Ik als psycholoog? Hoe ga ik hiermee om?

• Marco

Aaaah.. ok :) Sorry voor de miscommunicatie.

Ik ben zelf -geen- psycholoog. Ik krijg het “gevoel” echter psyholoog te zijn op het moment dat ze aangeeft dat ik haar meer kan stimuleren dan dat zij in een kliniek/op therapie ontvangt. Dat is voor mij persoonlijk heel vreemd te horen. Zo een kliniek zou dat in praktijk veel beter moeten kunnen dan ik.

Bedankt alvast voor de wijze woorden hier, dat helpt me.

• Alkien

Aha, dat zegt genoeg denk ik. ;)

Vaak is het zo dat in een relatie de ene de ander er bovenop houdt of kan helpen in probleemsituaties.

Is daarentegen de ander er even niet, kan de ander weer inzakken. Dat weegt vaak tegen elkaar op.

Als ik in een dip zit bv. dan heeft mijn vriend mij er vaak heel snel weer uit, andersom ook.

Moet ik het echter alleen doen, duurt de dip een stuk langer.

Snap je wat ik bedoel. Liefde kan dus tot beter functioneren leiden of soms juist ietsje minder hangt er net vanaf van het moment.

Groet,

Alkien.

• ron

Ervaring mee? (eigenlijk een nieuw topic…..) In hoeverre spreek je uit ervaring en in hoeverre is het een aanname van je?

gr. Ron

• De Bie

D'r komt nu een generatie aan die alleen nog maar professionele menselijke warmte zal gaan kennen. Dus niet geboren zijn in een gezin, niet opgevoed door ouders en geen liefde van een eigen partner. Deze taken werden vervuld door commerciele zorginstellingen. Er bestaan nu al redelijk veel mensen grootgebracht door commerciele warmte. Voor deze moet het wel even een ervaring van de bovenste plank zijn geconfronteerd te worden met echte aandacht zonder winstoogmerk.

• Alkien

Ja ik snap wat je bedoeld De Bie. Maar geef mij maar gewoon de huis, tuin en keuken liefde, dat bevalt me dan toch een stuk beter dan alle “gekweekte, gemaakte liefde”. Want daar zie ik echt geen heil in en alleen maar achteruitgang.

Groet,

Alkien.

• De Bie

De psycholoog dient wettelijk aansprakelijk gesteld te worden voor het verdwijnen van menselijke warmte. Wat hij doet kunnen wij beter, maar omdat onze liefde kostenloos is, wordt automatisch gedacht dat het produkt van mindere kwaliteit is. De psycholoog biedt surrogaat liefde welke een commerciele vervalsing is van the real thing.

• Alkien

Hier ben ik het helemaal mee eens De Bie. Prima verwoord.

Groet,

Alkien.

• De Bie

Ook nog even iets opbouwends: Boulimia ontstaat bij jonge vrouwen na een afwijzing door een man. Jij accepteerd haar en weg probleem. Easy as that. Nu weet je ook waarom god je het talent als motivator meegegeven heeft.

• Hyperactief

Aaaah.. ok :) Sorry voor de miscommunicatie.

Ik ben zelf -geen- psycholoog. Ik krijg het “gevoel” echter psyholoog te zijn op het moment dat ze aangeeft dat ik haar meer kan stimuleren dan dat zij in een kliniek/op therapie ontvangt. Aldus: Marco

Hoi Marco, oké dat is duidelijk nu.

Dat is voor mij persoonlijk heel vreemd te horen. Zo een kliniek zou dat in praktijk veel beter moeten kunnen dan ik.

Bedankt alvast voor de wijze woorden hier, dat helpt me. Aldus: Marco

Nee hoor dat hoeft niet, reguliere klinieken zijn meestal de best betaalde amateurs van Nederland.:D Mensen onderling kunnen vaak veel meer bereiken.;) Groetjes v Hyperactief:)

• De Bie

Yo!