ziek door 'ontheemding'

  • Annelies E

    Ik ken dit wel

    Ik hoor het van mijn broer die in Amsterdam woont

    Die heeft ook dat gevoel

    Ik woon in klein dorp in de Betuwe

    Daar is het wat minder hectisch

    Misschien kan je overwegen te verhuizen

    Je werk

    dat is je inkomen

    daar zou je toch mee moeten leren leven

    Dat de maatschappij verandert

  • clio

    Ondanks alle goede bedoelingen van de anderen (bedankt!) hier eindelijk iets waar ik wat aan heb.

    Je broer zal begrijpen wat ik bedoel.

    Gr.

  • Annelies E

    Ja dat denk ik ook

    Maar toch zou hij Amsterdam voor geen goud verlaten

  • clio

    De veranderingen zijn van de afgelopen 10 jaar.

    Ik ben 6 jaar geleden al op stel en sprong verhuisd omdat de wijk een soort ghetto was geworden.

    Daarna ben ik overgeplaatst naar een behoorlijk slechte wijk. Ik doe buitenwerk (surveillance) dus dan begrijp je wat ik bedoel. Niet alleen 8 uur per dag in de shit rond moeten lopen, ook de mensen in die wijken zijn vreselijk. En de collega's veranderden. Sinds de aanslagen van 11 sept. zijn er ook groepjes ontstaan, mensen die achter die aanslagen staan (ook de laatste) in ieder geval sympathie hebben ervoor; en de anti's.

    Ik heb geen zin weer te moeten vluchten voor anderen, voor iets waar ik nooit om heb gevraagd. Geloof me, dit is een gevecht wat al 4 jaar duurt.

    Voorlopig willen ze me op kantoor plaatsen, dus ik hoop dat dat wat uitmaakt.

    In ieder geval heb ik nu een soort van ‘support’, dat anderen begrijpen wat ik bedoel.

    Gr.

  • clio

    Ja, maar het ligt eraan hoe!

    Ik ga ook geen country & western muziek opzetten als ik er niet van hou. Begrijp je wat ik bedoel?

  • clio

    Dat zei mijn zus ook al. Maar als ik terug kom lijkt alles nog rotter. Maar goed, ik zal het eens proberen.

    Gr.

  • clio

    Goed bedoelt van je, maar ik probeer dit al jaren.

    Waar ik tegenaan loop zijn de negatieve uitingen over Nederland en de Nederlanders van de mensen uit andere culturen. Ik zal het dan maar ronduit zeggen, opmerkingen als:

    mensen die varkensvlees eten zijn vies / we zijn hier gekomen om terug te pakken wat van ons is / scholen, ziekenhuizen, kappers enz. deugen niet in dit land / Hitler heeft een fout gemaakt, hij had alle Joden moeten vergassen / Nederlanders zijn vies omdat ze honden en katten hebben enz.

    Nou, sorry, met zulke figuren wil ik geen dialoog aangaan! Ze staan achter het gedachtengoed van exstremisten, het Westen deugt niet enz.

    Ik ben benieuwd hoe je er nu over denkt.

    Gr.

  • Hyperactief

    Niet alleen 8 uur per dag in de shit rond moeten lopen, ook de mensen in die wijken zijn vreselijk. Aldus: clio.

    Hoi clio, waarom zijn die mensen in die wijken vreselijk ??? Kunnen ze ook van jou denken…

    Sinds de aanslagen van 11 sept. zijn er ook groepjes ontstaan, mensen die achter die aanslagen staan (ook de laatste) in ieder geval sympathie hebben ervoor; en de anti's. Aldus: clio.

    Dit is een klimaat waar onze regering voor medeverantwoordelijk is, ik schaam me nog steeds dat ons land achter aanvallen stond waar geen enkele internationale rechtvaardiging voor was en waar veel burgers de dupe van zijn, daar leven ook mensen…… Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Veel zaken hadden te voorkomen geweest clio, maar onze regering vond het nodig om aan het halsbandje van Amerika mee te lopen. Het generaliseren uit de door jou genoemde voorbeelden is zeker niet goed en daar heb ik ook geen begrip voor, maar begrijpen hoe deze dingen werken doe ik wel, alleen draai het nu nog maar eens terug… Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Ligt ook een heleboel aan je eigen opstelling Annelies, ik praat met iedereen, ook na 9/ 11….. Groetjes v Hyperactief