Zeggen wat je denkt !!!

  • Hyperactief

    Wie De Bie zitten:?:?:? Nee ik denk dat ie nog op één oor ligt.:D Groetjes v Hyperactief:)

    Alkien schreef:

    >

    > Die zit Francis……:D

    >

    > Groet,

    > Alkien.

  • Alkien

    :D:D:D

  • ron

    Populair worden/zijn of niet zou niet de graadmeter moeten zijn voor de vraag of je eerlijk bent of niet.

    De graadmeter zou wat mij betreft moeten liggen bij de vraag ‘bouw ik de ander hiermee op of niet’?

    De waarheid is prachtig maar als je de ander er niet mee dient werkt ie aafrechts….

    Je gevoelens uitten is ook niet altijd volwassen. Jou gevoelens, daarvoor ben jij als eerste verantwoordelijk, niet de ander!

    Als kind was je een kind en uitte je je als een kind.

    Het is jammer dat er zoveel van je kinderlijke eerlijkheid verloren gaat.

    Echter, een kind heeft een niet volledig ontwikkeld geweten en een volwassene zou dit wel moeten hebben. Dit maakt een volwassene meer aanspreekbaar over het feit hoe hij met het uitten van gevoelens omgaat.

    Het is wijs om niet altijd je gevoelens over alles te uitten. Het is wijs om de ander hoger te achten dan jezelf. Het is goed om van jezelf te houden. Het is goed om grenzen aan te geven.

    In de bijbel staat:

    Zo is ook de tong een klein orgaan, maar wat een grootspraak kan hij voortbrengen! Bedenk eens hoe een kleine vlam een enorme bosbrand veroorzaakt.

    Dit zegt genoeg over wat het uitspreken van je gedachten voor een schade kan aanrichten.

  • Hyperactief

    Populair worden/zijn of niet zou niet de graadmeter moeten zijn voor de vraag of je eerlijk bent of niet. Aldus: ron.

    Ik weet niet hoe je hierbij komt ron, maar mijn ervaring is juist hoe populairder mensen zijn, des te oneerlijker (nochalant) ze vaak worden. Maar ik ben met je eens dat het niet de graadmeter zou moeten zijn. Sterker nog, oneerlijke mensen worden vaak eerder gewaardeerd dan eerlijke mensen, vooral in de politiek.

    De graadmeter zou wat mij betreft moeten liggen bij de vraag ‘bouw ik de ander hiermee op of niet’? Aldus: ron.

    Die vraag zou helemaal niet van toepassing moeten zijn, het zou vanzelfsprekend moeten zijn.

    De waarheid is prachtig maar als je de ander er niet mee dient werkt ie aafrechts…. Aldus: ron.

    Mensen hebben een eigen verantwoordelijkheid ron, onze lieve heer heeft ons allemaal met eigen hersens uitgerust om die zelf te gebruiken, als die het net zo als de psychiatrie gehad zou willen hebben dan zat ie wel met een laptoppie van boven iedereen te besturen.;)

    Je gevoelens uitten is ook niet altijd volwassen. Jou gevoelens, daarvoor ben jij als eerste verantwoordelijk, niet de ander! Aldus: ron.

    Eigenlijk is het heel onvolwassen dat dit vaak niet kan, dat hebben we ons zelf aangeleerd maar met welk doel ??? Kom nu niet aan met de beschaafde wereld, want er wordt net zo makkelijk met een bord macaroni op schoot naar het journaal gekeken waar dood en verderf langskomt, en het bloed wat men ziet ze eraan herinnerd dat ze de curry of de ketchup zijn vergeten.:( uiteraard ben jezelf verantwoordelijk.

    Als kind was je een kind en uitte je je als een kind.

    Het is jammer dat er zoveel van je kinderlijke eerlijkheid verloren gaat.

    Echter, een kind heeft een niet volledig ontwikkeld geweten en een volwassene zou dit wel moeten hebben. Dit maakt een volwassene meer aanspreekbaar over het feit hoe hij met het uitten van gevoelens omgaat. Aldus: ron.

    Kinderen mogen ook vaak al geen kind meer zijn, menselijk gedrag wordt vermedicaliseerd, je zegt een volwassene zou dit wel moeten hebben, maar wie bepaald dat, je heb kinderlijke volwassenen en heel voor de leeftijd volwassen kinderen. Ook dit heeft één of andere malloot ooit bedacht, maar of het echt bijdraagt aan een volwassen wereld betwijfel ik, het is nog nooit zo'n grote bende geweest in de kots “beschaafde” wereld…

    Het is wijs om niet altijd je gevoelens over alles te uitten. Het is wijs om de ander hoger te achten dan jezelf. Het is goed om van jezelf te houden. Het is goed om grenzen aan te geven. Aldus: ron.

    Niet hoger en niet lager, maar gelijken dat lijkt me beter. En wie bepaald de grens, jou grens kan een heel andere zijn dan die van een ander. Juist door naar de massa te kijken verliesen mensen het menselijke uit het oog.

    Zo is ook de tong een klein orgaan, maar wat een grootspraak kan hij voortbrengen! Bedenk eens hoe een kleine vlam een enorme bosbrand veroorzaakt.

    Dit zegt genoeg over wat het uitspreken van je gedachten voor een schade kan aanrichten. Aldus: ron.

    Wel als je er kwaads mee in de zin heb, niet als je mensen waarschuwd. Groetjes v Hyperactief

  • De Bie

    Grijns..grijns..wow bedankt.Ook liefs. Maar, dat betekend dus dat ik er zelf ook onder lijdt. Ik stel (met mijnmening) ook niet voor dat ik anders ben. Helaas ben ik ook (zoals bijna ieder nederlander (minus de besproken elite)) niet in staat vrij te leven en heb ik onder andere dit forum nodig als uitlaatklep. (waar ik overigens veel plezier in heb!!) Ik breng ook niet echt filosofien die ik in de praktijk naleef. Ik ratel een end weg en kan ook niet verklaren waar het vandaan komt. Ik was inderdaad nog niet wakker om 7:45.

  • De Bie

    Binnekort komt er ook wel een update van de democratie, want ze verliest aan overtuigingskracht, en zo'n slechte bestuurlijke facade kan de elite zich niet permitteren. Bea doet beslist haar best. Ze moet dus een mooie internet site maken vol met referenda en maatschappelijke dilemmas waar iedere stemgerechtigde direct haar invloed ten gelde maken kan.

  • De Bie

    Oja, daarom had ik gisteren ook –geen idee–geschreven bij de vloeken dat mag discussie. Ik wou even geen mening verkondigen om mijn stellingen voorbeeldig te onderstrepen.

  • Francis

    Hay De Bie,

    Ik kan je alleen maar zeggen je bent leuk!!

    Ik lees heel veel over het boeddhisme en vind het allemaal zo wijs maar ik zie ook dat ondanks ik het er helemaal mee eens ben…het toepassen in mijn eigen leven toch minder eenvoudig is!!Maar goed ik denk dat ik al een endje onderweg ben omdat ik wel steeds kiritisch mijn eigen gedrag onder de loep neem…En vind het gaaf om te zien dat andere dat ook doen!!

    liefs Francis

  • De Bie

    O, bedankt, Francis. Bloos.

  • Alkien

    Ik zei al De Bie, de democratie is hier ver te zoeken. Hoe kun je updaten wat er niet is. :?

    Groet,

    Alkien.