Liegen en bedriegen loont !!!

  • Hyperactief

    Hoeveel ouders zeggen niet tegen hun kinderen dat eerlijk het langst duurt, maar hoe kun je dit nog blijven beweren als er in de Tweede Kamer mensen bestaan die het betreuren als leugenaars vertrekken als ze uit hun eigen “hoge” gelederen komen:?:?:? Voor de scholiere gold, regel is regel, maar dat was de “lagere” klasse, en wat in de hogere klasse zit is opeens oké, dan gelden er andere “normen en waarden”. Oké de VVD komt er goed vanaf want ze gaat zelf. Maar deze mevrouw gaat naar een denktank van president Bush in de V.S., weten de mensen die dat nog niet wisten ook gelijk van die denktank dat in je eventuele CV leugenaar een aanbeveling kan zijn.:( Maar goed, wat doet dit psychisch met opgroeiende kinderen, waarvan ouders nog eerlijkheid boven al die verwerpelijke kolerezooi proberen te prevaleren. Opgroeiende kinderen lachen je toch met zo'n zootje ongeregeld volledig uit ??? Wat vinden jullie hiervan, dit kan psychisch nooit goed zijn volgens mij, wat een puinbak, bah !!! Groetjes v Hyperactief

    'Vertrek Hirsi Ali is geen verlies'

    Uitgegeven: 15 mei 2006 18:15

    Laatst gewijzigd: 15 mei 2006 18:16

    AMSTERDAM - Het aanstaande vertrek is “geen verlies voor de VVD” en ook niet voor de Tweede Kamer. Dat zei VVD-coryfee Wiegel maandag in het radioprogramma 1opdeMiddag. Hirsi Ali is een “dappere vrouw”, maar ze heeft volgens hem standpunten die polariserend zijn.

    Wiegel noemde als voorbeeld haar opvattingen over de vrijheid van onderwijs en minderheden. “Ik was het niet met die lijn eens”, zei Wiegel. Hij denkt niet dat we nog veel van Hirsi Ali zullen horen als ze eenmaal in de Verenigde Staten werkt. “Dat vind ik niet zo erg”, erkende Wiegel.

    Ruzie

    Wiegel en Hirsi Ali kregen vorig jaar november openlijk ruzie over artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs) en de toon in het integratiedebat. Hirsi Ali wil dat wetsartikel afschaffen, maar volgens Wiegel hoort het bij het liberale gedachtegoed. Hirsi Ali omschreef Wiegel als “reactionair conservatief”.

    Wiegel vindt het verder terecht en verstandig dat minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) een onderzoek is begonnen naar de naturalisatie van Hirsi Ali. Nederland moet volgens hem één lijn trekken voor iedereen die hier komt en niet de waarheid spreekt. “Gelijke monniken, gelijke kappen”, zei Wiegel.

    Pijnlijk

    Voormalig fractievoorzitter Jozias van Aartsen (VVD) betreurt het aanstaande vertrek van VVD-Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. “Het is pijnlijk voor de Nederlandse samenleving en politiek dat ze de Tweede Kamer verlaat”, zegt Van Aartsen maandag in een verklaring.

    Hij zegt haar wel te begrijpen. “Het zegt namelijk ook iets over de staat van het land: lichtgeraakt en provinciaals.” Vrijdag tijdens het VVD-congres in Noordwijkerhout wil Van Aartsen dat pas verder toelichten.

    Grijze parlementariërs

    Voor het radioprogramma 1 Op de middag van de Avro gaf de voormalig VVD-aanvoerder maandag aan dat je het volgens hem als parlementariër nooit goed kunt doen. “Nederland klaagt altijd over grijze parlementariërs, die niet voor hun mening uit durven komen. Hier heb je iemand die dat doet en deed, en daar kunnen we dan kennelijk ook weer heel moeilijk tegen.”

    Schade

    Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) is er niet rouwig om dat Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali uit Nederland vertrekt voor een baan in de Verenigde Staten. Met haar felle aanvallen op de islam heeft ze “heel wat schade aangericht”, zei secretaris Nasr Joemman maandag.

    “Ik juich het toe dat ze uit Nederland vertrekt”, aldus Joemman. “Ik hoop dat we door haar vertrek verder kunnen met het opbouwen van een harmonieuze samenleving.” De secretaris van de koepel van de grootste soennitische moskee-organisaties in Nederland vindt dat het Kamerlid kwesties rond de islam niet op een gezonde manier aan de kaak heeft gesteld. “Confronteren mag, maar wel op een respectvolle manier.”

    Kamerzetel

    Joemman vindt overigens dat Hirsi Ali per direct haar Kamerzetel moet opgeven nu bekend is geworden dat ze mogelijk meer leugens heeft verteld bij haar asielaanvraag dan ze eerder al had toegegeven. Ook voorzitter Hikmat Mahawat Khan van de Contactgroep Islam, de tegenhanger van het CMO, is die mening toegedaan.

    “Maar ik wens haar niet het land uit wegens haar opvattingen over de islam”, zei hij. Hirsi Ali heeft volgens hem werkelijke problemen in de islamitische gemeenschap aan de kaak gesteld, al vond hij haar toon te scherp. Ook voor hem was haar uithaal naar de profeet Mohammed een “scheve schaats”. BRON: www.nu.nl

  • Peter

    Persoonlijk betreur ik het vertrek van Hirsi Ali. Ik ben het niet altijd eens met haar opvattingen en keur haar leugens af. Tegelijkertijd vind ik haar een moedige vrouw die misstanden aan de kaak heeft gesteld, daar waar veel anderen er liever het zwijgen toe doen. De wereld is m.i. niet zo zwart-wit dat iemand die op een leugen wordt betrapt voorgoed is afgeschreven.

    Wat het vertrek van Hirsi Ali naar de VS en haar leugens van jaren terug psychisch doet met opgroeiende kinderen, weet ik niet. Maar als ik mijn interesse in dit soort zaken tijdens mijn kindertijd als maatstaf neem, dan vermoed ik dat het ze geen barst interesseert.

  • Hyperactief

    Persoonlijk betreur ik het vertrek van Hirsi Ali. Ik ben het niet altijd eens met haar opvattingen en keur haar leugens af. Tegelijkertijd vind ik haar een moedige vrouw die misstanden aan de kaak heeft gesteld, daar waar veel anderen er liever het zwijgen toe doen. De wereld is m.i. niet zo zwart-wit dat iemand die op een leugen wordt betrapt voorgoed is afgeschreven. Aldus: Peter.

    Ik schrijf geen mensen af omdat ze op een leugen betrapt zijn, dat ben ik met je eens. Maar het gaat hier om normen en waarden op hoog nivo met een voorbeeld voor velen, om je aan regels die voor iedereen gelden te houden, dat zou een politieke doodsteek moeten zijn. Osama Bin Laden en al zijn volgelingen er omheen lachen zich te barsten, als de V.S. zich ooit nog druk maakt om een Arabier met een vals paspoort, of moet je die er ook niet op afrekenen en gewoon vrij reizen geven.:?:?:? Kijk nu eens naar de gevolgen, en niet naar wat jezelf ervan vindt, wat jij doet heeft minder gevolgen danj van een publiek iemand die in de politiek zit.

    Wat het vertrek van Hirsi Ali naar de VS en haar leugens van jaren terug psychisch doet met opgroeiende kinderen, weet ik niet. Maar als ik mijn interesse in dit soort zaken tijdens mijn kindertijd als maatstaf neem, dan vermoed ik dat het ze geen barst interesseert. Aldus: Peter.

    Mijn interesse daarvoor was wel al van jongs afaan gewekt, en ik ergerde me al mateloos aan het gedraai en gekonkel. Ook mijn twee zoon's, waren al van jongs afaan betrokken bij wat er gebeurde. Dan moet je niet denken aan 6 of 7 jaar, maar zo einde basisschoolleeftijd. Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Ik vind dit absoluut niet kloppen. Een meisje wat tegen haar examen aan zit en gefraudeert zou hebben moet het land verlaten.

    Maar iemand zoals zij die hier een soort van status heeft behaald met een valse identiteit wordt op deze manier “geweert”. Zo weet je wel precies waar het daar in Amerika uit bestaat, dat wordt me steeds meer duidelijk.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Maar wat deed dit soort dingen met jou als kind Alkien ??? Was jij ook al vroeg geïnteresseerd in wat zich op hoog nivo afspeelde ??? Groetjes v Hyperactief

    P.S.: De scholieren rond dat meisje (ik ben ff haar naam kwijt), vonden vrijwel unaniem dat het meisje moest blijven, maar ik vraag me af of ze daadwerkelijk op de hoogte waren van de fraude. Want ook bij volwassenen, kan één en dezelfde onderwerp totaal andere uitkomsten hebben, afhankelijk van hoe iets psychologisch gebracht wordt. Ik heb daar een schitterend echt gebeurd voorbeeld van, waar de waarheid het verliest tegen de leugen van officiële instanties.:( Uiteindelijk kwam de waarheid in die zaak na publiciteit van onze kant alsnog op zijn pootjes terecht.:D

  • Peter

    Wat heeft de vergelijking tussen twee Nederlandse vluchtelingen te maken met ‘waar het daar in Amerika uit bestaat?’ Dit ontgaat me even.

  • Alkien

    Helaas weerde mijn ouders alle vorm van politiek etc. ook het nieuws werd door mijn ouders gekeken als ik niet aanwezig was. Wel ben ik al voeg zelf op onderzoek uit gegaan en ontdekte zo oa dat mijn ouders principestemmers waren.

    Iets waar ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet achter ben waarom ze dat nou eigenlijk deden. Want ik was er wel al achter dat waar ze op stemde nou niet bepaald je van het was.

    Toen ik ouder werd ben ik me er wel mee bezig gaan houden en kwam al gauw tot de ontdekking dat er vooral na de jaren 70 heel veel begon scheef te lopen.

    Gouden handdrukken onder andere die dat niet behoorde te zijn.

    Taida of zo heette ze geloof ik. En nee ik denk niet dat de jongeren die wilde dat ze bleef precies doorhadden wat er gaande was. Of hadden er maling aan. Daar kan ik eigenlijk niet over oordelen daar je die antwoorden eigenlijk nooit hebt gehoord hetzij in het nieuws of elders.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Alkien

    Kijk maar in de regering Bush. Als je jezelf daar een beetje in verdiept weet je wat hij om zich heen verzameld.

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Nou Peter, dat is simpel, Amerika wil het voorbeeld voor de wereld zijn, en in mijn ogen kan je alleen een voorbeeld zijn als jezelf de regels hoog in ere houdt waar je de anderen voor wilt bestrijden. Nogmaals, het psychologisch effect van een wereldmacht is veel groter dan van zomaar een individu of een frauderende bouwondernemer. Groetjes v Hyperactief

    Peter schreef:

    >

    > Wat heeft de vergelijking tussen twee Nederlandse

    > vluchtelingen te maken met 'waar het daar in Amerika uit

    > bestaat?' Dit ontgaat me even.

  • Hyperactief

    Oké, mijn vader was altijd al politiek geïntereseerd (niet actief) en ik keek en discusserde vaak met hem mee. Zo is het ook gegaan met de jongens, ook die interesse was er al vroeg. Zelf heb ik wel het idee dat dit afneemt, omdat veel bolwerken vergrijzen.:( En i.d.d. het was Taïda, ik ben met je eens dat het eigenlijk gissen blijft wat ze vertelt is en waarom ze zo reageerde. Iemand die er bij in de klas zit zal niet echt in de achtergrond geïnteresseerd zijn lijkt mij, maar ook dat is giswerk. Groetjes v Hyperactief