Iedere fysieke ziekte heeft een psychische oorzaak

  • Ellen XL

    :D:D Dat ze dat gezegd had was mij nog niet bekend. Tja, als iemands hersens aangetast zijn, dan geef ik ze al gauw gelijk. Ik snap soms die kranten en tijdschriften niet, die van iedere Gladiool een stukje plaatsen :D:D

    Groetjes Ellen (PS: Ha! Ha!)

  • Alkien

    Hoi Ellen,

    Ik weet niet of datde achterliggende gedachte is.Ik vind het nu eenmaal iemand waar ik niet mee door één deur zou kunnen. Heb je inmiddels al gelezen wat ik bedoelde met haar campagne tegen een bepaalde organisatie ???

    Groet,

    Alkien.

  • Ellen XL

    Hoi Heleen,

    Wat betreft de eerste opmerking: dan wordt het een oeverloos wat was er eerder de kip of het ei vraag… Dat hoef ik je niet uit te leggen he?

    En ook niet dat iemand die prima in mekaar zit ook wel eens ziek wordt.

    Wat betreft de tweede opmerking: daar zou ik wel over kunnen doorfilosoferen alleen vind ik het prikbord niet zo'n goede plaats i.v.m. privacy. Inderdaad ook tijdgebrek, dus alleen als je het echt, echt heel erg graag wil weten… :)

    Ik dacht trouwens eerst dat je een bordje macaronie wou komen halen, woon je in de buurt van Zwolle?

    Groetjes Ellen

  • Ellen XL

    Hoi Alkien,

    Grinnik! Nee nog niet bekeken! Ben steeds naar mijn werk geweest, lag er vannacht om half 2 in en ga er straks ook weer heen.

    Nou ja ben daarnet wel lekker wezen zwemmen…

    Sja die Karin Spaink, gewoon een stom vervelend mens, ik spring meestal een metertje achteruit als er zo een begint.. :D

    Ik geloof helemaal dat jullie niet bij die organisatie horen. Ik heb het zelf ook in die tijd aangehoord, gedacht: “nou, nou!”

    Alleen toen ik dan in het parijblad van de SP nog een stukje las in haar stijl was ik daar niet blij mee.

    Waarschijnlijk staat de SP nu helemaal niet meer achter deze mening.

    Zelf ben ik ook niet zo, dat als iemand ergens anders over denkt, ik maar eindeloos blijf door argumenteren.

    Wat mij betreft is het gewoon, dat wat ik hierboven heb geschreven daar geloof ik in en daar gedraag ik me naar. En als een ander wil denken: ik zit in dit lichaam gevangen en een ziekte (en al het andere) overkomt mij gewoon. Wie ben ik dan he?

    Maar zoals gezegd, als ik even op mijn gemak tijd heb (van het weekend) ga ik het op mijn gemak lezen. Waarschijnlijk lach ik er keihard om!

    Groetjes en een fijne dag nog.

    Ellen

  • Ellen XL

    Hallo DRE,

    Goed boek, ik heb het gelezen en ook de andere boeken van Louise Hay.

    Ik denk dat jij dat boek van Paul McKenna, “Verander je leven in 7” dagen ook wel interessant zult vinden. Het is n.l. net zo praktisch en makkelijk leesbaar en gaat net weer een stapje verder. Je hoeft het trouwens niet persé in 7 dagen te doen.

    Groetjes Ellen

  • Alkien

    Hoi Ellen,

    Ik heb eigenlijk helemaal geen idee of de SP zich nog bezig houdt met haar. Ik lees in elk geval de laatste tijd er niets meer over. Of ze nog achter haar standpunten staan is me dan ook op dit moment niet duidelijk.

    Tja en de denkwijzes van sommige mensen kun je toch niet veranderen. Gelukkig ben ik het ook niet overal mee eens. :D En ook niet iedereen hoeft het met mij eens te zijn, alleen wijk ik niet van mijn principes. Als ik ergens voor sta dan ga ik daar ook voor.

    Tot latersssss ;)

    Groet,

    Alkien.

  • ujukarin

    Haha, nee, ik woon niet in de buurt van Zwolle. En over de kip en het ei verhaal: nee, dat vind ik niet. Volgens mij is het dus een samenspel van factoren, en is er helemaal geen sprake van een kip of een ei. Hooguit dus een kip én een ei ;)

  • Hyperactief

    Hoi Ellen, misschien heb je bij mij wel een citaat van Dennis Rodie gelezen in de TBS brief aan Den Haag. Enne Spaïnk, leven en laten leven, ik hoop dat ze het licht nog eens ziet en zuivere informatie neer kan zetten zonder personen en/ of organisaties die haar niet aanstaan daarop “af te rekenen”, waarbij de onderzoekende lezer vanzelf ziet dat ze zichzelf behoorlijk te kakken zet. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Ik geloof helemaal dat jullie niet bij die organisatie horen. Ik heb het zelf ook in die tijd aangehoord, gedacht: “nou, nou!” Aldus: Ellen XL.

    Omdat wij veel goede uitzochte info gebruiken van CCHR en met de Nederlandse afdeling het NCRM veel gegevens over en weer uitwisselen, denken sommige mensen dat we bij hun oprichters horen en niet meer zelf denken.:D Doch al zouden die mensen zichzelf wat kritischer opstellen en voor wat meer kanten open zouden staan, dan hadden ze allang kunnen ontdekken dat veel van hun bronnen ook extern zijn, en zelfs door sommige tegenstanders van hun dezelfde feiten naar buiten gedragen worden, zowel vanuit als buiten de psychiatrie. Wij beoordelen de dingen op feitelijkheden en journalistiek, de mensen die er wel bij aangeloten zijn en zelf die keuze gemaakt hebben is niets mis mee, gewone mensen met een goed doel en hooguit een andere levensstijl, waar je heel goed mee discusseren kunt. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Ach ze heeft best kwa haar ziekten een rot periode doormaakt, daar zou ik haar ook nooit op afrekenen, maar je heb helemaal gelijk dat sommigen echt alles plaatsen, dat zegt meer over de krant of een blad dan over anderen. Als ikzelf hoofdredacteur zou zijn, zou ik geen stukjes plaatsen van mensen die naast de waarheid zitten.;) Groetjes v Hyperactief:)