Wil nu wel eens weten warrom??

• julia

Hoi Jansie,

Ik vond de opmerking van jmf wel goed hoor. Ik bedoel de vraag of je geluk afhangt van een partner. Een partner is er niet om een leegte in je op te vullen. Ik kan me voorstellen dat je daar naar verlangt en daar is toch niets mis mee? Maar ik denk dat het heel goed is om te zorgen dat je eerst gelukkig bent met jezelf, dat je jezelf kunt waarderen omdat je jansie bent. met of zonder overgewicht, puistjes enz. Dat ga je dan op een gegeven moment ook uitstralen. De zelfverzekerdheid van: ik ben ik en ik vind dat ik er mag zijn. Andere mensen voelen dat toch, bewust of onbewust, aan.

Blijf bij jezelf en misschien is een cursus die je zelfvertrouwen wat vergroot een idee voor je?

Ik hoop dat je wat aan mijn bijdrage hebt, denk er eens over na?

en lezer, je bent direkt maar ik vond je opmerking denigrerend naar jansie toe. Het levert als je het op die manier stelt geen enkele bijdrage aan de vraag die hier gesteld wordt. Kun je je mening niet wat opbouwender weergeven?

sterkte jansie, Julia

• Lezer,

http://www.e-gezondheid.be/magazine/article.asp?idarticle=14147&idrubrique=717&&urlnew=0&IdTis=XTC-ICO-GYGMF-DD-KIKIX-AE7L

• jansie

Wat heb ik daaraan? Het gaat over hoe je een relatie behoud niet waarom mannen mij alleen maar voor de sex willen en waarom ik altijd zolang alleen blijf. Hier heb ik toch niks aan?

• jansie

Die theorie helpt niet. Eerst hield ik me er niet mee bezig en mensen denken juist eerder dat ik wel zelfvertrouwen heb dan niet dus dat is het ook niet. Het is niet zo dat ik me zozeer vergelijk met anderen laten we het daar asjeblieft niet meer over hebben want dat is het niet. Kijk het enige wat me opvalt is dat anderen de meeste mensen niet zolang alleen blijven. Als ik zeg dat ik al bijna 2 jaar vrijgezel ben dan kijken mensen me echt raar aan en zeggen; zo lang? Het valt gewoon op dat ik altijd mannen tref die met me naar bed willen en anderen niet. dat heeft niet zozeer met vergelijken te maken want ik lijk liever op mezelf dan op mijn vriendinnen alleen vind ik het wel raar dat het zo is zoals het dus gaat. En ik wil gewoon weten waarom het bij mij zolang duurt. Nou geloof ik niet in vloeken maar je zou het een vloek kunnen noemen.

+++Ik zeg niet dat je gewicht de oorzaak iswaardoor je niet slaagt met een serieuze partner want mooi dik is helemaal niet lelijk, maar we leven nu in een cultuur dat overgewicht niet gezond is, net zoals roken ook ongezond is.+++

Dus met andere woorden ligt het waarschijnlijk wel aan dat door me gewicht mannen me alleen willen voor de sex?

+++Ga lekker met jezelf aan de slag, doe leuke dingen, sluit je aan bij een club, ga uit want de mannen komen niet automatisch bij je aan je deur.+++

Oke maar wat als ik dat al doe? Ik ben geen type dat graag thuis zit ik ben juist ondernemen ik ga elke weekend uit ik doe leuke dingen met vriendinnen overdag. Ik heb zoveel dingen bekeken wat het had kunnen zijn maar ik kom er niet uit. Zo zeggen sommige je moet niet te makkelijk zijn. Nou ook dat is onzin want een vriendin van me daar druipt de sletterigheid vanaf en ze schroomt niet om ook aan iedereen te vertellen dat ze dan die en die neukt en wil strippen (nou zo ben ik dus echt niet) maar goed ook die jongens tegen wie ze het vertelt willen vast met haar en toen ik dat dus laast hoorde toen wist ik echt dat er iets met mij aan de hand was.

Maar nogmaals in plaats van andere dingen te zoeken kunnen we niet gewoon bij mijn vragen blijven wat de reden moet zijn dat ze mij niet willen? En dat het zolang duurt en bij hun niet. Hun kunnen binnen een maand al iemand regelen. En ik zeg niet dat ik een vriend wil maar wat hebben zij dat ik niet heb?

• Ellen XL

Hallo, mijn oplossing is: neem een hond!

Ten eerste is het beest trouw (kan je daar vast aan wennen) ten tweede als je hem uitlaat, dan maak je snel een praatje met andere leuke mannen die ook een hond hebben.

Nog een andere oplossing: lees een boek!

Venus zoekt Mars / Mars zoekt Venus van John Gray. Hierin worden de verschillende gevoelens die mannen en vrouwen hebben omschreven plus nog allerlei tips hoe en waar je de ware kunt vinden. Echt iets voor jou, dan krijg je meer inzicht - dat is toch wat je wilt nietwaar?

Verder nog, dik of niet dik dat maakt niet uit, ik ben 1.80 en 97 kg en ik moet de kerels van me af meppen ik wil helemaal geen verkering! Ik denk al maar dat ze willen dat ik hun rotzooi opruim. Als ik bij de grote matenzaak kleren ga kopen zie ik daar steenvast geduldige echtgenoten wachten tot maatje 60 gepast is en welk tentjurkje het leukst staat, dus laat je niks wijsmaken. Het is NIET je uiterlijk!

Ik denk dat het bij jou iets in je houding is, dat ze denken dat je geen vastheid wil, misschien zend je de verkeerde signalen uit.

Oh ja dat die mensen verbaast zijn, zoals je schrijft, dat jij nou nog geen verkering hebt dat is omdat ze niet snappen dat een leuke meid als jij nog vrij rondloopt!

Groetjes van Ellen

• Jmf

Deze hele discussie heeft geen zin.

Je bent niet bereid om kritisch naar jezelf te kijken.

Waar 2 mensen zijn, hebben er ook 2 schuld. Dus je hebt zelf ook een aandeel. Nu verwacht je dat mensen een pasklare oplossing hebben voor jou waarom je zolang alleen bent.

Zo werkt dat niet.

In de psychologie begint het bij jezelf, maar als je daar niet voor open staat en alleen naar anderen wijzen dat zij het niet goed doen, maar jijzelf wel wordt het een discussie die op niets uitloopt.

Wens je heel veel sterkte.

Groet,

Jmf

• Lorrie

Hallo Jansie,

Ik sluit me helemaal bij Ellen aan. Laten we wel zijn Jansie, als je lelijk zou zijn (wat ik dus niet geloof), zouden mannen ook niet alleen maar met je naar bed willen.

Waarschijnlijk straal je inderdaad afstand uit en ben je teveel op zoek. Vraag ook eens in een lollige bui in een kroeg als je met een man staat te praten hoe je bij hem overkomt, of je inderdaad afstand uitsraalt? Ik heb dat wel eens gedaan en kreeeg te horen dat mensen mij niet durfden aan te spreken omdat ik zo streng keek. Ik krijg dan ook niet anders te horen totdat ze die opmerking maken en met me aan de praat raken, zien ze opeens dat ik anders ben dan dat ik oog. De echte mannen (dat zeg ik dan maar altijd) prikken wel door het eerste gezichtsveld heen!

Kom op Jansie, geniet van het leven, maak het jezelf niet te moeilijk. Je bent wie je bent en naar wat je allemaal schrijft ben je een mooi mens met het hart op de juiste plaats. Jouw tijd komt nog wel, maar je moet geduld hebben. Al die vriendinnen die wel zomaar een “vriendje” aan de haak slaan zijn mss makkelijker toenaderbaar, maar dat zegt NIETS over jou!!

Be-leef het leven!

Succes meid.

Groetjes Lorrie.

• julia

hoi jansie,

wederom sluit ik me bij jmf aan, je wekt niet de indruk dat je bereid bent om naar jezelf te kijken, waar hoop je dan op? Een pasklaar antwoord? dat krijg je nooit. Alles begint bij jezelf en daar kom je uiteindelijk ook weer uit. Wat je “uitzendt”komt bij je terug. Kritisch naar jezelf kijken betekent niet jezelf afkammen, het betekent eerlijk zijn naar je zelf en dat is hartstikke moeilijk.

sterkte ermee!

julia

• azalaia

Jou vraag is hetzelfde als: waarom wordt de ene vrouw binnen 3 maanden zwanger en de ander doet daar 3 jaar over of wordt ze het pas na 10 jaar aanmodderen…..

Soms is daar totaal geen verklaring voor en soms wel, een medische, of een psychische.

Zolang jij je constant afvraagt waarom mannen altijd met jou een relatie willen om de sex, dan zit er iets in jou wat dat kennelijk bij hen oproept.

Dit bedoel ik niet negatief hoor…!

Jouw vriendinnen ken ik niet, maar wat ik zo lees over de sletterigheid van je vriendin, dan oef je daar niet jaloers op te zijn.

Mogelijk ga je met de verkeerde vriendinnen om en zit je in een cultuurtje dat eigenlijk niet bij je past en dat je daardoor ook de ‘verkeerde’ mannen aantrekt.

Soms zoek je naar een verklaring die er niet is of die je niet kan vinden.

Hou op met naar een verklaring zoeken, anders wordt het nog een obsessie en heb je er een probleem bij.

Groeten van azalaia.

• Douce

Destijds heb je iets op het Bijbel prikbord geplaatst, misschien is je vastbijterigheid wel de oorzaak van het probleem. Jij wilt misschien iemand (dat begreep ik toen) die jou niet moet. Welnu, zo is het met liefde en verliefheid nu eenmaal, dat gaat niet op bestelling en niet gedwongen. Let it be.

Gr. ouce