Psychologische effecten van chemicaliën !!!

  • azalaia

    Soms zit de verandering van medicatie in één letter voor een aantal niet aangeboren aandoeningen n.l. de letter c . Als je die verandert in de letter t.. . dan krijg je een andere vorm van medicatie…….

    Ik heb ooit eens een korte tijd aan TM gedaan, en ik moet zeggen dat ik bepaalde dingen, die me dwars zaten, veel helderder zag, niet meer vanuit een vastgeroeste gedachte.

    Ik denk ook dat als je de rust kan vinden terug te gaan naar de bron van jezelf, je allerlei problemen beter kan hanteren, dus ook een tabak of alcohol verslaving.

    Oude gewoontes, die niet goed zijn voor de mens, kunnen worden afgezworen door mediteren in combinatie met een gezond suikerarm en koolhydraat beperkt dieet. Problemen aanpakken is ook een kwestie van instelling, of ‘'stelling nemen’' en het dan ook doen, niet alleen denken.

    Groeten van azalaia.

    Hyperactief schreef:

    >

    > Wat dat laatste betreft ben ik benieuwd naar wat de anderen

    > er hier van denken. Groetjes v Hyperactief:)

  • Hyperactief

    Medicatie betreft psychologie of gedrags beïnvloed heb ik geen ervaring mee. Las het een beetje verkeerd. Bedankt voor de link. Aldus: Jopy.

    Houden zo Jopy;) En geen dank.

    Ik zelf denk dat psygische problemen bij die bij de mens voorkomen, bij elk mens anders aangestuurd zijn. Dus een hadboek voor medicatie bij psygische problemen lijkt mijn moeilijk. Aldus: Jopy.

    Precies, verschillende mensen, verschillende temperamenten, met gedragingen die weer van mens tot mens kunnen verschillen. De DSM (de bijbel van de psychiatrie) bestaat uit bij elkaar gestemde classificaties, en in iedere nieuwe uitgave worden het er meer. Elk mens, geen mens uitgezonderd kan hier een etiketje uit krijgen. Neem de criteria voor bijvoorbeeld Borderline, daar zijn bijna 100 verschillende combinaties van mogelijk, daarnaast heeft elke “stoornis” nog een restcategorie, oftewel voldoe je niet aan de gestelde criteria, dan kan men je daarin proppen, te idioot voor woorden. Want echte ziektes zijn bewezen nadat ze ontdekt waren en toen pas bijgeschreven in de boeken. De psychiatrie stemt classificaties in de boeken, zoekt er een ziekte bij en heeft in al die jaren nog niet aan kunnen tonen dat ie dat ook is, toch worden mensen daarvoor “behandeld”, zoiets zou je vroeger alleen achter het ijzeren gordijn verwachten, niet dus.:(

    Zo is mijn ook bezweken tijdens een hardaanval aan de troep die hij op dat moment ingespoten kreeg. Hij was er arergies voor. Dit kon niemand van tevoren weten. En zo kan ierdeen voor bepaalde stoffen zeer alergies zijn waardoor de medicijnen totaal verkeerd uitpakken. Aldus: Jopy.

    Dit is de vrees voor elke rechtgeaarde arts, dat kan helaas gebeuren, net als artsen ook mensen zijn en fouten kunnen maken, daar zal niemand wat van zeggen, maar het wordt een heel ander verhaal als men het wist of had kunnen weten door info achter te houden. Dat laatste is vaak ook artsen zelf niet aan te rekenen, zeker niet als hun de juiste info onthouden wordt. Maar ook vaak wel, omdat ze zelf meerdere petten op hebben, en een middel alleen in de pen nemen omdat ze er zelf beter van worden, dat is zorgelijk…

    Ik lees leerzaam mee ;). Aldus: Jopy.

    Je bent welkom.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • Hyperactief

    Precies azalaia, mensen zijn tot heel veel in staat, soms heeft het wat langere tijd nodig, maar alles moet in de Westersche wereld volgens statistiekjes, anders sturen ze “staatsgogen” op je af.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • Hyperactief

    Hay Hyper,

    Ik ben inmiddels wel wat meer gaan begrijpen waar jij je zo over opwind….Ik sprak er met mijn moeder over (ze heeft 10 jaar in de psychiatrie gewerkt en heel veel ervaring)….Ook zij deelde de mening dat er geen succesverhalen bekend zijn over psychiatrishe medicatie bij kinderen….maar die wel aan de lopende band vertrekt worden!! Aldus: Francis.

    Hoi Francis, leuk dat je jezelf erin verdiept heb en er op terug komt. Gelukkig is je moeder iemand met het hart op de juiste plek, je zou ze de kost moeten geven die bij hoog en bij laag volhouden dat het goed voor kinderen is.:( En het wordt met i.d.d. helaas met bergen verstrekt. Nog niet zolang geleden werd ik op een politieke feestavond bijna “afgemaakt” (verbaal hoor) door een psychiatrisch verpleegkundige die echt niet wist waar ze het over had… Ze achtervolgde me zelfs naar de WC en werd nog kwaaier toen ik vroeg of ze zeker wist dat ze zelf geen psychiater nodig had.:D

    Ik heb een nog enig sinds naieve blik op de gezondheidszorg…in het kader van mensen helpen!!Maar ik heb nu wel ingezien dat het vaak anders is!! Aldus: Francis.

    Geloof me, ook in die branche zitten genoeg mensen waaronder psychologen en psychiaters die het hart op de juiste plek hebben. Hier in Amsterdam aan een ziekenhuis verbonden kan ik bijvoorbeeld een psychiater die van mening is dat volwassenen zelf kunnen beslissen, maar zich absoluut niet aan kinderen waagt, voor zulke mensen heb ik respect, die blijven ook na hun opleiding zich verder verdiepen en bovenal zelf denken waar ze mee bezig zijn. Daarnaast heb je een grote groep onwetende broodwerkers die blindelings op anderen en/ of op wetenschappelijke artikelen vertrouwen, terwijl juist veel van die artikelen in opdracht voor de industrie geschreven zijn, je begrijpt dat iemand die muntjes wil maken negatieve aandacht zoveel mogelijk uit de weg gaat…

    Mijn huisarts is erg terughoudend in het verstrekken van medicatie……ik zat zelf al een hele tijd in de knoop met mezelf voor dat ik uiteindelijk ad kreeg voorgeschreven en hij heeft me heel duidelijk op de nare gevolgen ervan opgewezen. Aldus: Francis.

    Lijkt me een zuivere huisarts, zo wat je ervan vertelt. Er zijn er die voor iemand zijn/ haar verhaal kan doen het recept al uit willen schrijven en iemand zo snel mogelijk losen. Wat voor gevolgen heeft hi9j vertelt als ik vragen mag ???

    Maar ik ben ook al een tijd in behandeling van een psycholoog en had de medicatie nodig omdat ik er na maanden van paniekaanvallen echtdoorheen zat……en het gaat nu heel goed ….ik slik een hele lage dosis om net het scherpe randje eraf te halen…..en werk heel hard aan mezelf!! Aldus: Francis.

    De meeste mensen hebben een “schop onder hun reet” nodig en de pijn waar je doorheen moet hoort daarbij;), vergeet nooit dat medicatie onderdrukt, maar stop ook nooit in één keer zonder begeleiding van een arts, vanwege de risico's.

    Ik hoop niet dat je me nu allerlei enge verhalen gaat vertellen over ad`s want dan kan je de donder op zeggen dat ik gelijk ik de stress schiet!!!(ik heb weinig nodig daar ik een angst en paniek stoornis heb) Aldus: Francis.

    Ff voorop gesteld dat ik alleen post om mensen te waarschuwen en te helpen waar nodig, het ligt nooit in mijn bedoeling om iemand de stuipen op het lijf te jagen, soms ontkomen mensen daar niet aan, omdat alleen de mogelijke gevolgen onder ogen willen zien erger kan voorkomen. Die pijnstiller waarvan men wist dat ie gevaarlijk was, daar zei een man over, ik had alleen Reuma en wilde minder pijn, maar nu ben ik een hartinfarct en twee hersenbloedingen “rijker” Kijk dat soort dingen is uitermate schokkend, mensonterend en zelfs misdadig. Die fabrikant heeft terecht ook heel wat schadeclaims lopen, alleen maakt geld nooit de gezondheidsschade en sterfgevallen goed. Maar het moet bij wijze van spreken ook niet zo zijn dat mensen straks niets meer durven nemen als iets echt nodig is. De media kan men behoorlijk beïnvloeden, maar internet is een gouden medium om mensen te waarschuwen wat ze elders weglaten, om meer ellende en drama's te voorkomen, daar doe ik het voor. Wil je trouwens wat vertellen over jou angst en paniek, wie weet zijn er mensen met tips. Hoeft niet hoor, heb ik ook begrip voor.

    Maar ik deel je mening dat er heel veel risico`s word genomen waar de meeste mensen geen weet van hebben en het is goed dat mensen zoals jij daar een lichtje over opsteken!!En zeker bij kinderen moet je daar meer dan terughoudend in wezen!! Aldus: Francis.

    Ik ben blij dat je het waardeert, we zijn al voor van alles en nog wat uitgemaakt, maar kunnen wel een stootje hebben.;) Kinderen zijn de toekomst, daar moet men zuinig op zijn.

    Dus je ziet dat ondanks ik zo fel reageerde een tijdje terug toch me wat meer hebt verdiept waarom jij bepaalde dingen zegt!!

    en dus ook me mening enig sinds hebt aangepast !! Aldus: Francis.

    Is mooi toch, klasse dat jij er openlijk vooruit komt. We zijn door zat mensen de grond ingetrapt, die nu op een hoop punten precies hetzelfde zeggen als waar ze ons destijds voor in de haren vlogen. Maar goed, we zitten niet te wachten op een pluim, het gaat om de boodschap, en als die dan toch aangenomen wordt door “tegenstanders” dan is dat al heel wat. Groetjes v Hyperactief:)

  • Francis

    Hay hyperactief,

    Je vroeg of ik wat meer wilde vertellen over mijn angst en paniekaanvallen!!

    Ik ben altijd wel een beetje een zenuwachtig typje geweest…..maar toen ik moeder werd….is het erger geworden!!Ik was eerst heel bang voor wat er allemaal mis kon gaan met me kleine(je word zo bang gemaakt met wiegedood en weet ik wat nog meer)Nou ik had eindelijk daar wat rust in gevonden…en toen kreeg ik vorig jaar ineens pijn op me borst…het heel warm…benauwd…misselijk en dacht werkelijk dood te gaan…(en ik was zooo bang want ik mag niet dood heb een kindje die me nodig heeft)

    Nou ik ben toen naar de ehbo geweest..die zeiden hyperventilatie

    nog een keer naar de dokterspost paniekaanval werd er gezegt

    nog meerder keren naar de huisarts en ook die vond niets lichamelijks…Dat maakte me gek omdat ik ervan overtuigd was dat ik het aan me hart had..

    De klachten waren van zo nu en dan verergerd naar constante druk op me borst en niet meer kunnen ontspannen!! Nog aangedrongen op een ECG…die was volgens e cardioloog ook prima(gelukkig)!!Dus ik dacht ok ik ga wel naar een psycholoog maar dat duurt natuurlijk even voor dat daar wat uit komt en ik liep al maanden op mijn tandvlees en was dood en doodmoe!Dus nadat ik weer zo`n vreselijkepaniekaanval had gehad en zo doods en doodsbang was wist ik dat ik er niet onderuit kwam ik moest nu wel medicatie gaan nemen!!

    Dit is een beetje de beknopte versie van wat er is gebeurd…ik ben 11 weken in de ziektewet geweest en werk sinds vorige week weer 2 halve dagen en het gaat veel beter!!Ik heb al een hele tijd geen echte paniekaanval gehad maar voel het soms nog wel opkomen maar praat nu mezelf weer rustig!!

    En ga nog steeds elke 2 weken naar de psycholoog en naar de huisarts omdat hij me ook regelmatig wil zien!

    liefs Francis

  • Francis

    Ook wil nog even toelichten dat in de loop van de tijd ook nog andere angsten zich hebben aangedient….zo vind ik autorijden heel eng!!Ben altijd bang om een ongeluk te krijgen en dat is heel lastig omdat mijn familie en vrienden allemaal minimaal een uur rijden van mij wonen!!

    Het liefste ben ik lekker thuis in mijn “veilige omgeving”(de bijlmer whahah)

    Ook heb ik al heel mijn leven lang last van migraneaanvallen wat nu ook weer minder is gelukkig..dit alles heb ik van mijn lieve moedertje geerft !!

    liefs Francis

  • De Bie

    Goedemorgen. Was de psychiater maar zo vriendelijk als de gemiddelde doorsnee illegale drugsdoorverkoper. Deze heeft meestal nogwel tijd voor een biertje en een eigen ervaring verhaaltje. Ik heb nog nooit een psychiater getroffen die zelf ook slikt. Dit is nogal verdacht te noemen. Je gaat toch ook niet in een restaurant eten waar het personeel ook niet regelmatig zelf even aanschuift? Bovendien ben je met straatdrugs altijd fijn in het gezelschap van andere gebruikers. Je kunt dan samen gaan dansen en/of lachen op de wc en elkaars lepeltjes ruilen. Bij de psychiater kom je alleen, en je ziet nooit een medegebruiker voor even een praatje? Wat is hier eigenlijk loos? Ook heeftie zwijgplicht, zeer duister. Het ergste is de arrogantie waarmee hij vertelt dat je dan en dan weer nemen MOET en dan en dan terug MOET komen. Iedere normale dealer laat dat aan de recreatieve gebruiker zelf over, hij is toch volwassen?

  • Alkien

    Moet jij eens tig duizenden euro's uit willen geven aan een psychiater die een electroshock wil ondergaan, die ze weer zo lekker lopen te promoten. Omdat het zo goed zou zijn.

    Ze nemen het geld niet aan hoor, en lopen hard weg, want zelf willen ze die behandeling niet. Waarom niet ??? Als het zo goed is.

    Dus get the message ;)

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Oké THNX Francis, veel heel veel mensen maken dit wel een keer in hun leven mee, ik heb het zelf voor heel veel jaren terug ook gehad. Door de hyperventalatie en de nadruk die je er zelf op legt raak je in een viciuese cirkel. Mijn cardiogram ging destijds door de telefoon naar het ziekenhuis, kreeg ik kort daarna een telefoontje van het ziekenhuis dat ik met spoed daarheen moest komen omdat er iets op de cardiogram niet goed was. Alleen dat had al een reden geweest om er gelijk in te blijven als er daadwerkelijk wat met je hart was.:D Gelukkig was het niets, met over de telefoon doorsturen ging wel eens meer wat mis waarna het in het ziekenhuis overgedaan moest worden. Dus met angst erheen, en met een gerust hart (letterlijk en figuurlijk) eruit. Alles wat rustiger aangedaan, op een andere manier gaan ademen en ontspannen en opgelost was het, zonder medicatie wel te verstaan. Tegenwoordig denk ik, van dood ga je toch, en als het zover is houdt je dat toch niet tegen, dat is de enige zekerheid die iedereen in deze onzekere tijden heb. Oftewel, neem de dag en breek een eitje.:D Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    Hoi Hyper, denk je dat ik “zomaar” schrijf dat ik met illegale drugs bekend ben?

    Groetjes Ellen