Ik wens jullie ook vrede in je hart. Ik ken het zelf, net als Josien en wil daar anderen van uitdelen.
Wat ik laatst las is afkomstig van ‘het babytje zelf’:
Toen hij (dat is Jezus) Jeruzalem voor zich zag liggen, begon hij te huilen over het lot van de stad. Hij zei: ‘Had ook jij op deze dag maar geweten wat vrede kan brengen! Maar dat blijft voor je verborgen, ook nu.
Mensen weten niet wie of wat vrede kan brengen in hun harten en zoeken het overal en nergens.
Overigens kijk ik niet neer op anderen, zelf zocht ik ook 33 jaar lang…
Sinds ik heb ontvangen wat het kindje Jezus kwam brengen voor de mensen heb ik rust. Dat wil niet zeggen dat ik me nu onttrokken heb aan de hardheid van dit leven!
Ik heb er vol deel aan, misschien zelfs wel meer dan daarvoor.
Ook ik huil om het leed in deze wereld.
Jesse van 8 (zelfde naam + leeftijd als mijn zoon)….verschrikkelijk!
Zelf ben ik getrouwd.
We gingen door en diepe crisis de afgelopen twee jaar.
Sinds kort heeft ook mijn vrouw haar rust gevonden bij God.
Een wonder waardoor ze nu in staat is af te rekenen met de leugens waarmee ze liep….
Het leed en de zoektocht van velen naar voldoening/uittocht uit eenzaamheid/begrip/gekend worden gaat niet aan mij voorbij.
Gisteravond nog een mannenpraatgroep geleid.
Byzonder om te zien hoe de liefde van Jezus mensen aanzet tot het opruimen van oude dingen en herstellen van kapotte relaties.
Mannen die openlijk met elkaar delen wat in ze omgaat, ook de zwarte dingen!
Mannen die kwetsbaar durven zijn over de meest intieme dingen in hun leven/gedachten/gevoelswereld.
Ik dnak God voro vrede in de harten van deze mannen!
De vrede is echt en duurzaam. Velen geloven er niet (meer) in.
Mensen geloven dat ze onveilig zijn en overal het gevaar loert. Zit natuurlijk waarheid in echter rekenen ze buiten de beschermer van leven: God! omdat ze niet in Hem geloven.
ALs mensen wisten wat hun vrede zou brengen zouden ze echt kerst kunnen vieren. En geloof me dan heb je geen opgesmukte poeha nodig om je een beetje happy te voelen. Het heeft ook te maken met gerichtheid. Opvallend hoe mensen gericht zijn op hun eigen geluksgevoel.
Zorgen voor anderen is iets waar mensen geen geluk meer uit lijken te kunnen putten…
Fijne kerst!!!!
Gr. Ron