Stad Van De Vrede

  • azalaia

    Men kope een stad, met huizen, met werkgelegenheid en men selecteert 750 mensen van allerlei pluimage, kleur en religie.

    500 mensen, jong en oud, homo, hetero, bi, gaan die stad als voorbeeld stellen om de wereld te laten zien dat zo'n stad echt kan bestaan. Niet als commune vorm, want iedereen woont zelfstandig met of zonder gezin.

    In deze stad zal niemand van iemand iets willen stelen, want deze mentaliteit hebben deze inwoners niet.

    Er is echter 1 gouden regel waar iedereen zich aan moet houden en dat is verdraagzaamheid en begrip. Dat is een heilige voorwaarde. Kerken zijn er niet, openbare godsdient ook niet, want religie in welke vorm dan ook draag je in je hart.

    Er is een praatcentrum waar mensen met een probleem met anderen hier over van gedachte kunnen wisselen en naar een oplossing gaan werken.

    Voor iedereen is er werk, men draagt bij aan schone energie en bronnen die niet de bodem uitputten.

    Iedereen werkt aan de leefbaarheid van de stad, dus zwerfvuil zul je hier dus niet vinden omdat er voldoende afvalbakken staan die regelmatig geleegd worden.

    De mensen die daar wonen hebben allemaal een mentaliteit en besef dat samenwerking met elkaar de beste manier is om te voorkomen dat mensen kunnen ontsporen., vereenzamen en dus ongelukkig worden.

    Het is niet de bedoeling dat de mensen overlopen van liefde, maar wel een gezonde vorm van aandacht en interesse hebben voor elkaar en snel signaleren als er iets is met iemand uit de buurt.

    Zou de Stad Van De Vrede ook echt kunnen bestaan, wat denken jullie hiervan.

    Wie heeft hier nog aanvullingen…..

    Groeten van azalaia.

  • Alkien

    Geen aanvullingen. Alleen een illusie.

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Zolang jij nog over Marokkaanse ettertjes praat zal die stad er nooit komen azalaia, het gaat om daden niet om illussie's… Groetjes v Hyperactief

  • azalaia

    Hyperactief schreef:

    >

    > Zolang jij nog over Marokkaanse ettertjes praat zal die stad

    > er nooit komen azalaia, het gaat om daden niet om

    > illussie's… Groetjes v Hyperactief aldusd Hyperactief.

    ZIJN het dan geen marokkaanse ettertjes….???

    of misschien dan wel lievertjes die door omstandigheden ontspoort zijn…….

    Je zal maar met hun intimidatie te maken krijgen als vredelievend persoon.

    Groeten van azalaia.

  • sunny

    droom maar lekker verder…

  • Hyperactief

    ZIJN het dan geen marokkaanse ettertjes….???

    of misschien dan wel lievertjes die door omstandigheden ontspoort zijn……. Aldus: azalaia.

    Nee azalaia, jongens die door omstandigheden verkeerde keuze's maken, stigmatiseren en/ of becriminaliseren werkt averechts, waar sommigen de legitimatie uit kunnen halen wat er in Antwerpen gebeurd is, woorden zijn krachtiger dan je denkt.

    Je zal maar met hun intimidatie te maken krijgen als vredelievend persoon. Aldus: azalaia.

    Ik weet niet of je er zelf mee te maken gehad heb, maar als je jezelf ook zo ondiplomatiek uit naar jongeren, dan kun je behoorlijk wat narigheid over jezelf afroepen, en dat wil echt niet zeggen dat je alles moet accepteren, maar respect is geen éénrichtingsverkeer. Het zijn vaak dezelfden in een buurt of professioneel die altijd ged.o.nder hebben, en anderen nooit, het is de toon die de muziek maakt, misschien heb ik het voordeel dat ik de straattaal versta, omdat ikzelf ook geen lievertje geweest ben… Groetjes v Hyperactief

  • azalaia

    Dank voor het advies….

    Groeten van azalaia.

    sunny schreef:

    >

    > droom maar lekker verder…

  • De Bie

    Zo is het hier toch op het moment? Kijk een beetje minder televisie, daar wordt je deprieus van. Nogal een saaie utopie moet ik zeggen. Een beetje teveel vrijheid. Vrijheid is het glijmiddel naar een verteerbaar einde. Vrijheid leidt tot decadentie en de dood danst.

  • azalaia

    Hallo Hyperactief,

    Vrijdag 12 mei liet ik mijn honden uit overdag, kort aan de lijn.

    Ik moest een paar noofdafrikaans achtige jongens passeren, 5 in totaal.

    Ik ging richting stoeprand/fietspad en wat zeiden ze tegen mij: ga toch opzij kutwijf met je teringhonden….

    Ik deed alsof ik niks had gehoord, had die gasten nog nooit gezien en liep gewoon door.

    Ik weet dat veel Islamieten honden smerig vinden. Ik ben zelf een maand in Egypte geweest en heb gelogeerd in een volkswijk Zawia Hamra in Cairo bij Egyptenaren op uitnodiging van een Egyptische kennisen. Ik ben veel te weten gekomen over de cultuurverschillen en ook al zijn sommige dingen niet hoe ik het zou doen, het is wel HUN cultuur.

    Ik heb de maand van m'n leven gehad, erg respectabele mensen.

    Maar zo'n opmerking van zo'n knul snap ik dus helemaal niet.

    Ik heb jaren Nederlandse les gegeven aan Afrikanen, ook aan Marokkanen en dat was heel erg leuk, maar zij kwamen vrijwillig naar de lessen en ik deed het vrijwillig.

    Er was een hele goede sfeer altijd.

    Nog iets met mijn honden: 2 jaar geleden passeerde ik een marokkaanse familie, ik hoorde hun arabisch spreken, en er was een klein kind bij van 2 jaar die los op de stoep erbij liep. Toen ze mij aan zagen komen met mijn honden die aan de muurkant liepen, schrok die familie zo erg dat ze richting rijweg opliepen, maar dat kind van 2 holde de rijweg op en kwam bijna onder een auto. Die man die erbij liep, werd woest en wilde mij vastpakken, maar mijn honden stonden gelukkig in de weg, tussen mij en hem in. Ik kreeg de schuld dat hun kind zowat dood was gereden doordat het van angst de rijweg op rende.

    Dat was in Amsterdam oud west.

    Je wil niet weten waarvoor ze me allemaal uitmaakten.

    Ook toen heb ik mij uit de voeten gemaakt, want ik voelde dat ik geen discussie aan moest gaan, dat dit toch geen zin had op dat moment.

    Ik heb mijn 2 honden altijd kort aan de lijn en zeker als ik daar in die buurt loop waar mijn oude oom woont die ik bezoek een paar keer per week.

    Dan neem ik de honden mee.

    Maar goed, ik heb ook problemen met mijn nederlandse buren. Die hebben 5 katten en nu denken zij dat ik een kattenhaatster ben omdat ik 2 honden heb en geen katten. Ik hou van katten, maar ik kan niet alles hebben. Die 5 katten plus nog 6 andere katten van de andere buren lopen de hele dag los over de gallerij en mijn honden ruiken die katten altijd als ze net langs zijn gelopen. Ze trekken dan en worden onrustig en mij wordt nu verweten dat ik mijn honden ophits om die katten achterna te gaan.

    Nou, dat kan al niet, want mijn honden lopen nooit los.

    En zo heb ik wel eens wat met mensen zonder dat ik het gevoel heb dat ik nu de oorzaak ben.

    Leuk is anders.

    Groeten van azalaia.

  • azalaia

    Hoi Hyperactief, ik stel me jou zo voor als een man van zeker 1.90, iets van 100 kilo die nergens voor terugdeinst als het er op aankomt maar toch eerst denkt voor hij iets doet, althans nu. Je zegt zelf al dat je vroeger niet zo'n lievertje was en ik denk dat je daarom ook beter begrijpt wat er zoals omgaat in die hoofden van sommige jongens die niet echt willen.

    Jij bent een man, ik een vrouw, en dat zal ook wel meespelen in hoe sommigen jongens tegen jou of mij aankijken. In sommige culturen is een vrouw gewoon niks waard en 100 jaar geleden was de positie van de vrouw ook totaal anders dan nu.

    Ik ga slapen en de honden nog uitlaten.

    Tot morgen Hyper, slaap zacht.

    Groeten van azalaia.