Is er iets met mij??

• azalaia

Elke maand een hond laten scheren is heel slecht voor de huid.

en als alternatief moet die hond dan maar de rest van haar leven in een hok in een tuin doorbrengen…?

Wat een vreemde reactie en oplossing, alsof die hond het kan helpen dat ie een vacht heeft… en als deze hond dan weg is, dan een andere voor in de plaats nemen……? en een andere hond heeft geen haren en verhaart dus niet?

En zou dit een bevredigende oplossing voor het baasje zijn van deze lieve hond?

Het probleem zit niet bij de hond maar bij haar en om die reden vertelde zij haar verhaal op het psychologie prikbord.

Wat jou betreft zou ze beter een advertentie kunnen zetten op de marktplaats afdeling koop en verkoop hond.

azalaia

• Nienke

Goed gezegd Azalia!

(ik dacht nl hezelfde..)

• azalaia

:D;):)

azalaia

• azalaia

Nienke, het probleem met mij is dat IK het zeg en JIJ het denkt…

Dit betekent soms dat ik ruzie krijg met mensen op het prikbord, niet hier hoor…omdat ik gewoon zeg wat ik denk en dat is meestal wel mijn waarheid en daar kunnen mensen dus niet tegen, die willen zoete koekjes knabbelen en geen zure bommen voorgeschotelt krijgen haha…. :D

Maar goed, elke vogeltje zingt zoals die gebekt is…

azalaia

Nienke schreef:

>

> Goed gezegd Azalia!

> (ik dacht nl hezelfde..)

• Butterfly

Hoi,

scheren helpt zeker. Veel labradors verharen extreem (vooral de blonde variant). Scheren icm de zeewier moet het probleem een heel stuk verminderen. Elke dag borstelen zou ik niet doen want daardoor kan het verharen verergeren.

Succes en ik hoop dat je weer plezier kunt beleven aan je hond, want dan zal jullie beider leven een stuk vrolijker zijn!

• Silent

Hoe is het nu? Al therapie voor gezocht?

Je probleem is trouwens herkenbaar. Jij hebt nu iets gezocht in het schoonmaken, je ergens op gefixeerd. Het is redelijk onschuldig omdat je tenminste je eigen lichaam niet kapot maakt maar het is zeker niet normaal en kan je gezin kapot maken. Ik heb dat er ook bij gehad maar ik moest het loslaten omdat ik de anderen er teveel bij betrok en het gezin kapotging. Ik verving het dan met slechtere dingen naar mezelf toe maar niet zo zichtbaar voor anderen waardoor de situatie in het gezin ook weer beter werd. Je moet nu weten wat er misloopt en dan kan je er iets aan veranderen en zal de drang om die vloer proper te houden verminderen.

MIjn vader heeft zich trouwens ook op de dieren gefixeerd en wilde ze ook weg.

• uggie

heb niet al je berichten gelezen

zag iets over lamsvet staan

schapenvet helpt daar erg goed tegen

kijk ook hoe de hond naar jullie doet als je die hond weg gaat dauwen van alles

veranderd dat beessie ook die heb ook aandacht nodig

ga veel met hem wandelen heb je de haren ook niet binnen en is tie toch heel blij met je

• Vanessa

Je vind het vies voor de kinderen? Het is maar haar. En als het goed is heb je wel nagedacht over een hond, dus waarom zou het vies zijn voor de kinderen om honden haar op hun handen te krijgen. Dat gebeurd ook als ze hem aaien. Kinderen spelen in modder, worden altijd vies, dat is gewoon kind zijn. Ik kan me eerlijk gezegt niet goed voorstellen wat nou het probleem is. Je man maakt het duidelijk niks uit van die haren. Ik denk dat je dat idee van mooie ‘netheid’ gewoon moet laten varen. Een hond in huis is veel gezelliger en breng veel meer met zich mee dan een mooie woonkamer hebben. Ik vind persoonlijk dat je echt overdrijft. Ik heb zelf ook een hond gehad die enorm verhaarde, so what? Je gaat toch niet dood aan haar? Denk aan het plezier en de leuke kanten die je terug krijgt van die hond. Dat je in staat bent om je hond in te ruilen voor je woonkamer vind ik wel ernstig. Blijkbaar heb je toch niet goed genoeg nagedacht. Maargoed je zegt dat het voordat je kinderen had niet erg was, hoezo nu dan wel? Kinderen lijden er niet onder hoor, worden er ook niet ziek van. Ik zie nergens een probleem. En het de hond kwalijk nemen is al helemaal geen optie, die kan er niks aan doen. Een hond wegdoen omdat het verhaard vind ik erg extreem en ook echt geen dierenliefde. Zet je erover heen. Ik ben het verder eens met je man. Ik heb zelf twee (!) honden, ik hou zielsveel van ze , ik kan me niet voorstellen dat zoiets als haaruitval me ze zou laten dumpen.Als je een hond neemt houd je toch van honden, je offert iets van jezelf op om ze tijd en aandacht te geven. En ja, ik heb ook een kindje, een meisje van 3. Ze houdt van onze honden. Kijk eens verder dan alleen een mooie huiskamer.

• evert

Hallo Nienke,

Waarom zou er iets mis zijn met je? Je hebt wel een paar extreem grote problemen gemaakt, war je kennelijk niet de verantwoordelijkheid voor wilt dragen: je hebt ooiot gekozen voor een hond (levend wezen) vervolgens voor een partner.

Met die partner gekozen voor kinderen. Je partner is duidelijk een mannen/man, die weliswaar de hond erg fijn vindt, maar de voorkeur geeft aan zijn vrouw, het huis en de kids (of elke andere volgorde). Maar daar gaat het niet om.

Jij bent “in de weer”geweest met het “verharingsgedrag” van jouw hond en kennelijk is daar geen oplossing voor.

Wil jij je relatie in stand houden en je gezin eveneens in stand houden, dan vrees ik dat de hond een ander baasje moet krijgen . Of naar het asiel! Ik heh de andere bijdragen nog/niet gelezen. Maar dat zou mijn advies aan je zijn!

Keuzes maken is vaak het moeilijkste wat er is in een mensenleven. Maar gelukig kunnen WIJ die maken (een hond NIET!).

Ik wens je alle sterkte en suc6 bij jouw beslissing. Je man en kinderen kunnen hooguit een klankbord voor je zijn, maar JIJ maakt de beslissing!.

Evert

• geen

U doet op deze manier aan dierenmishandeling, dus u bent slecht bezig