Ik als psycholoog? Hoe ga ik hiermee om?

• Alkien

Oké, maar die zijn er zeg jij. Die moet je dan wel treffen. Je kan er moeilijk het hele land voor af gaan. En ze staan niet als dusdanig in de Gouden Gids. :D

Groetjes,

Alkien. ;)

• Alkien

Ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat niet alle problemen met angst te maken hebben.

Een probleem waar geen angst mee gemoeid is, wordt dus dan een heel ander verhaal.

Groetjes,

Alkien.

• Hyperactief

Klopt Alkien, maar het moet gewoon klikken tussen een hulpverlener en cliënt, als iemands kop je al bij voorbaat al niet aanstaat dan kan je er beter niet aan beginnen. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief

Ik bedoel angst in een andere context Alkien, de angst om iets naar boven te halen omdat het pijn doet en mensen het liever wegdrukken. Groetjes v Hyperactief

• Alkien

Mee eens.

Groetjes,

Alkien.

• Alkien

Oké snap het.

Groetjes,

Alkien.

• De Bie

Ik denk dat het grootste deel van de clienten dit doet. Hij loopt niet weg en laat je uitpraten. Dat is alvast aangenaam. Probleem is wel dat er een probleem dient te zijn om dit contact te starten en dat is mijn probleem. Waarom kan zo'n kontact niet gewoon vrij van gevolgen zijn, zonder dat er iets uitgezocht moet worden en dat de bezoeker het onderwerp van discussie is. We zijn gewoon geinteresseerd in een regelmatig persoonlijkgesprek over wat ons zo bezighoudt, maar komen terug als ziek met doosjes onduidelijke pillen. Dit zien we dan als het tastbare bewijs van dat we anders zijn dan de anderen, dus dat we iets bijzonders zijn en voelen ons serieus genomen. De gesprekswijze van een psycholoog bevalt me ook niet, d'r zijn toch veel interessante dingen on over te praten dan over het verleden of de psyche, en waarom verteld de man niets over zichzelf? Ik vertrouw hem niet.

• De Bie

Hi Frans, een onopgelost probleem verdwijnt gewoon zodra er zich de volgende dag weer nieuwe problemen voordoen. Zo is het leven, iedere dag weer nieuwe sores en dilemmas. Je dient het ook zelf een beetje interessant te houden en je best te doen nieuwe problemen te creeren zodat je de oude snel vergeet. Er zijn er altijd enkele bij die wel tot een goed einde komen, daar haal jij dan mooi die wilskracht uit die je helpt te onopgeloste te vergeten. Echt, iedereen krijgt zijn missers en tegenslagen. Buig je hier niet te diep over, tijdsverspilling. Ga liever een paar uurtjes tennissen met je clienten dan proberen hun zielen te splijten. Is ook goed voor je eigen conditie.

• Hyperactief

Hi Frans, een onopgelost probleem verdwijnt gewoon zodra er zich de volgende dag weer nieuwe problemen voordoen. Zo is het leven, iedere dag weer nieuwe sores en dilemmas. Je dient het ook zelf een beetje interessant te houden en je best te doen nieuwe problemen te creeren zodat je de oude snel vergeet. Aldus: De Bie.

Ha, ha, ha, het lijkt wel politiek De Bie.:D Als een president niet meer populair is, dan zoekt die naar een extern probleem wat de gelederen kan sluiten en de aandacht van hemzelf af richt, en de kudde trapt er nog in ook.:( Groetjes v Hyperactief:D