wel of geen pillen , een groot dilemma...!!!

• amaranth

Monique,

Mijn oudste zoon gebruikte ritalin, en hij werd geen zombie! Hij werd wel rustiger, kon zich beter concentreren, ging lezen, werd minder uitgelachen om zijn ongecontroleerdheid, kon beter vriendjes maken… Allemaal dingen waar hij erg blij mee was, en dat ook zei. Maar hij bleef gewoon wie hij was.

Pas geleden (hij is nu 16) is hij er uit eigen initiatief weer mee gestopt, en dat gaat ook goed. Maar het heeft hem een tijd goed gesteund.

• De Bie

Vroeger werden drukke kinderen gewoon in het kolenhok gestopt voor een middag. Deur op slot licht uit.. Hielp heel goed en ook de Bie mocht er altijd weer uit. Daar kwam geen fascistische dokter aan te pas.

• sunny

Vandaar dat je nu zo'n raar verhaal ophangt ??

• De Bie

Laat me eruit!!

• Linda

Even een vraag Monique. Kan je zoontje wel stil zitten bij een video van Bob de Bouwer?

• Linda

Google eens op neurofeedback?

Die opmerking van de Bie over vroeger he. Het is wel zo dat ineens veel vaker de diagnose ADHD wordt gesteld. Voorheen vooral bij kinderen en nu ook steeds meer bij volwassenen. Behalve dat het iets op genen-nivo is, zoals hier gezegd wordt, speelt natuurlijk ook de omgeving een rol. Groetjes

• Linda

Het werd jarenlang behandeld met een soort amfetamine, onder verslaafden vooral bekend als speed: methylfenidaat (Ritalin). Daar mag je toch best bij stil staan.

Volgens mij schiet het allemaal wat door, zonder een en ander te willen ontkennen.

• sunny

Ben ik degene die moet googlen op neurofeedback??

De opvoedmethoden van vroeger kunnen best wel wat trauma's hebben opgeleverd vandaar mijn opmerking voor de Bie.

Ik denk dat er vroeger ook ADHD was en dat, dat vroeger niet zo werd genoemd, je was gewoon lastig, druk enz. maar kinderen hadden toen meer uitlaatkleppen, ze konden meer buiten spelen ed. zonder dat iedereen ‘last’ had van ze.

Mijn kinderen kunnen amper buiten zijn of er komt al een buurman naar buiten die bang is dat de lak van zijn auto krast, bij wijze van spreken.

Ook de toevoegingen in voedsel en andere eetgewoonten, te korten van vitaminen en mineralen ed. in het eten spelen hun rol en ik verdenk de inentingen ook heel erg.

• De Bie

Onze wereld is nu te breekbaar voor kinderen. Kinderdrugs zijn er voor de rust van volwassenen. Ik wil niet zeggen dat dit een nieuw verschijnsel is, in de zestiger en zeventiger jaren werd er ook al veel gemedicamenteerd op dit gebied, maar er zat geen dwang achter, een stadium wat we binnenkort wel bereiken gaan. Kindertjes ontwikkelen door vroegtijdig speedgebruik op doktersrecept receptoren, die op latere leeftijd alle soorten andere drugs (zoals coke) hartelijk verwelkomen.

• Linda

Ik vraag me geregeld af wie nou een stoornis heeft.

Sunny, die opmerking over neurogeedback bedoelde ik voor Monique.