Fijn dat er zoveel meedenkers reageren, mijn dank daarvoor!
Het is een vreselijk lastige situatie. Met allemaal ideeën bij elkaar, komt er uiteindelijk misschien toch nog wat bruikbaars uit, wellicht de combinatie van bepaalde ideeën.
Het idee van haar beurtelings in huis nemen zou helemaal zo gek nog niet zijn bijvoorbeeld. Máár (er is altijd wat…) mijn schoonmoeder gaat niet eens naar verjaardagen, ze komt/wil helemáál de deur niet uit. Ook het feit dat wij de slaapkamers boven hebben maakt het al vrijwel onmogelijk, de trappen zijn gewoon te lastig.
En met die duizeligheden en neiging tot vallen moet je er ook niet aan denken dat ze van de trap zou kunnen vallen!
Het idee van de dagverzorging is misschien wel te proberen. Maar ik weet niet of ze daar wel in aanmerking voor komt, misschien vindt het CIZ haar daar ook nog wel ‘te goed’ voor. Ik zal in ieder geval gaan informeren of daar -in haar geval- een mogelijkheid voor is.
Ze zal er zelf wel heel moeilijk toe te porren zijn (want dan moet ze de deur uit) maar het valt in ieder geval te proberen.
We melden het overigens natuurlijk wèl bij de huisarts wanneer ze valt. Echter nu haar zoons 24 uur per dag bij haar in huis zijn valt ze niet zo snel, ze letten gewoon enorm goed op dat dit haar nu niet overkomt.
Want ze willen uiteraard niet dat hun moeder iets overkomt als ze het kunnen voorkomen. Ook wel erg logisch, dat wenst immers niemand z'n moeder toe.