ziek door 'ontheemding'

  • Lorrie

    Hoi Clio,

    Misschien is het inderdaad een goed idee om een andere werkplek te hebben nu en kan die kantoorbaan je helpen om weer even tijd aan jezelf te besteden.

    Zoals ik het lees moet je door je werk dus veel aandacht aan anderen geven en ben je dat en ook de manier waarop behoorlijk zat en kom je dus eigenlijk tijd tekort voor jezelf.

    Hoi Hyperactief,

    JIj schrijft:

    >>Mensen kiezen vaak de weg van de minste weerstand, door weg te gaan<<

    Het kan soms zijn dat je in je leven al zo vaak heb opgebokst tegen zoveel dingen dat je het ff zat bent. Ik vind dan niet dat je de weg van de minste weerstand kiest. Soms kan het heel goed zijn om op een plek te zijn waar niemand jou kent, waar jij niemand kent en dus heel veel tijd voor jezelf hebt en wel MOET nadenken over de dingen die zijn gebeurd, kan echt heel verhelderend werken. Drastisch om weg te gaan is het misschien ook niet, maar even naar het buitenland verhuizen doe je niet maar zo. Wel was in het buitenland werken ook nog 1 van die dingen die op mn wensenlijstje stond, en ook nog op een perfect moment in mn leven.

    Ik denk dat Clio moet zoeken waar het precies wringt en als ik he zo lees, is dat dus het werk wat erg tegenstaat en de mensen die je in dat werkt treft. Makkelijk is wat anders natuurlijk.

  • Hyperactief

    Het kan soms zijn dat je in je leven al zo vaak heb opgebokst tegen zoveel dingen dat je het ff zat bent. Ik vind dan niet dat je de weg van de minste weerstand kiest. Aldus: Lorrie.

    Hoi Lorrie, dat klopt, maar na ff pas op de plaats kun je toch de draad weer oppakken en verder knokken, daar kom je verder mee dan apatisch te blijven zijn.

    Soms kan het heel goed zijn om op een plek te zijn waar niemand jou kent, waar jij niemand kent en dus heel veel tijd voor jezelf hebt en wel MOET nadenken over de dingen die zijn gebeurd, kan echt heel verhelderend werken. Aldus: Lorrie.

    Ff een time out is nooit weg, de boog kan niet altijd gespannen staan.

    Drastisch om weg te gaan is het misschien ook niet, maar even naar het buitenland verhuizen doe je niet maar zo. Wel was in het buitenland werken ook nog 1 van die dingen die op mn wensenlijstje stond, en ook nog op een perfect moment in mn leven. Aldus: Lorrie.

    Is niets mis mee, ik doelde op een buurt ontlopen, clio generaliseerd zelf ook, maar hoe hete dat gezegde ook alweer, wel de splinter bij de ander zien maar niet de balk in je eigen oog.:D

    Ik denk dat Clio moet zoeken waar het precies wringt en als ik he zo lees, is dat dus het werk wat erg tegenstaat en de mensen die je in dat werkt treft. Makkelijk is wat anders natuurlijk. Aldus: Lorrie.

    Weet je wat mij opvalt in contacten met “moeilijkere” mensen, dat het vaak dezelfde zijn die problemen hebben, terwijl anderen in zelfde situaties dat nooit hebben. Dat zie je bij instanties ook vaak, des te meer van een instantie een vestiging is gemaakt, des te onkundiger personeel op het gebied van communicatie hebben ze in huis. Op dat gebied kunnen mensen nog heel veel leren. Groetjes v Hyperactief

  • Lorrie

    Hoi Hyperactief,

    Bedankt voor je reacties.

    Wat bedoel je precies met het volgende, of waar doel je op ?

    >>Weet je wat mij opvalt in contacten met “moeilijkere” mensen, dat het vaak dezelfde zijn die problemen hebben, terwijl anderen in zelfde situaties dat nooit hebben. Dat zie je bij instanties ook vaak, des te meer van een instantie een vestiging is gemaakt, des te onkundiger personeel op het gebied van communicatie hebben ze in huis. Op dat gebied kunnen mensen nog heel veel leren. Groetjes v Hyperactief<<

    Het eerste gedeelte snap ik wel, de ene mens uit makkelijker zijn/haar problemen waardoor het lijkt dat zij altijd problemen hebben waarbij je dan denkt “joh mens zeur niet, dat heb ik ook meegemaakt, hoor je mij erover?”. Ik denk zelf dat het verschil hierin zit dat de 1 sterker is om die problemen zelf op te lossen en niet graag afhankelijk van hulp wil zijn en de ander juist die aandacht niet wil en juist het zelf wil oplossen. Alleen verlies ik je ff als het om die instanties gaat.

    Ik denk trouwens dat je mensen niet mag veroordelen om het tot uiting brengen van hun problemen. Niemand is hetzelfde immers (gelukkig niet !).

  • Lorrie

    Sorry, even dit stukje herschrijven:

    >>Ik denk zelf dat het verschil hierin zit dat de 1 sterker is om die problemen zelf op te lossen en niet graag afhankelijk van hulp wil zijn en de ander juist die aandacht wel wil en juist graag hulp wil bij het oplossen<<.

  • clio

    Het dondert me niets wat anderen van mij denken, het gaat er hier om HOE IK ME VOEL. Het heeft geen zin te relativeren. Ik vind mezelf een ruimdenkend en flexibel mens, maar eens is de koek op. Met vreselijk bedoel ik: achterdochtig, onaardig, a-sociaal, mistroostig,, hardleers enz.

    Wat het tweede betreft: ben je er ook al zo een?

  • clio

    Ach, wat heet moeilijk. Ik zie ook mensen die het hele gedoe willoos accepteren. Misschien zijn ze wel te simpel om na te denken.

    Maar wat ik bedoel is: een mens creeert zijn eigen omgeving naar zijn eigen wensen en genoegens, omringd zich met de dingen waar hij/zij van houdt. Als dat alles nou eens grotendeels weg valt en je opgezadeld wordt met zaken die je eigenlijk niet aanstaan?

    Het is gemakkelijk hierover te praten vanaf de zij-lijn, zonder zelf in de situatie te zitten. Ik ben in ieder geval niet iemand die dit willoos accepteerd.Sterker nog: ik pik het gewoon niet meer!

    Ondertussen zijn de beste reageerders/sters aardig afgedwaald van het eigenlijke probleem en zo gaat dat vaak.

  • Hyperactief

    Het dondert me niets wat anderen van mij denken, het gaat er hier om HOE IK ME VOEL. Het heeft geen zin te relativeren. Ik vind mezelf een ruimdenkend en flexibel mens, maar eens is de koek op. Met vreselijk bedoel ik: achterdochtig, onaardig, a-sociaal, mistroostig,, hardleers enz. Aldus: clio.

    Precies clio, het ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke gevoel, daardoor verloederd de maatschappij steeds verder, verbeter de wereld en begin bij jezelf.

    Wat het tweede betreft: ben je er ook al zo een? Aldus: clio.

    Wat bedoel je hier mee ??? Ik laat me niet manipuleren door verkeerde berichtgeving, ik weet heel goed wat er gebeurd. Of was je vergeten dat Saddam door de Amerikanen zelf in het zadel geholpen is, en was je vergeten dat in Afghanistan waar onze soldaten als kanonnenvlees gaan dienen, dat de “vijand” eens bondgenoten van de VS waren in de koude oorlog tegen de Russen destijds…. Of past die werkelijkheid niet in jou plaatje….. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Ach, wat heet moeilijk. Ik zie ook mensen die het hele gedoe willoos accepteren. Misschien zijn ze wel te simpel om na te denken. Aldus: clio.

    Welke kant wil jij nu eigenlijk uit ??? Heeft niets met willoos accepteren te maken, daarvoor moet je bij blinde politici in die tijd zijn die te beroerd waren om minimum lonen op te trekken, maar er veelal met hun bedrijven zelf van profiteerden. Niet de mensen de schuld geven die hier voor een beter bestaan kwamen.

    Maar wat ik bedoel is: een mens creeert zijn eigen omgeving naar zijn eigen wensen en genoegens, omringd zich met de dingen waar hij/zij van houdt. Als dat alles nou eens grotendeels weg valt en je opgezadeld wordt met zaken die je eigenlijk niet aanstaan? Aldus: clio.

    Veel mensen zijn de stad uit gegaan, omdat ze problemen ontvluchten i.p.v. ze op te lossen, of wilde niet onder doen voor anderen met een koophuis en een tuin, mijn collega koopt dus moet ik ook en het liefst nog groter en mooier, daar zit de clou…..

    Het is gemakkelijk hierover te praten vanaf de zij-lijn, zonder zelf in de situatie te zitten. Ik ben in ieder geval niet iemand die dit willoos accepteerd.Sterker nog: ik pik het gewoon niet meer! Aldus: clio.

    Wat nou vanaf de zijlijn, ik woon in Amsterdam en niet in Tietkerkeradeel hoor, ik accepteer kortzichtige mensen liever niet als buren en kakkers die uit hun bek sch.ij.ten moet ik ook liever niet, geef mij maar mensen die wat meegemaakt hebben en dat delen met anderen, daar steek je veel meer van op dan ieder in zijn eigen pakhuis achter de buis.

    Ondertussen zijn de beste reageerders/sters aardig afgedwaald van het eigenlijke probleem en zo gaat dat vaak. Aldus: clio.

    Je heb de reacties nou eenmaal niet voor het uitzoeken, het probleem in deze ben jezelf. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Het eerste gedeelte snap ik wel, de ene mens uit makkelijker zijn/haar problemen waardoor het lijkt dat zij altijd problemen hebben waarbij je dan denkt “joh mens zeur niet, dat heb ik ook meegemaakt, hoor je mij erover?”. Aldus: Lorrie.

    Hoi Lorrie, nee daar hoor ik jou niet over, maar de manier waarover de topicopener over anderen schrijft bevalt me niet.

    Ik denk zelf dat het verschil hierin zit dat de 1 sterker is om die problemen zelf op te lossen en niet graag afhankelijk van hulp wil zijn en de ander juist die aandacht niet wil en juist het zelf wil oplossen. Alleen verlies ik je ff als het om die instanties gaat. Aldus: Lorrie.

    Klopt, maar daar lag het probleem niet in deze topic. Met de instanties bedoelde ik gemeentes en/ of andere instanties waar mensen afhankelijk van kunnen zijn. Hoe het personeel van zulke instanties omgaat met mensen is mede bepalend voor het geweld, vriendelijkheid en een zeer goede uitleg zijn nog steeds de oplossingen om geweld tot een minimum te beperken.

    Ik denk trouwens dat je mensen niet mag veroordelen om het tot uiting brengen van hun problemen. Niemand is hetzelfde immers (gelukkig niet !). Aldus: Lorrie.

    Klopt, vandaar dat ik het ongepast vond/ vind dat de topicopener anderen op voorhand generaliseerd. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Dat had ik al begrepen Lorrie, maar in dit geval is het probleem clio zelf, en niet de anderen… Groetjes v Hyperactief:)