GHB

  • joost

    In Almelo hebben horeca zaken voorlichting gegeven over het gerbuik (lees misbruik) van GHB (de liefdesdrug) Met GHB schakel je iemand als het ware uit en kun je alles doen met die persoon. Mensen gooien deze drug in een drankje om iemand tegen zijn of haar wil te misbruiken. Ik vind dit echt schandalig en maak mij er behoorlijk boos over dat dit gebeurt (heb het in mijn omgeving mee gemaakt) en ben benieuwd hoe jullie hier over denken. en moest het ff kwijt.

  • ron

    Het geeft aan dat veiligheid in deze wereld een schaars goed is…..komt voort uit het gevoel/geloof dat alles kan en alles mag…het ‘ik’ zit op de troon….dit zijn de eccessen van dit geloof….aan niemand hoef je verantwoordelijkheid af te leggen omdat jijzelf de baas bent over jezelf….

    De hoogste norm voor jou leven dat ben jezelf…..heb jij een dichtgeschroeid geweten (door welke oorzaak dan ook) dan is dat geweten jou norm…..en daaraan dien je je te houden volgens de principes van deze losgeslagen wereld….met alle gevolgen van dien….

    Ik geloof echter dat deze wereld niet aan zichzelf is overgeleverd. Dat maakt me hoopvol en zeker over de toekomst van de mensen die hieraan niet mee willen doen en Iemand anders op de troon hebben in hun leven.

    De weg daarheen is vrij voor iedereen…niemand uitgezonderd!

    Het is de keuze die je maakt…..wie komt er op de troon in je leven…

  • Alkien

    Hoi Joost,

    Ik heb het helaas ooit zelf mee moeten maken. Er is niets gebeurd toen hoor, gelukkig, maar ik kan je vertellen het is rotzooi. Je komt er haast niet uit. Het kost je dagen om weer op de been te komen. (kan zelfs dodelijk zijn)

    Deze rommel is volgens mij oorspronkelijk afkomstig uit ziekenhuizen.

    Als narcosemiddel. Wat dit op de straat doet, of hoe het er gekomen is, is me een raadsel.

    Misschien dat Hyper er iets over in een boek heeft staan. Hij heeft mij echter wel zo meegemaakt, toen iemand die rommel in mijn drankje had gegooid, dus ook hij kan je wel vertellen hoe iemand eraan toe is die dit heeft meegemaakt.

    Jijzelf hebt er in je omgeving ook mee te maken gehad. Ik snap gewoon niet dat deze troep in omloop komt.

    Maar goed dat is met de meeste partydrugs zo. XTC bv. is ooit uitgevonden door de psychiatrie.

    Dus het zal mij dan ook niets verbazen als we het met dit in dezelfde hoek moeten zoeken. :(

    Groet,

    Alkien.

  • ron

    Wat dit op de straat doet, of hoe het er gekomen is, is me een raadsel.

    Het raadsel is ws. erg eenvoudig op te lossen. Mensen zoeken naar middelen die hen buiten de werkelijkheid brengt omdat hun werkelijkheid moeilijk te verdragen is.

    De drug wordt volgens mij ook vrijwillig gebruikt om in andere sferen te komen.

    Het is een opvulling van de saaiheid van elke dag en het breekt de sleur van het moeten werken/ in het gareel lopen/voldoen aan verwachtingen/het gemis aan inhoud dat voldoening geeft.

    De mensen zijn op zoek naar iets wat ze het gevoel geeft dat dit leven de moeite waard is. Hoe meer moeite het leven geeft hoe meer men behoefte heeft aan iets wat daartegenover staat.

  • azalaia

    Nog een andere oplossing: bestel alleen een afgesloten flesje aan de bar en maak dit zelf open. Blijf baas over je eigen leven, en dat kan met een flesopener in dit geval.

    Groeten van azalaia.

  • Alkien

    Dat is nu precies wat ik bedoel ron. Dit zou niet de bedoeling moeten zijn.

    We hebben het roken, de alcohol, en de coffeeshops….en die worden nog gedoogd ook. :(

    Daarom vroeg ik me af waarom en door wie deze middelen op straat gebracht worden.

    Want het is wel mensen afhankelijk maken van deze of gene drug.

    Waarom kan iemand zich niet meer happy voelen zonder die rommel.

    Toen ik vroeger uitging dronk ik alleen een biertje, was beregezellig hoor, en ik ging echt niet op mijn kop naar huis.

    Tegenwoordig onstaan er door al die middelen oa. geweld, en andere vormen van ongewenst gedrag om nog maar te zwijgen over het verzuim op school of werk door dit.

    Ik vraag me dan ook af waarom ze nu zo vreselijk veel moeite aan het doen zijn 1 euro boven op een pakje sigartten te krijgen om de jongeren te weerhouden van het roken, terwijl er zoveel andere zooi op straat te vinden is waar jongeren WEL bij kunnen en het ook niet zullen laten. Triest. :(

    Groet,

    Alkien.

  • Alkien

    Mee eens, maar dat doen ze niet allemaal. Maar het is wel een oplossing in deze.

    Groet,

    Alkien.

  • ron

    Het is het bestrijden van een gevolg….de werkelijke oorzaak wordt niet gezocht…en dus niet ontdekt.

    De leegte vullen die ontstaan is vrij in het begin van de mensheid, dat is het volgens mijn overtuiging.

    Die leegte had ik ooit ook.

    Ik vulde het met veelvuldig spelletjes doen/ sexverslaving/ wrok koesteren/ piekeren enz.

    Allemaal erg destructief en dus weinig opbouwend voor mijzelf en de mensen waarmee ik (min of meer) een relatie mee had (zou moeten hebben).

    Die leegte is naar mijn overtuiging en ervaring alleen te vullen met…..

    raad maar eens….

    groetjes Ron

  • Alkien

    Ik snap wat je bedoeld ron. Maar dat is niet iedereens overtuiging.

    Ik zie ook nog niet zo snel de jongeren die nu in deze tijd jong zijn, overstag gaan hiervoor.

    Hou me ten goede hoor, dit is niet rot bedoeld. Maar het tij is naar mijn idee waar het de drugs annex partydrugs betreft niet meer te keren.

    Zelfs goede voorlichting wordt om gelachen. Dus waar blijven we dan met ons goede gedrag om te proberen onze kinderen uit handen te houden van kwaadwillenden die wiilens en wetens deze troep op de markt brengen.

    Groet,

    Alkien.

  • ron

    Daarom vroeg ik me af waarom en door wie deze middelen op straat gebracht worden.

    Mensen die winst ruiken en daarmee proberen hun leegte te vullen.

    Sommige mensen geloven in geld als middel om gelukkig te zijn. Over het algemeen levert het veroveren van geld een nog grotere geldzucht op.

    Liefde ipv geld is meer een middel wat tot voldoening leidt.

    (uit ervaring!)