TV Tip NETWERK misstanden jeugdinrichting !!!

  • Hyperactief

    Ja, ja, net als Het Nieuwe Lloyd gaat eerst één afdeling dicht, ook is er net als daar toen een opname stop, en sprak men over steeds moeilijker wordende problematiek die binnenkwam. Er komen met de tijd nog vervolguitzendingen, een kwestie van tijd deuren dicht, en daarna open als psychiatrisch drooger centrum, i.p.v. te kijken waarom jongeren moeilijker worden.:(:(:( Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    Hm, ja heb vannacht gekeken.

    Er was inderdaad een iemand van het bestuur met een soort vaag plan, het sluiten van een afdeling en een opnamestop. Het probleem verplaatst zich dus, geen echte oplossing. Jammer!

    Had daarvoor naar rondom 10 gekeken dat wordt vanmiddag om 15.10 uur herhaald. Het gaat over het drankprobleem onder jonge jongeren. Hierin werd gesteld dat er tegenwoordig liefdeloos en respectloos met jongeren omgegaan wordt

    Vervolgens heb ik naar Crazy gekeken een documantaire waarin naar voren kwam hoe (veel al jonge) militairen in situaties belanden waardoor hun gevoelens totaal kapot gaan en zo ook het slachtoffer worden van hun uitzendingen.

    Het was een erg zwaar avondje tv :(

    Groetjes Ellne

  • Hyperactief

    I.D.D. geen oplossing Ellen, maar let op mijn woorden, daar komt “de psychiatrie” mee, zo is het bij Het Nieuwe Lloyd ook gegaan.:( Rondom 10 zal ik vanmiddag eens opzetten, waar was dat crazy op, wordt dat nog herhaald en ging dat ook over geestbeïnvloedende medicatie gebruikt voor die doeleinden ??? Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Rondom 10 was erg interessant Ellen, met een hele “strenge” Leidse gerechtspsycholoog.:D Groetjes v Hyperactief;)

  • Ellen XL

    Ja he! :D:D Groetjes van Ellen

  • Ellen XL

    Hoi Hyper, ja ik denk dat het klopt wat je zegt over die sluiting net als bij Het Nieuwe Lloyd, het lijkt wel of de lui niet competent zijn om zo'n jeugdinrichting goed te organiseren.

    Wat betreft die documentaire, dat was De donderdag dokumentaire Crazy uitgezonden door Human, maar uiteraard gemaakt door VPRO. Ik kon niet vinden of hij nog herhaald wordt maar misschien kun je hem via internet nog bekijken. (ik denk het wel!) Je moet trouwens wel ergens tegen kunnen om naar zoiets te kijken, het was ronduit schokkend!

    Of die militairen nog geestbeïnvloeddende medicatie nodig hadden na die ervaringen? Ik denk het wel!!!

    De meesten trokken het totaal niet (begrijpelijk) en een aantal heeft zelfmoord gepleegd.

    Het ging niet direct over de medicatie, maar wel over het psychische effect van zoiets mee te maken. B.v. hoe normale gevoelens die een mens heeft steeds verder afgebroken werden en verdwenen door de traumatisering.

    Ik denk dat het wel wat voor jou is, maar echt geen film van achterover met een biertje en de nootjes…

    Groetjes Ellen

  • Hyperactief

    Oké THNX Ellen, staat jammer genoeg niet bij uitzending gemist en Human, maar ik ben wel wat gewend. Weet wat ik kan verwachten, heb nog niet zo lang geleden Amerikaanse jongens gehoord over de psychische gevolgen bij een aanslag en de opdracht daarbij om alles wat in de omgeving beweegt af te schieten, dus ook onschuldige burgers en kinderen, walgelijk gewoon. Enne biertje en nootjes daarbij zal ik niet nuttigen. Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    Hoi Hyper,

    Ik ben aan het surfen geweest en heb deze link, ik hoop dat het goed gaat.

    http://www.ikonrtv.nl/donderdagdocumentaire/documentaire.asp?oId=2414

    Heb begrepen dat de documentaire niet via internet te bekijken is.

    Groetjes Ellen

  • Hyperactief

    Oké THNX Ellen, hij kan i.d.d. niet bekeken worden via internet, maar ik bedenk net dat de VPRO ook op digitale TV zit meen ik, en anders kan ik hem misschien via het filmkanaal kijken, je heb je best gedaan.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • Ellen XL

    :);) Groetjes Ellen