als hij op zijn ‘normale’ momenten al zo respectloos over je spreekt Ana, dan kan zijn liefde voor jou niet erg diep zitten, dan wil ik bijna niet weten hoe hij over je spreekt op de momenten dat hij ‘flipt’.
het klinkt ook niet, alsof hij zich enigszins bewust is, dat jullie hierin een probleem hebben, dat híj een probleem zou kunnen hebben, hij legt de oorzaak bij jou neer, en zolang dat gebeurt, zal er met de beste therapie ter wereld, geen succes geboekt worden, erkennen van je problematiek is wel een eerste vereiste voor een succesvolle gedragstherapie en jij bent inmiddels te gekwetst en beschadigd om de juiste ingang bij hem te kunnen vinden, ik vrees dat hij, zodra jij je mond open doet, al redenen vindt om in de verdediging (voor hem dus een tegenaanval) te schieten.
Ik zou, als ik jou was, om te beginnen hulp zoeken voor mezelf, niet alleen om dit allemaal te verwerken, maar ook om uit te zoeken hoe dit zover heeft kunnen komen, waarom jij dit in jouw leven hebt toegestaan… Het zal je niet alleen helpen voor het hier en nu, maar ook voor in de toekomst, zodat je jezelf open zult kunnen stellen voor mensen die dat wél verdienen…
Sterkte!