TV Tip NETWERK misstanden jeugdinrichting !!!

  • Hyperactief

    Vanavond het eerste deel van misstanden in een Justiële Jeugdinrichting Harreveld, het topje van de ijsberg :?:?:? Groetjes v Hyperactief

    220 Teletekst di 09 mei

    *******************************

    *******************************NED.1

    *************************************

    20.30-21.05 uur NETWERK

    00.45-06.40 uur HERHALING

    Vanavond het eerste deel van een

    tweeluik over misstanden bij Justitiële

    Jeugdinrichting Harreveld.

    Medewerkers,ex-medewerkers,ouders en

    advocaten stellen het functioneren van

    Harreveld ter discussie.

    In Netwerk aandacht voor drie

    schrijnende voorbeelden:gebrek aan

    behandeling,mishandeling en seksueel

    misbruik.

    Meer info www.netwerk.tv

    index tv 200 radio 250 EO 300

    volgende nieuws index tv nu/straks

    –> –> –> –> BRON: NOS Tekst !!!

  • Hyperactief

    Sexueel misbruik van een jonge jongen, een begeleidster uit de inrichting die sex gehad heeft met 3 minderjarige jongens, mishandeling. terreur en ik kijk er geen eens meer van op, Harreveld staat niet op zichzelf….. Wat is er gaande, eerst Het Nieuwe Lloyd alhier in discrediet en door Justitie gesloten, en nu dezelfde chaos daar, maar ik weet er helaas nog wel meer…. Ik krijg een heel vies voorgevoel dat deze chaos gecreëerd wordt, ik krijg een voorgevoel dat “de psychiatrie” met de oplossing gaat komen. De aanval op Justitie is in volle gang vrees ik, daar het Nieuwe Lloyd daarna ook in handen van “de psychiatrie” gekomen is. Ik hoop dat ze bij Justitie wakker zijn, en zich niet in laten palmen door een beroepsgroep die ook nu al volop in de instellingen zit en de mogelijkheden heb om binnen chaos te creëeren. De minister van Justitie zou zich in de kamer moeten verantwoorden als eindverantwoordelijke voor een situatie waar die part nog deel aan heeft, ik houd het nieuws de komende tijd in de gaten, als “de psychiatrie” in het nieuws met oplossingen gaat komen dan is het bingo, en moet Justitie op zijn hoede zijn… Wie psychopolitiek gelezen heeft, weet dat sex als wapen ingezet kan worden, gevaarlijke wereld… Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    Schandelijk en onbegrijpelijk!

    Volgens mij zijn er te weinig begeleiders en is er geen struktuur in die justiele inrichting Harreveld. Dat blijkt wel uit de opgave van 360 jongeren er wordt niet vermeld hoeveel (goed gekwalificeerde) medewerkers er zijn. Wel dat ze zich veelvuldig ziekmelden :( Veelvuldige wisselingen van de leiding en daar door geen struktuur en behandeling. Er zou eigenlijk een 1 op 1 behandeling plaats moeten vinden om voldoende toezicht te garanderen. Nu gebeuren er allerlei gewelds en zeden delicten waar blijkbaar niemand zicht op heeft.

    Een begeleidster die zo labiel is dat ze sex heeft met 3 minderjarige jongeren en dan toestaat dat deze jongeren een andere jongen regelmatig mishandelen. Dan denk je die jongen (Tim) moet daar weg! Ook de jongens die mishandelen en verkrachten worden daar niet beter van. Het is puur Horror..

    Je voelt je zo machteloos als je dit ziet, wat moet er door de ouders van die jongens heen gaan! Hopelijk gaat er door uitzendigen als Netwerk iets veranderen.

    Hoewel het is en blijft een “topje van de ijsberg”. Ik ben er van overtuigd dat minderjarige jongeren overal gevaar lopen; op school, op hun stageplaats en als ze uit gaan. Er moet meer toezicht komen op jongeren door betrouwbare stabile oudere mensen. Laten ze maar arbeidsplaatsen creëren, ze willen ons toch tot ons 70ste laten door werken? Nou dan!

    Groet v Ellen

  • Hyperactief

    Schandelijk en onbegrijpelijk! Aldus: Ellen XL.

    Hoi Ellen, i.d.d. schandelijk, het zou niet mogelijk moeten kunnen zijn.

    Volgens mij zijn er te weinig begeleiders en is er geen struktuur in die justiele inrichting Harreveld. Dat blijkt wel uit de opgave van 360 jongeren er wordt niet vermeld hoeveel (goed gekwalificeerde) medewerkers er zijn. Wel dat ze zich veelvuldig ziekmelden :( Veelvuldige wisselingen van de leiding en daar door geen struktuur en behandeling. Er zou eigenlijk een 1 op 1 behandeling plaats moeten vinden om voldoende toezicht te garanderen. Nu gebeuren er allerlei gewelds en zeden delicten waar blijkbaar niemand zicht op heeft. Aldus: Ellen XL.

    Nogmaals, dit speelt helaas niet alleen op Harreveld, Het Nieuwe Lloyd is ook op wanbeleid gesloten, en het is in veel meer inrichtingen gaande. Het ziekteverzuim is de graadmeter van de verziekte instelling, in Het Nieuwe Lloyd heeft men destijds een groep gesloten, dus het te weinig personeelsverhaal gaat niet op in verziekte klimaten, dat krijg je vanzelf dat mensen met het hart op de juiste plek het niet meer willen doen. Wisselende leidingen, excessen etc. etc. komt overal voor, ook in de volwassenen TBS klinieken, met dezelfde kop in het zand methode. Stel je van “behandelingplannen” niet al teveel voor, ik heb er genoeg gelezen, vaak worden betrokkenen er meer mee naar de kl.o.ten geholpen dan daadwerkelijk geholpen. En dat alles door psychologische methodes die juist problemen maken (getuige dat een kwart van de TBSsers uit een GGZ verleden komen) en psychiaters die de boel nog eens extra gevaarlijk maken met hun destructieve onderdrukkingsmiddelen waarvan met levensgevaarlijke bijwerkingen.

    Een begeleidster die zo labiel is dat ze sex heeft met 3 minderjarige jongeren en dan toestaat dat deze jongeren een andere jongen regelmatig mishandelen. Dan denk je die jongen (Tim) moet daar weg! Ook de jongens die mishandelen en verkrachten worden daar niet beter van. Het is puur Horror..

    Je voelt je zo machteloos als je dit ziet, wat moet er door de ouders van die jongens heen gaan! Hopelijk gaat er door uitzendigen als Netwerk iets veranderen. Aldus: Ellen XL.

    Ik kan ook verhalen van zichzelf bevredigende leidingen voor de TV in jeugdinstellingen, of die het aanmoedigde bij de pupillen, of zie op mijn log de ontslagen medewerker die een collega bij de baas aangaf omdat ie hem met een minderjarig meisje betrapte. De naam van de instelling was belangrijker dan de waarheid, de politie was kind aan huis in de instelling en had goede hogere contacten onderling waardoor hij geen aangifte gedaan heeft, daarnaast zat ie nog in een dienstwoning en had men hem al een paar keer zonder geld gezet ook, werkelijk te schofterig voor woorden. En i.d.d. ik kan het machtelose gevoel vanuit een onterechte veroordeling, maar wij doen er alles aan om de beerput open te trekken, hij is echt veel en veel groter. Het is mooi dat Netwerk het aan de kaak stelt, wel blijf ik met argusogen bekijken wie het naar buiten gebracht heeft en met welk doel, want ook de grootste s.h.i.t. wordt vaker opzettelijk misbruikt om geld los te krijgen, het belangrijkste is dat er wat veranderd, maar niet ten goede van de psychiatrie, want dan zijn we echt nog verder in de aap gelogeerd…:(

    Hoewel het is en blijft een “topje van de ijsberg”. Ik ben er van overtuigd dat minderjarige jongeren overal gevaar lopen; op school, op hun stageplaats en als ze uit gaan. Er moet meer toezicht komen op jongeren door betrouwbare stabile oudere mensen. Laten ze maar arbeidsplaatsen creëren, ze willen ons toch tot ons 70ste laten door werken? Nou dan! Aldus: Ellen XL.

    Normaal investeerd men in de jeugd, hier helpt men ze naar de kl.o.ten, criminele pubers hebben het beter dat onder OTS geplaatsten, de laatste zijn rechteloos maar daar zit wel de helft van de detentieplaatsen mee vol, na de kamervragen die we een paar jaar geleden hierover lieten stellen is er nog geen moer veranderd.:( Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    Vanmorgen bedacht ik; er was ook helemaal geen “Plan van aanpak” in die jeugdinrichting. Tenminste niks van gehoord. Het lijkt daar wel een grote chaotische bende. Hoe moeten jongeren in zoiets genezen? (Ze moeten die tent sluiten!)

    Ik ben benieuwd of ze het donderdag nog over het “plan van aanpak” gaan hebben!

    De directie wou geloof ik niet voor de camera iets kwijt he? Als ik hun was zou ik maar eens als de sodemieter iets gefundeerds opstellen. Dat soort lui hebben ook altijd wel het geluk niet zelf voor de rechter gesleurd te worden!

    Groetjes Ellen

  • Hyperactief

    Vanmorgen bedacht ik; er was ook helemaal geen “Plan van aanpak” in die jeugdinrichting. Tenminste niks van gehoord. Het lijkt daar wel een grote chaotische bende. Hoe moeten jongeren in zoiets genezen? (Ze moeten die tent sluiten!) Aldus: Ellen XL.

    Hoi Ellen, zoals ik in mijn andere topic al zei stellen behandelingsplannen ook niets voor, is allemaal theater van logen en gogen die zelf vaak geen eens weten hoe ze zelf in elkaar steken… Genezen kun je alleen als iemand ziek is, crimineel gedrag staat niet gelijk aan ziek. Sluiten en dan als psychiatrie opengaan nee THNX, dan kan pas echt alles afgedekt worden onder het motto “stoornissen” Al die logen en gogen moeten met hun destructieve programma's eruit, het gezonde verstand moet terug komen.

    Ik ben benieuwd of ze het donderdag nog over het “plan van aanpak” gaan hebben!

    De directie wou geloof ik niet voor de camera iets kwijt he? Als ik hun was zou ik maar eens als de sodemieter iets gefundeerds opstellen. Dat soort lui hebben ook altijd wel het geluk niet zelf voor de rechter gesleurd te worden! Aldus: Ellen XL.

    We wachten af, misschien komt in dat deel al de psychiatrie met “oplossingen”, als dat zo is dan weet ik genoeg waar het vandaan komt, ook daarmee ff afwachten. Het is al heel wat dat deze advocaat de instelling aanklaagd, maar wat mij betreft moeten ze ook dat soort goedbetaalde l.u.lhannessen gewoon verantwoordelijk kunnen houden, de lafaards verschuilen zich altijd in ivoren torentjes, en zoiets suddert al te lang door om er nog uit te kunnen komen. Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    zoals ik in mijn andere topic al zei stellen behandelingsplannen ook niets voor, is allemaal theater van logen en gogen, aldus Hyper.

    Hoi Hyper, ik had het in “Plan van Aanpak” niet direct op behandelingsplannen gemunt. Wel een behandelingsplan als onderdeel natuurlijk. Ik dacht bij “Plan van Aanpak” vooral aan het verhogen van de veiligheid in de inrichting, een betere aansturing en controle op het personeel, zodat dit soort excessen niet meer voor kunnen komen.

    maar wat mij betreft moeten ze ook dat soort goedbetaalde l.u.lhannessen gewoon verantwoordelijk kunnen houden

    Voor de volle 100% mee eens! Laten ze ter verantwoording worden geroepen, op de tafel ermee!

    Groetjes Ellen

    P.s. ben erg benieuwd naar morgen.

  • Ellen XL

    Hoi Hyper,

    Je schreef:

    Normaal investeerd men in de jeugd, hier helpt men ze naar de kl.o.ten, criminele pubers hebben het beter dat onder OTS geplaatsten, de laatste zijn rechteloos maar daar zit wel de helft van de detentieplaatsen mee vol, na de kamervragen die we een paar jaar geleden hierover lieten stellen is er nog geen moer veranderd.

    Zo zie ik dat ook wel eens in gedachten, en dan word ik erg somber omdat ik denk dat ze die jongeren expres naar de k.l.o.t.e.n helpen. Omdat ze toch geen boodschap aan ze hebben. Als die jongeren helemaal naar de vernieling in gaan dan gaan ze wel aan de drugs of ze plegen zelfmoord en dan zijn ze er voor goed vanaf. Klinkt hard maar ik ben er wel bang voor :(

    Groetjes Ellen

  • Hyperactief

    Helaas kan ik jou verhaal bevestigen, ik kan niet alles zeggen i.v.m. privacy van andere mensen die we bijgestaan hebben, maar je slaat de spijker op zijn kop, is helaas realiteit.:( Als je een strafbaar feit heb gepleegd en bijvoorbeeld 4 maanden krijgt, dan ben je eruit, iemand onder OTS zonder strafbaar feit heeft geen rechten in deze, het kan keer op keer verlengd worden, iets wat met meer regelmaat dan dat het excessen zijn gebeurd… Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Hoi Hyper, ik had het in “Plan van Aanpak” niet direct op behandelingsplannen gemunt. Wel een behandelingsplan als onderdeel natuurlijk. Ik dacht bij “Plan van Aanpak” vooral aan het verhogen van de veiligheid in de inrichting, een betere aansturing en controle op het personeel, zodat dit soort excessen niet meer voor kunnen komen. Aldus: Ellen XL.

    Oké dan had ik dat verkeerd begrepen, maar het probleem in deze is dat het personeel totaal niet weet hoe te handelen met jongeren met een moeilijk temperament. Je wil echt niet weten wat voor malloten er in inrichtingen rondt lopen, die meer schaden dan goed doen, in TBS klinieken idem dito. Neem daarbij het “behandelplan” wat ik bedoel, en het is godsgeklaagt dat jongeren meer als een jaar binnen kunnen zitten zonder dat er nog ergens aan gewerkt is, moet je eens kijken wat deze idioterie kost, dat kunnen ze beter in de jeugd zelf investeren. Zo'n “behandelplan” bepaald vaak wel of je weer naar buiten mag of niet, ik blijf erbij de destructieve psychiatrie en al die gogen de instellingen uitgooien, alleen daarvan zou je al “gestoord” worden…..

    P.s. ben erg benieuwd naar morgen. Aldus: Ellen XL.

    Ik ook. Groetjes v Hyperactief