Ik denk te begrijpen waar je naartoe wilt.
De aanslagen (New York, Madrid) zijn de realiteit, iedereen weet waar het om gaat. Dat is de waarheid en we hebben recht als burgers dit te weten. Aldus: clio.
Hoi clio, nee daar wilde ik niet naar toe, maar ik kan me wel voorstellen dat je dat dacht omdat het aanhalen van angst zaaien daar uiteraard wel mee te maken heeft. Maar nu je het er toch over heb, weet je wel wat de realiteit met die aanslagen is, waarom bleef Bush gewoon voor de klas voorlezen toen hij vernam wat er gebeurd was, waarom storte de towers rechtsstandig in en vond men gruis i.p.v. puin, en was het gat in het Pentagon wel van het kleine vliegtuigje, waarom mocht de familie van Bin Laden onder presidentiële toestemming Amerika uit terwijl elk vliegveld gesloten was, kortom was het wel een aanslag zoals die ons voorgehouden is ???
Dat bepaalde mensen (moslims) hierdoor in een kwaad daglicht komen te staan ligt mede aan henzelf, ze veroordelen die aanslagen vaak niet, staan er soms zelfs achter (zoals je wel zult weten uit mijn topic)
Generaliseren is een (slechte) maar menselijke eigenschap. Natuurlijk zijn er politici die een slaatje slaan uit de negatieve nieuwsberichten, maar een slim mens zal die doorzien. Aldus: clio.
Dat hoe mensen reageren heeft veel dieper achterliggende achtergronden, mensen die stelselmatig in een kwaad daglicht gesteld worden, daar kan je niet echt medeleven van verwachten. respect is tweerichtingsverkeer en niet één. Mensen kunnen pas alles doorzien als er sprake is van eerlijke berichtgeving van twee kanten, ik heb net Twee Vandaag gezien, waar veel jonge soldaten die in Irak gedient hadden rijp voor de psychiatrie terug komen, die ze nog verder kan verwoesten door ze apathies onder de psychiatrische drugs te houden.
Kortom: het ligt aan de mensen zelf en is geen taak van de media. Dan kan je overal wel iets achter gaan zoeken en zouden we geen nieuws, achtergronden e.d. meer kunnen uitzenden. Aldus: clio.
De taak van de media is neutrale uitgediepte eerlijke berichtgeving brengen, maar bij de oorlogsverslaggeving is dit voorbehouden aan degeen die zich aan de legerdictatuur houden. Die jongens waar ik het net over had zeiden ook dat de Amerikanen (en dus ook de rest van de wereld) niet weten wat er werkelijk in Irak gebeurd, zouden ze dat wel weten dan zou het snel over zijn met de Westersche bezetting aldaar, daar ben ik van overtuigd !!! Groetjes v Hyperactief