vloeken, mag dat.....

  • ron

    Jezus gaf het voorbeeld vwb wetten en liefde.

    Elkaar de maat nemen is liefdeloos terwijl de ander vergeven weer een daad van liefde is.

    Hij wees mensen erop elkaar niet te oordelen, dit deed Hijzelf ook niet.

    Hij nam misdadigers op in zijn vriendenkring, ging om met tollenaars (belastinginners voor de romeinen) en hoeren.

    Hij vergaf een vrouw haar overspel terwijl de mensen van de geldende religie haar het liefst zouden vermoorden.

    Jezus heeft een heel duidelijk standpunt ingenomen naar mensen die gericht zijn op wetten ipv op liefhebben:

    In Christus Jezus is het volkomen onbelangrijk of men wel of niet besneden is (gold als een van de belangrijkste wetten in de religie van die dagen). Belangrijk is dat men gelooft en de liefde kent, die het geloof zijn kracht verleent. (geciteerd uit de bijbel)

    Veel mensen die beweren te geloven kennen Gods liefde niet en leven niet gericht op die liefde.

    Ze richten zich liever op hun eigen prestaties en willen proberen op grond daarvan in een goed blaadje te komen.

    Ze gaan voorbij aan het feit dat Jezus zijn liefde aan mensen gratis aanbied.

    Ze voelen zich teveel om dit zomaar aan te nemen.

    Dit maakt hen liefdeloos en wettisch.

    Eenmaal deze liefde ervaren maakt je een ander mens, je hebt een openbaring ontvangen van hoe God werkelijk is……

    Mensen die zich richten op wetten worden erg verstandelijk, star, controlerend, vasthoudend enz.

    De meeste ex-christenen zijn hierop stuk gelopen….vaak al voordat ze God werkelijk hebben leren kennen.

    Overigens is er bij God altijd een weg terug, anders dan we meestal van onze aardse vaders ervaren…..

  • Hyperactief

    Als overjarige puber zit ik niet in een pakkie en stropdas, en mijn laarzen met duivelkoppen erop zal de pastoor ook niet mee lopen.:D Groetjes v Hyperactief:)

    ron schreef:

    >

    > ….ik zou wel opvallen. …

    >

    > Hoezo????

  • Hyperactief

    Oké THNX ron voor de uitleg, maar eerlijk gezegt zie ik iemand die aan de balie van de bank een wapen op het hoofd gehad heeft niet op een verjaarspartijtje zitten monopoliën met een gezelschap besrtaande uit bankrovers/ pedofielen en inbrekers die het kaartje trekken ga door naar de gevangenis ga niet langs start etc etc..:? Groetjes v Hyperactief

  • azalaia

    Duivelkoppen nog wel, door de duivel bezeten dus….. en waar je mee loopt daar loop je mee weg…. :D:D:D

    Groeten van azalaia.

    Hyperactief schreef:

    >

    > Als overjarige puber zit ik niet in een pakkie en stropdas,

    > en mijn laarzen met duivelkoppen erop zal de pastoor ook niet

    > mee lopen.:D Groetjes v Hyperactief:)

    >

    > ron schreef:

    > >

    > > ….ik zou wel opvallen. …

    > >

    > > Hoezo????

  • Hyperactief

    :D:D:D

  • ron

    Jezus wist dat Hij vermoord zou worden door de mensen en onderging dit en de vele andere vormen van afwijzing uit liefde voor de mens…..Dat is je kennelijk niet duidelijk geworden in de tijd dat je naar de kerk ging…..maar dat is de essentie van de liefde van God; het gaat dwars door de grootste ontkenning en afwijzing gewoon door, het is namelijk een onvoorwaardelijke liefde………

    (veel naam-christenen/mensen beseffen niet dat Gods liefde voor mensen zo is….het grootste misverstand bij mensen over God….mede in stand gehouden door mensen die beweren christen te zijn en ondertussen maar aan blijven knoeien)

    Zonder dat je Gods liefde hebt ervaren is heel het christendom zonder waarde…(omdat het juist om deze liefde draait!)

  • ron

    Als overjarige puber zit ik niet in een pakkie en stropdas, en mijn laarzen met duivelkoppen erop zal de pastoor ook niet mee lopen. Groetjes v Hyperactief

    Jezus nam mij aan in liefde in een tijd dat ik nog sexverslaafd/verbitterd/door fam.,kerk,de wereld was uitgespuugd….Niemand kon echt wat met mij (laat staan ikzelf, ehum)….

    Dit soort ‘kleinigheden’ als jij beschrijft daar kijkt Jezus wel doorheen hoor.

    Weet je, mensen denken over het algemeen nogal kleinburgelijk over Jezus.

    Dit terwijl Hij, zoals ik ergens anders al noemde, met misdadigers omging, waar anderen zich te goed voor doelden (terwijl zij helemaal niet goed waren en Hij wel…)

    Ikzelf draag ook geen pak, net als de meesten bij mij in de gemeente. Het is een kleurrijke boel, je zou je ogen uitkijken!!!

    En strakke, boze, afstandeljk gezichten (laat staan mensen die in slaap vallen) zie je ook niet.

    Na de dienst is het enorm gezellig.

    Er zit een zwerver bij ons in de gemeente….hij stink naar drank en zweet…zo van de straat….hij is zeer welkom!!!

    Onze gemeente zit vol (ooit) uitgespuugde mensen.

    Maar goed….ik stop maar ff. Hoop dat je inziet dat veel ideeen die jij hebt gebasseerd zijn op a. je eigen ervaring (heeeeel vervelend!!!) b. een deel van de werkelijkheid in kerken (die er ook echt nog steeds is in veel kerken)

    Moi, Ronald!

  • DRE

    Binnensmonds vloeken wel;). Luidruchtig vloeken duid op een ongeballanceerde persoonlijkheid. Het nog niet geleerd hebben dat je onattached en/ of boven een situatie zou kunnen staan bedoel ik daarmee.

  • DRE

    Zou men ook in dromen vloeken? Heel intressant om te weten. Dat je jezelf onder controle kan houden als men wakker is dat gaat nog, maar als je droomd?

    Ehrr welterusten, ik word zo wakker en ga een nieuwe dag beginnen:)

  • Hyperactief

    Slaapwandelen kan ook DRE, dus het zou kunnen, maar ben er dan niet bij.:D Groetjes v Hyperactief:)