vloeken, mag dat.....

  • Ellen XL

    Hoi Azalaia,

    @!#$ roept iedereen die op zijn duim slaat wel eens, dus dat betekend verlaat mij. Omdat je op je duim slaat, vind je dat God maar moet oprotten.

    Loop naar de hel of de verdommenis dat zegt bijna niemand meer, dat is niet zo spontaan. Krijg de tering, of wat ik denk: zak maar in de stront, dat is meer algemeen, toch?

    In ieder geval God de schuld geven van alle vervelende dingen, zoals “wanneer God bestond zou hij dit of dat niet toelaten”, is in godsdienstig opzicht een wat onvolwassen gedachte.

    Het leven is een soort leerproces en als alles van een leien dakje ging was er geen @!#$ aan. Het is juist het z'n bek gaan en weer opstaan waardoor de scater goed wordt :D

    Groetjes Ellen

  • Hyperactief

    Het is juist het z'n bek gaan en weer opstaan waardoor de scater goed wordt :D Aldus: Ellen XL.

    Oeps volgens deze theorie zou het met Balkie nog wat moeten worden dan, ik hoop dat ie dan ook echt alleen maar scater wordt.:D Groetjes v Hyperactief:)

  • Ellen XL

    Ha! Ha! Je hebt me prima aangevoeld :D:D Groetjes Ellen

  • Hyperactief

    Helemaal Ellen.:D Groetjes v Hyperactief;)

  • ron

    Sommigen zien op zondag schrijven ook als een schending van het geloof, maar daar heb jij geen moeite mee…

    Klopt, net als veel dingen die wettische christenen (waar Jezus ook tegenin ging!!) als norm hebben verheven (boven de enige echte norm: liefde!!!!)

  • ron

    Ik heb geen beeld maar een ervaring dat ik er in de de huidige vorm weinig van wil weten. Geloven doe je op je eigen manier, elke zondag met een strakke bek op de voorste bank van de kerk zitten en een extra duit in het collectezakkie, maakt van iemand nog geen voorbeeldmens.

    Amen. Alhoewel je daarbij wat mij betreft best eens mag gaan beseffen dat jou ervaring je beeld (bijna?) volledig inkleurd van hoe het in de kerken toegaat.

    Ik had die ervaring 33 jaar lang ook trouwens….het heeft me gek gemaakt (in 1992 psychotisch).

    Sinds nov. vorig jaar ben ik lid van een gemeente waar men echte liefde kent. Niet (alleen) in woord maar in daad!!!

    Dat is te merken aan het herstelprogramma wat in onze gemeente draait (en waarin ik sinds een aantal maanden mag meewerken).

    Dat is echt heel gaaf!!

    Mensen herstellen van de diepste pijn. Gebroken levens die in rouw waren gedompeld, mensen die totaal geen vertrouwen meer hadden in anderen en zichzelf groeien naar dankbare en gelukkige mensen die vrij zijn…..

    Ik heb nog geen instelling/stichting/hulpverleningsorg. zien bereiken wat God kan doen in mensenlevens.

    Jezus is God die als mens onderging wat wij allemaal ondergaan: Hij stelde zich vrijwillig bloot aan het onrecht in deze wereld maar had zelf geen onrecht!!!

    God is niet afstandelijk en ongeintereseerd.

    Ik weet dat Hij mee lijd met deze wereld.

    Hij geeft ons echter zelf verantwoordelijkheid om, met zijn hulp (maar die zien mensen niet of nemen ze niet aan) in de vorm van onvoorwaardelijke liefde, naar elkaar om te zien en met elkaar mee te leven en lijden.

    In plaats van vloeken heb ik leren zegenen……

    En dat is veel prettiger!!!!!! (ook voor mijn omgeving, haha)

    Hyper, weet niet waar je woont maar ik daag je ut eens bij ons te komen kijken in de gemeente….zul je hele andere smoeltjes zien dan die strakke die je vroeger om je heen zag…..

  • Alkien

    :D:D:D

  • Hyperactief

    Hoi ron, nee als ik alle mensen die een kerk zouden bezoeken of geloven zo zou bestempelen dan zou ik mensen tekort doen, sorry als dat zo overkwam, maar ik bedoelde dat uiteraard alleen over mensen die zeggen te geloven en de daad niet bij het woord voegen. Voor de rest vindt ik het mooi dat jij er zoveel aan heb ron, en ik woon in Amsterdam, maar in een kerk zal je mij niet snel zien gaan zitten, ik zou wel opvallen.:D Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Klopt, net als veel dingen die wettische christenen (waar Jezus ook tegenin ging!!) als norm hebben verheven (boven de enige echte norm: liefde!!!!) Aldus: ron.

    Bedoel je tegen wetten was, heb ik nooit iets over gehoord of gelezen, mis ik nu iets:?:?:? Groetjes v Hyperactief

    P.S.: Feit is wel dat wetten “criminelen” maken, en de “bijbel” van de psychiatrie de DSM “geesteszieken”

  • ron

    ….ik zou wel opvallen. …

    Hoezo????