chef waar het over ging ook koffie ging drinken en iedereen opeens muisstil was. Waarop ik keihard zei, nou zitten jullie allemaal over hem te l.u.l.l.e.n hoe rot die wel niet is, en nou is die erbij en dan zwijgt opeens iedereen, zo kan die zich nooit verdedigen. Ik heb nog nooit zoveel mensen zich spontaan in hun koffie zien verslikken, de verwarring was compleet toen ik nog een keer herhaalde, van nou waar waren jullie nou gebleven, en komt er nog wat van gaat hij het ook nog horen.:D Groetjes v Hyperactief

    P.S.: Dat was de enige keer dat ik meegemaakt heb dat mensen binnen de tijd die ervoor stond koffie dronken.:D

  • Hyperactief

    Als iedereen maar zou kunnen zeggen wat hij dacht, ik denk dat de maatschappij niet leefbaar meer zou zijn, dan zouden scheldpartijden over en weer uitmonden in vechtpartijen, vrees ik. Aldus: azalaia.

    Hoi azalaia, zelfs dat kan nog positief uitpakken. In Rotterdam was een wijk waar allochtonen en autochtonen elkaar niet echt lagen maar waar men de kopppen bij elkaar stak om de wijk leefbaarder te maken. Ik las dat in een tijdschrift over wijkbeheer. De eerste bijeenkomst werd er over en weer gescholden en alle irritaties over en weer geuit, totdat iemand zei, nu is het mooi geweest, moet je ons als volwassenen nu eens zien, willen we dat onze kinderen zo opgroeien ??? Om een lang verhaal kort te houden, is er een dialoog tussen de verschillende leefstijlen met afspaken, en een buurt waar niemand meer weg wil. Dus gal spugen kan opluchten is de les en daarna tot iets constructiefs leiden. Maar dit voorbeeld bleef bij schelden, met vechten heb je alleen verliezers.

    Ikdenk ook dat we een ‘'rem’' hebben en aanvoelen tot hoever je kan gaan bij iemand, een soort menselijk instinct om te voorkómen dat iets uit de hand loopt. Aldus: azalaia.

    Soms zijn we te voorzichtig, en vaak te voorzichtig zijn kan weer tot buiten proportionele reacties leiden op de momenten dat we iets wel uiten, het moet eruit anders gaat het zweren.;)

    Elke baby, hoe lelijk ook, en dat zijn er nogal wat :D……. ie voor iedere moeder de mooiste, en om het respect te tonen aan die net bevallen moeder kan je toch niet haar gaan beledigen hoe lelijk haar kind wel niet is, zij moet ook maar accepteren wat eruit is gekomen…, dyndroom van down kind bijvoorbeeld….. Aldus: azalaia.

    Ik doelde niet op gehandicapte babys hoor, was meer als algemeen voorbeeld bedoeld.;) Het gaat nog altijd om innerlijk, niet om uiterlijk al doet de media dat wel zo voorkomen. Zo is er ook een goeie mop over :

    Er zit een vrouw in de trein tegenover een vrouw met een kind op schoot.

    Zei die vrouw, van goh wat een lelijk kind heeft u daar.

    Zei die andere vrouw, kan ik het helpen, als het gebreid was kon ik het uithalen, maar het is genaaid.:D Groetjes v Hyperactief:)

  • Hyperactief

    Ik had het al begrepen hoor. Groetjes v Hyperactief:)

  • Alkien

    :D:D:D

  • Hyperactief

    Ik zou heel eerlijk zijn en er humor van maken Francis, gewoon in het vervolg zeggen dat je dacht dat ze vanmorgen haar kapsel met een rotje gekamt had.:D Je laat wat je ervan vindt dan in het midden.:) Succes verzekerd.;) Groetjes v Hyperactief:)

    Francis schreef:

    >

    > hay Hyper,

    > Ik ben opzich ook vrij eerlijk in wat ik van dingen vind …..

    > Maar je moet wel tactvol blijven soms heeft een ander en jij

    > zelf niets aan eerlijkheid..bv de buurvrouw heeft een nieuw

    > kapsel en zegt enthousiast“Leuk he me nieuwe look”k zal dan

    > eerder zeggen ja gaaf(al vind ik het niets)als zij zich er

    > prettig bij voelt is dat toch prima ….wat heeft ze aan mijn

    > eerlijkheid niets ze zou zich enkel gekwetst kunnen

    > voelen!!En nu heeft ze een geweldige dag!!

    > liefs Francis

  • Alkien

    Ik ken ook iemand die naar de kapper was geweest, maar tegen mij zei dat ze het niet leuk vond zitten…..veel en veel te kort.

    Toen zei ik dat ik het hartstikke leuk vond zo. Sinds die tijd…is het zo gebleven….

    Dus het kan beide kanten opwerken. ;)

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Precies Alkien, iemand die de mening van een ander vraagt, moet incalculeren dat die ander een andere mening kan hebben. Als iemand iets ook mooi vind, dan is dat mooi meegenomen, maar dat hoeft niet per definitie zo te zijn, want dan zou de wereld er wel heel erg eentonig uitzien. Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Wat is het hier eng stil….:D

  • De Bie

    Misschien is het eens een goed idee, om niet meer over alles een mening te hebben. Het interesseert me niet. Plus of min. Geen van beide. Het interesseert me echt geen ene zier hoeveel geel gestreepte pinguings er onvrijwillig in het cirkus moeten jongleren. Mensen die zeggen wat ze denken, denken meestal niet zoveel interessants. Weet niet hoe het met jou gaat, maar ik vindt zwijgers meestal sympathischer dan spreekbuizen. Hoe meer er gesproken wordt hoe minder gezegd. Polen of russen bv. kunnen heel interessant zwijgen, zeer aangenaam gezelschap als de wodka spreekt.