Dat is ook weer zo'n interessant stuk. Ik ben het er volledig mee eens, zo is het dat de reguliere geneeskunde werkt. Die bron Macht als gevaar, is dat recent geschreven? Aldus: Ellen XL.
Hoi Ellen, de eerste druk in 1983, de druk waar ik het uit gelezen heb 1995, maar dit soort materie is niet tijdsgebonden, er blijft altijd voor elke tijd waardevolle info in staan met dit soort items, zie voor een beschrijving van het boek : http://jeugdzorgelijk.web-log.nl/log/3463730
Bovenstaande herken ik ook bij mijzelf, ik ben weliswaar geen arts en waar ik mee om ga zijn ook geen patiënten (hoewel?), maar ik heb af en toe ook wel moeite om daklozen en verslaafden of criminelen als positief te ervaren terwijl het ook mensen zijn zoals ik zelf. En ik weet zeker dat iedereen in de omstandigheden kan komen zelf dakloos enz. te worden, ook ik! Net zoals dat de dokter ook ziek kan worden.
Ik heb trouwens vroeger als ziekenverzorgster gewerkt en daar hadden we eens een dokter als patiënt, ik kan je verzekeren dat die man stronteigenwijs was! Aldus: Ellen XL.
Is alleen maar goed dat je jezelf ervan bewust bent, want op zo'n moment denk je er toch over na. En i.d.d. kan jezelf ook overkomen, ik heb al diverse keren in tijdschriften e.d. agenten voorbij zien komen die ook op straat beland zijn door omstandigheden waaronder het ook voor hogergeplaatsten niet uitgesloten is. En wat die dokter betreft is ook helemaal waar, is ook nergens van gevrijwaard, en om lastig te zijn hoef je geen dokter te zijn. Groetjes v Hyperactief:)