Wat is er mis met mij?

  • azalaia

    Mark schreef:

    >

    > Laten we nu met z'n allen niet psycholoogje gaan spelen, hoe

    > goed ook bedoeld.

    Aldus mark.

    ————————————————————————————————

    Mark, in elk mens schuilt min of meer een psycholoog, ieder mens heeft ook met zijn eigen pshyche te maken, met de analyse van zijn kinderen, partner, familie,mensen om zich heen, iedereen doet aan psychologie bewust en onbewust omdat iedereen gebruik maakt van de psyche en kijkt naar de psyche van een ander.

    Een psycholoog doet niets meer of minder dan het opzoeken en het ontrafelen van een vastgelopen en in de kluwen zijnde structuur van de geest.

    Dat is niet makkelijk en soms zijn de dingen ook snel duidelijk.

    Als iets een naam heeft, is dat vaak al een opluchting omdat er dan een stappenplan kan worden opgesteld aan de hand van de vastgestelde oorzaak.

    Dan heb je iets en kun je iets.

    azalaia

  • Saskia

    Je kunt de kunstzinnige therapie toch doen naast het gevecht tegen de artsen ?

    Wie weet hoeveel je er aan hebt.

  • Mark

    Ach ja, een beetje zelfdokteren of advies inwinnen bij leken is niks mis mee… we hebben bij Sylvia Millecam gezien hoe goed dat is afgelopen! Info inwinnen is okay, maar voor psycholoogje spelen zou ik erg mee oppassen.

    PsyQ is overigens wel even iets anders dan de organisaties waar ze uit voortgekomen is!

  • azalaia

    Wat een rare vergelijking zet je hier neer met Sylvia Millecam………

    azalaia

    Mark schreef:

    >

    > Ach ja, een beetje zelfdokteren of advies inwinnen bij leken

    > is niks mis mee…

    we hebben bij Sylvia Millecam gezien hoe

    > goed dat is afgelopen!

    Info inwinnen is okay, maar voor

    > psycholoogje spelen zou ik erg mee oppassen.

  • Michel

    Hallo Lotte,

    Ik las je bericht en ik voelde me getrokken om even te reageren.

    Je laatste woorden “als je tot hier gekomen bent”, wat een bitterheid, wat een gevecht moet je geleverd hebben. 13 jaar, da's niet mis zeg.

    Ik wil je graag laten delen in mijn mening hierover. Ik herken nogal wat dingetjes van mezelf in jouw, trouwens uitgebreide, verhaal.

    Allereerst: Geef het alsjeblieft niet op. Je bent te kostbaar, te waardevol om het op te geven. Je bent een enorme doorzetter, en waarschijnlijk zoek je iets. En zolang je dit niet vindt, denk je dat er iets aan ontbreekt. VOLG JE EIGEN HART!!!!

    Mijn mening over hulpverleners is dat we ze hard nodig hebben, maar dat sommigens absoluut geen hulp verlenen. Volg je hart, je diepste gevoel, je diepste verlangen. Laat dat spreken. Je kunt een hele waslijst opsommen aan klachten, dingen, oorzaken en gevolgen, en gevolgen van die gevolgen. Mijn mening is dat er 1 (één) kern is aan te wijzen waaruit al je “problemen” voortkomen. Dat denk ik tenminste.

    Een huisarts die je kunstzinnige therapie wilt laten doen, zal het goed bedoelen, maar ik denk dat hij je niet echt begreep.

    Iemand kan je in het hokje “borderline” stoppen (zongen een aantal popsterren daar niet heel dapper over?) maar kan hij ook de weg wijzen zodat je bij de borders vandaan blijft?

    Weer een volgende zegt: Joh, je hebt slechts een sociale angst. Heeft hij je de hulpmiddelen gegeven om van je angst af te komen?

    En zo blijf je rennen van de kast, naar de muur. En telkens word je teleurgesteld in de “hulp”-verleners. Je wordt razender en woedend. Ik vind dat een heel logische reactie. Je bent jezelf en alles om je heen zo gaan haten dat je jezelf wilt pijnigen. Wat je nog meer tot het uiterste brengt. Want wat je doet, wil je helemaal niet, maar je voelt je te machteloos om verandering aan te brengen, denk ik.

    En toch, mijn mening is dat er een uitweg IS. Hij bestaat. Jij zoekt ernaar. Je zult de werkelijkheid in jouw leven ontdekken.

    Eén enorm voordeel van 13 jaar zoeken is dat je conclusies kunt trekken.

    Als het allemaal niet hielp, dan moet er toch nog iets anders bestaan. Want er zijn mensen die wel gelukkig zijn. En als zij het zijn, moet iedereen het kunnen worden. Dat is mijn mening.

    Ik wil je één vraag stellen, ik hoop dat je er hier antwoord op wilt geven.

    Als jouw problemen zijn opgelost, hoe ziet dan jouw leven eruit?

    Al is je situatie uitzichtloos, al voel je je ontzettend slachtoffer, al voel je de angst en depressie op je drukken, alleen JIJ kunt NU een keuze maken.

    Nogmaals: je bent TE KOSTBAAR om die keuze NIET te maken. Doe het!

    Michel

  • jacqueline

    Hoi Lotte

    Wat ik lees is je wanhoop en boosheid over dat waar je de afgelopen 13 jaar tegenaan bent gelopen en niets mee op bent geschoten. Dat moet vreselijk frustrerend verlammend en demotiverend werken.

    Toch hoop ik dat je jezelf kan oppakken en niet tegen de artsen en hulpverleners wilt “vechten” maar voor jezelf gaat opkomen.

    Ik zou naar een andere instantie gaan en met een schone lei beginnen en een second opinion laten doen. De diagnose is belangrijk om een verdere behandeling te kunnen geven. Zo op internet een diagnose stellen gaat niet lukken, daarvoor is veel meer nodig.. De behandelingen zijn legio en er zit vast iets tussen voor jou waardoor je je prettiger en gelukkiger gaat voelen! Dus probeer te blijven vechten VOOR jezelf

    Ik ben een forum begonnen en je bent daar meer dan welkom om te kijken en/of te komen schrijven. Wie weet herken jij je klachten en vind je mensen die in een soortgelijke situatie zitten.

    Het is te vinden op http://gratisforums.com/omslagpunt

    Groetjes en sterkte

  • Lucinda

    Hallo Lotte,

    wat vreselijk dat je dit moet meemaken.

    Ik denk ook dat je er goed aan doet om eens een andere dokter op te zoeken.

    Kun je niet iemand meenemen die je steunt in je verhaal, die je kan helpen om voor jezelf op te komen?

    In de psychologie kunnen veel theorien toegepast worden om een probleem te verklaren. Dat is op zich niet gek. Maar de voorbeelden die jij hebt genoemd liggen wel erg ver uit elkaar. Schandalig dat er zo met mensen om wordt gegaan. Ik schaam me voor mijn toekomstige collega's.

    Als je open staat om in een andere richting wat verlichting, handvatten, rust en troost te vinden waar je ook weer wat energie kan krijgen zou je hier eens kunnen kijken. www.innertechnologie.nl Lees even het gastenboek of neem contact me ze op, wellicht kunnen zij jou iets bieden.

    Heel veel Lucinda

  • Lydia

    Lotte,

    Waarom doe je zo je best om op te gaan in de menigte, terwijl je geboren bent om op te vallen? Je bent mooi zoals je bent. Niet voor iedereen, maar je hebt niet iedereen nodig. Mensen die echt van je houden - al zijn het er maar een paar - houden van je omdat je bent, wie je bent. En dat is genoeg. “Genezing” zit in jezelf.

    Geluk is wat het is. Je hoeft er niet naar te zoeken. Het is er al. Misschien zie je het nog niet, het ziet jou wel.

    Ik wens je een goed jaar toe.

    Lydia

  • Roos

    Heey Lotte,

    De meeste problemen waar je nu mee zit heb ik ook gehad. En zoals je al beschrijft lijkt de situatie dan idd erg hopeloos, vooral als je je onbegrepen voelt. Ik ben er achter gekomen dat de meeste problemen van dingen uit het verleden komen. Een paar voorbeelden : je zei dat je last hebt van verlatingsangst, dat kan komen omdat je vroeger door mensen in de steek gelaten bent of afgewezen bent door mensen, en als dat vaker is gebeurt dan is het logisch dat je bang bent dat het weer gebeurt, vandaar de angst. En woede kan opgebouwd worden als mensen je steeds weer, niet begrijpen en dingen steeds misgaan, enz. enz. Ook dingen die mensen over je uitgesproken hebben kunnen invloed hebben over je leven. Ik zit nu bij een psycholoog en het is heel goed om dingen die er gebeurt zijn van je af te praten en samen naar oplossingen te zoeken. Ook al weet ik zeker dat dat niet de enige manier is, ik ben namelijk christen en was het toen ik midden in de problemen zat ook, alleen zat ik in een verkeerd gedachtenpatroon. Ik was alleen maar negatief aan het denken, over van alles en ik had grote angst en door angst verlies je hoop. En als je negatief blijft denken dan word je alleen maar depressiever heb ik gemerkt, ook positieve muziek zal je helpen om weer hoop en zin in het leven te krijgen (ik luisterde Avril Lavigne en hoe mooi de muziek ook is het is niet al te positief en het helpt je niet verder)

    Ik heb geleerd dat ik mijn gedachten patroon om moest zetten, positief te gaan denken en spreken en dat gaat niet automatisch, daar heb ik Gods hulp bij nodig. In de bijbel staat dat je je denken moet vernieuwen als je christen bent geworden en ik weet niet of je christen bent?? Maar ik raad je aan om te gaan zoeken naar de waarheid! Ik heb hier een site voor je: http://www.bijbelstudie.org/herschepping/04vs/denken.htm en ik heb nog een site voor je met een liedje: http://www.youtube.com/watch?v=a28PKiZ_WbU

    Ik hoop dat je er wat aan hebt! Mij heeft het geholpen, ik weet dat Jezus van mij houdt en voor mij zorgt en dat geld ook voor jou, soms lijkt de toekomst niet meer in zicht en ik weet zeker dat ik het zonder God niet had gered en nu voel ik me gewoon vrij en ook heb ik soms nog terugvallen, dat het gewoon echt niet goed gaat. Maar dan weet ik dat God me hoort en mij niet alleen zal laten. Ook al laten andere mensen je vallen of in de steek, God zal je niet verlaten ook niet in je moeilijke momenten ook al voelt het soms wel zo!

    Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen hebt, als je nog vragen hebt of er op wilt reageren mag altijd, je kunt me ook mailen! :) En ik hoop dat er snel verandering in je leven komt, dat je weer blij kunt zijn!

    Groetjes Roos (Ik heb mn naam ff veranderd)

  • Cyclops

    Ik dacht meteen aan borderline (autom) en een sociale fobie, laag zelfbeeld en hooggevoelig. Je bent te snel overprikkeld. autisme zou ik niet aan denken, kan erop lijken dat wel.