wel of geen pillen , een groot dilemma...!!!

• monique

Hoi Linda,

Nee helaas kan hij dat niet… nu is bob ook niet zijn faforiete programma maar dat doet er niet toe.

Hij kan helemaal niet stil zitten en hij kan niet langer dan 10 minuten acher elkaar naar de tv kijken.

Hij MOET dan even opstaan en een andere kant opkijken.

Wat ook opvalt dat als hij TV kijkt en er buiten een geluidje is dan zit hij achterste voren op de bank heen en weer te wiebelen omdat er daar misschien wel iets heel spannends gebeurd.

gr Monique

• monique

Hoi N

Het is heel moeilijk om sterk te blijven tegenover school… mijn zoontje is inderdaad heel druk en het valt ook heel erg op dat hij door de klas stuitert, ook merk ik dat kinderen niet met hem willen of durven spelen.

Het belangrijkste vind ik nog dat ik merk dat hij zelf niet gelukkig is mede omdat hij slim genoeg is om duidelijk de verschillen te zien.

Zo scoort hij nog steeds boven gemiddeld terwijl hij binnen de tijd klaar is om lekker door de klas te kunnen rennen

Hij vraagt ook wel eens of hij ziek is of dat hij anders geboren is.

Dit zijn dan de momenten dat ik denk: “kind neem jij lekker ritalin om bij jezelf de rust te vinden”.

Ook moet ik eerlijk toegeven dat ik het soms ook niet meer trek omdat ik alle 3 de kinderen er aan onderdoor ziet gaan.

De oudste 2 omdat ze met regelmaat vertellen dat ze meer aandacht willen en dat het ook wel eens leuk zou zijn om een dagje zonder die stuiterbal iets te doen.(Het is ook echt pubertaal natuurlijk).

En met de jongste merk ik vooral dat mijn hart breekt als hij s'avonds tijdens het voorlezen ineens zegt : “mam doe geen moeite ik kan het toch niet volgen”

Als optimist lukt het goed om complimentjes in overvloed te geven.

Deze zijn dan ook erg gemeend omdat hij ook heel veel leuke en goede dingen doet

Ik merk dat ons gezin en mijn ouders de enige zijn die gedult hebben en die weten hoe we hem moeten bereiken.

Wij weten als geen ander dat we oogcontact moeten maken voordat we iets zeggen of vragen, en een reactie altijd later komt omdat hij het echt niet gehoord heeft.

Lekker buiten laten uitrazen en lekker op zijn fiets 100 x de straat op en neer laten gaan is bij ons gewoon.

Zijn broertjes weten ook als geen ander dat voor we boodschappen gaan doen hij eerst even moet dollen om vervolgens even rustig te zijn in de supermarkt.

• s

Komt je zoon niet in aanmerking voor een rugzak?(extra geld van de regering om kinderen extra te begeleiden binnen het reguliere onderwijs)Dit kan de school helpen te leren hoe ze met je zoon moet omgaan.Ook kan de ambulante dienst jouw zoon handvaten geven wat /hoe de omgangsregels zijn met andere kinderen omdat hij die niet uitzichzelf aan kan leren.Praat er is over met de school I.B.er Soms wordt medicatie te snel ingezet,er zijn echt wel andere opties voordat deze weg genomen hoeft te worden.

P.S. vergeet niet dat medicijnen voor ADHD op de opium lijst staan en dus echt "harddrugs'zijn.Ook weten ze niet wat de gevolgen zijn van langdurig gebruik op langer termijn zoals vruchtbaarheid e.d.

• Michel

Pillen? PILLEN??

Zijn we nou helemaal gek geworden!!???

Wat is er mis met een lekker druk en levendig kind?

De enige die er last van hebben zijn de opvoeders, die daar niet tegen kunnen!

Laten deze opvoeders samen met het kind naar buiten gaan en spelen, ravotten, stoeien, vechten, LEVEN!!

Geef het kind de juiste dingen te doen, en doe het vooral zelf voor! Zorg ervoor dat het kind bekaf is 's avonds.

Tussen haakjes: waar is de vader van dit kind?

ADHD - anmehoela, gewoon een gezonde dosis energie waar het kind zich geen raad mee weet!

Wil je een depressief kind krijgen, stop het dan vol met pillen en onderdruk alles. Daar komen geheid meer problemen van.

Het leven is er om te leven, niet om het te onderdrukken!

Daarom zeg ik: geen pillen, maar goede sturing voor ouders EN kind. Dan gaat het de goede kant op.

Een vriend van me had ook een adhd-dochter. Dacht hij. Oplossing: kind op judo gedaan. Uitstekend plan!

Ik wens je er veel sterkte bij Monique.

• Michel

Oeps,

Dit was een post van dik drie jaar geleden.

Moderators: even opletten aub!