Bewusteloos communicatie opvangen !!!

  • Alkien

    Precies. Dat maakt het ook zo moeilijk. Want ik denk er maar steeds bij, bij zo'n geval, “wat als de patiënt er wel weer was uitgekomen”. Eigenlijk is dat heel moeilijk.

    Onder narcose zullen er ongetwijfeld ook onbewust dingen in het hoofd van een patiënt spelen.

    Ik heb zelf diverse keren een narcose moeten ondergaan, maar weet daar niets meer van, ener kwamen gelukkig ook geen nare dingen boven.

    Maar er zullen zeker zaken zijn waar men wel dingen in het onderbewustzijn meemaakt.

    Misschien dat iemand hier zoiets ervaren heeft ??? Lijkt me heel interessant om zo'n ervaring eens te horen.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Ik heb die ene keer dat ik geopereerd moest worden ook geen negatieve ervaringen, integendeel, juist een heel voorspoedig herstel. De arts had van te voren gezegt dat het een routineklus was die in overgrote meerderheid geen complicaties zou geven, die rust die deze arts uitstraalde zal zeker meegespeeld hebben. Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Ja dat denk ik ook. Wie weet hoeveel mensen er na een ingreep uitkomen met klachten die ze voorheen niet hadden en ze dus ook niet kunnen plaatsen omdat ze niet weten dat het zich in hun onderbewustzijn heeft afgespeeld.

    Eng eigenlijk.

    Groetjes,

    Alkien.

  • De Bie

    Goed liegen is een kunst die steeds minder mensen nog beheersen. Iedereen heeft nu recht op de waarheid en wil weten waar het aan toe is (en zo niet dan google je het even op). Meestal is de waarheid echter een zeer demotiverend feit, daarom komen er ook steeds minder gebruikers op dit forum. In je laatste ambulancerit wil je liever niet horen dat je het ziekenhuis niet meer zult halen.

  • De Bie

    Ik ben een uit een narcose gewekt door een engel in groene operatie kleding. Dit ontwaken was intenser en vreugdevoller dan mijn eigen geboorte. Het was een onbeschrijfelijke verassing te constateren dat we niet verbonden waren door een navelstreng en dat ik binnen enkele dagen al kon lopen.

  • Alkien

    Bijzondere ervaring De Bie, eentje die ik niet delen kan, daar ik niet op mijn omgeving gelet heb. Ik was veel te blij dat ik wakker was en zo snel mogelijk aan mijn sigaretje kon gaan beginnen.

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    In je laatste ambulancerit wil je liever niet horen dat je het ziekenhuis niet meer zult halen. Aldus: De Bie.

    Daar kan het verschil zitten tussen een voorspoedige genezing of dus niet De Bie, is de broeder negatief, dan wordt ook het genezingsproces negatief beïnvloed, is hij positief en zegt dat de patiënt het ergste heeft gehad en dat het goed gaat komen, dat de persoon zich in gedachten even moet verplaatsen naar een plek waar die zich veilig voelt, dan beïnvloed dit het genezingsproces positief, het zijn van die kleine dingen… Groetjes v Hyperactief

  • De Bie

    Oo, die moet goed gesmaakt hebben!

  • Alkien

    Zeker weten.;)

    Groet,

    Alkien.

  • Fred

    Communicatie kan op velen manieren. Ook zonder woorden.

    Ik weet niet of een bewusteloos iemand onbewust woorden opneemt maar sluit het zeker niet uit. Er zijn ook hypnosetapes voor slapende mensen.

    Dus voorzichtigheid lijkt mij in bovengenoemd geval geboden.

    Ik hou het kort want mijn PC is gecrascht. Zit nu ff in een internetcafe.