Worden wij gehersenspoeld of niet ???

  • Ellen XL

    Ik ben erg benieuwd wie “ze” zijn en zou ze wel eens willen ontmoeten :-)

    Groetjes Ellen

  • azalaia

    Gehersenspoeld??? Mijn hersens zijn behoorlijk waterproof, dus heb ik hier geen last van.

    Angst zaaien werkt alleen als je al angstig bent en bij mensen die makkelijk te beïnvloeden zijn.

    Voor de rest zelf nadenken, afwegen de dingen en geen risico nemen.

    Alles heeft immers te maken met de dood, althans de angst voor de dood.

    Als het vogelvirus niet dodelijk was, waren mensen gelijk niet meer bang.

    De DOOD is n.l. de mens' grootste angst, maar het gekke is, we stappen wel in een auto, vliegtuig etc.

    Raar toch eigenlijk…

    Groeten van azalaia.

    Hyperactief schreef:

    >

    > Ik ben benieuwd of jullie van mening zijn dat de negatieve

    > berichtgeving (angst zaaien met terreur e.d) in de journaals/

    > actualiteiten etc. de mensen in negatieve zin psychisch

    > beïnvloeden, dus uit zich dit in de omgang met medemensen of

    > niet ??? Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Hier ben ik het helemaal mee eens azalaia.

    Groet,

    Alkien.

  • De Bie

    Wat zou je ‘ze’ dan vragen? Als je een goede vraag hebt, zal ik kijken wat ik voor je doen kan.

  • Hyperactief

    wat let je ellen, in Oorlog tegen de ziel wordt de naam van de grote familie waar de lijntjes heen lopen genoemd, gewoon een kwestie van afspraken maken.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • Hyperactief

    De DOOD is n.l. de mens' grootste angst, maar het gekke is, we stappen wel in een auto, vliegtuig etc.

    Raar toch eigenlijk… aldus: azalaia.

    Hoi azalaia, hersenspoelen gaat op vele fronten, en er is altijd wel iets wat mensen oppikken en bij gebrek aan kennis erover verkeerd intrepeteren. Angst zaaien lukt ook als je mensen klein houdt, waardoor ze elke dag zich afvragen of ze morgen daar nog wel wonen, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden. De mensen zijn banger voor de waarheid dan de dood, dus bovenstaande klopt niet. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Ook met dat over de dood Alkien :?:?:? Groetjes v Hyperactief;)

  • Alkien

    Whatever……..ik ben er ook wel eens niet helemaal bij. Nee dat dus niet, dat is zoals jij het zegt. :D

    Groetjes,

    Alkien.

  • azalaia

    Nou…, de dood is de enige waarheid, het leven is één groot brok onzekerheid, hoe we leven is afhankelijk van omstandigheden, persoonlijke instelling, dus wie je bent en noem maar op.

    Waarom durven sommige mensen niet te vliegen? Ze zijn niet bang voor dat grote ding in de lucht, maar voor de dood, want het kàn neerstorten tenslotte.

    Waarom hebben we allemaal een ingebouwd mechanisme in onze geest dat ons normaliter….. behoedt voor misstappen, dus ongelukken, trap aflopen etc.

    Dat heet een ingebouwd overlevingsinstict; als we dat niet hadden dan waren we nog meer onvoorzichtiger als dat we al zijn ( voor sommige uitdagers van het leven dan ).

    Groeten van azalaia.

  • Ellen XL

    Ik dacht toch dat er wel meer angsten waren dan voor de dood of geldgebrek, wat denk je b.v. van uit de gemeenschap gestoten worden?

    Bovendien zijn er wat mijzelf betreft een aantal zaken, als ik dat zou doen zou ik daar niet mee willen leven, dan zou ik liever dood zijn.

    Ik heb al eens een pistool tegen mijn kop gehad. dus ik weet waar ik het over heb.