heb het weer gehad!!! maar nu om iets anders..

  • Hyperactief

    Gewoon diep adem halen en verder leven valerie, je kan het.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • valerie

    Dank je Hyper…

    Vanmiddag zei ik hallo tegen de dochter van de buurvrouw.. en ze zei hallo en liep daarna naar binnen, even later komt ze terug om de andere kinderen die in de tuin aan het spelen waren ook naar binnen.. ik kreeg gelijk het gevoel dat ze niet met mij mochten praten.. hahaha.. hoe ver kun je dan gaan…

    maar ik denk te weten waar dit nu weer vandaan komt.. kun je zien hoe bekrompen die mensen zijn…

    twee maanden geleden ongeveer… ging ik naar de bank om te pinnen.. en wie kom ik tegen .. de buurman.. ( haar man dus).. ik ga weer weg.. en ga gelijk naar de schlecker.. wie loop ik daar tegen het lijf.. de buurman..

    nog even later.. denk ik oh nee he.. rijd hij voor mij naar huis.. en ik ook naar huis.. heel toevallig dus allemaal.. ik moest gewoon ook zijn waar hij was.. en heb elke keer niet hun auto zien staan..

    Wat ik denk( denk he, in mijn gedachten dus).. is dat de buurman heeft gezegd dat ik hem achtervolgde.. hahahaha.. nou nee… dank je.. dat denk ik echt.. zo zien hun dat wel… het was echt heel toevallig…

    want kort daarna.. deed hij weer zoals wel vaker.. onaardig.. maar ook andere moeders deden ineens onaardig( moeders die met hun omgaan).. nou… dat is toch te zot… zo zaai je wel roddels.. als dat werkelijk waar is wat ik denk…

    liefs

    valerie

  • Alkien

    Nee hoor valerie. Niks ergs aan. Ik sluit me dan ook helemaal bij wat Hyper zegt aan.;)

    Groet,

    Alkien.

  • valerie

    Mijn zoontje wil heel graag met het zoontje van een vrouw spelen.. die vrouw is de laatste tijd ook onaardig tegen mij.. je raad nooit wat ik gedaan heb…

    ik heb hier alle nummers van de kinderen die bij mijn zoontje in de klas zitten.. ik heb haar opgebeld, s.c.h.ij.t.. aan haar dus.. ik heb tegen haar gezegd dat mijn zoontje wel graag met haar zoontje wil spelen..

    maar dan wel bij haar.. misschien vind ze het wel niet goed dat hij hier komt spelen.. dus meteen afgesproken voor volgende week woensdag… goed of niet??

    normaal zou ik denken.. nee laat maar…ik bel niet.. maar mooi wel…

    het gaat om de kids toch en niet om de volwassenen.. waarvan er 1 wel volwassen is( ik dus) hihihi

    liefs

    valerie

  • Alkien

    No zo zie je maar weer. Die afspraak staat. Dus je hebt het in dit geval niet verkeerd gedaan. Al kan het natuurlijk bij een ander of een volgende keer weer heel anders zijn, maar daar moet je niet aan denken. Voor nu heb je goed gehandeld. :)

    Groet,

    Alkien.

  • valerie

    Nee, dat denk ik ook niet.. ach… het is soms zo moeilijk.. mijn schoonmoeder barste hier eergisteren in tranen uit..omdat haar andere schoondochter iets over haar had gezegd.. op zo'n moment denk ik echt.. “waar maak je je druk om”..ga verder met je leven en laat ze leven.. op zo'n moment denk ik dan….“waar heb ik mij altijd druk over gemaakt”.. wat bereik ik ermee als ik mij druk maak om wat anderen van mij vinden (ook al zijn het je buren)..

    Ik heb maar besloten om mijn buren verder helemaal te negeren.. ik heb geen zin in dat wel eens niet eens gedoe.. de ene keer zien ze mij staan.. en de andere keer als ze bij anderen zijn en daarmee geroddeld hebben zien ze mij ineens niet staan.. wat heb ik daaraan?

    Dan denk ik weleens.. nou je hoeft ook geen goeiedag te zeggen als je alleen bent.. een beetje schijnheilig vind je niet??

    Is dat goed om dan maar gewoon te doen alsof ik ze niet ken.. en dat alleen maar omdat ik hun gedrag zo niet accepteer!! Dat zijn spelletjes spelen met mij.. ook pesterijen vind ik dat… tegen mijn vriend doen ze normaal.. en zodra ik in de buurt kom gaan ze gauw naar binnen en roepen ze de kinderen naar binnen…

    alsof ik besmettelijk ben zeg…. kun je zien.. maar ik weet zeker dat daar een grote afgunst en jaloezie bijzit… omdat zij nooit meer met z'n tweeen weg kunnen.. en alles in de gaten houden.. en ze zien dan ook dat wij wel weggaan met z'n tweeen..

    nou dan merk je dat ze meteen shagarijnig worden… dan ben je toch niet normaal of wel soms?? Kinderachtige mensen zijn het.. maar ik maak mij daar niet druk om… ik wil mij niet verlagen tot hun niveau…

    liefs

    valerie

  • Hyperactief

    Maak je niet zo druk joh valerie, je geeft die mensen veels teveel aandacht die ze niet waard zijn. Mooi dat je een afspraak voor je zoon gemaakt heb, kinderen kunnen de ene keer bokken en de andere keer weer verder gaan of er niets gebeurd is, kunnen volwassenen vaak nog wat van leren.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • valerie

    Dank je hyper en je hebt helemaal gelijk.. ik moet eens kappen met iedereen zoveel aandacht te geven.. laat ze toch lekker in hun s.t.r.o.n.t zakken…

    liefs

    valerie

    ik ben wel positiever hoor.. en ik begin eigenlijk nu pas in te zien hoe mensen zijn.. en dat niet iedereen aardig tegen je kan zijn.. en ook dat niet iedereen je aardig moet vinden.. ook al ben ik dat wel.. en dat komt echt omdat ik dat hier geleerd heb.. en zo kom ik steeds een stapje verder…

    liefs

  • Hyperactief

    Dank je hyper en je hebt helemaal gelijk.. ik moet eens kappen met iedereen zoveel aandacht te geven.. laat ze toch lekker in hun s.t.r.o.n.t zakken… Aldus: valerie.

    Hoi valerie geen dank, en precies gewoon apart hangen.;)

    ik ben wel positiever hoor.. en ik begin eigenlijk nu pas in te zien hoe mensen zijn.. en dat niet iedereen aardig tegen je kan zijn.. en ook dat niet iedereen je aardig moet vinden.. ook al ben ik dat wel.. en dat komt echt omdat ik dat hier geleerd heb.. en zo kom ik steeds een stapje verder… Aldus: valerie.

    Als je zelf hulpvaardig en goed naar anderen toe bent verwacht je dat wel eens te snel terug, heeft bij mij ook een flink aantal jaren geduurd voordat ik ervaren had dat er ook heel wat destructievere mensen op deze aardkl.oo.t rondlopen, die alleen maar met hun zelf bezig zijn. Ik heb ooit eens een mooi stuk op internet gevonden waarin iemand de mensheid op een ontzettend goede wijze beschreef, ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden en daar een nieuwe topic over starten, ik ben wel benieuwd naar de reacties daarop.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • valerie

    ja hyper, misschien kun je dat terug vinden.. ik zelf ben wel erg veranderd doordat er mensen zo egoistisch zijn.. ik was zo behulpzaam en verwachte dat inderdaad terug.. maar ik ben daardoor ook minder behulpzaam naar anderen toe nu.. omdat ik het gewoon niet meer wil geven.

    misschien een beetje egoistish.. maar moet je dan nog voor mensen klaar staan die er nooit voor jou zijn geweest?? Ik denk in mijn geval niet.. ieder heeft zijn kruisje misschien wel.. maar ik heb mijn grote portie in mijn leven wel gehad.. en laat iemand nu maar om mij denken.. en anders maar niet…

    liefs valerie