Ik heb me daar vroeger erg aan geërgerd. Dan wou ik met mijn familie over mijn gevoelens praten en zij wilden over het weer praten. Ik het steeds maar weer proberen en ook over onderwerpen zoals hier op het forum, daar werden ze bang van! Dan gingen ze nog erger over het weer praten.(onweer, storm, tornado's)
Daarna heb ik wat geexpirimenteerd op verjaardagen, ik denk ik doe eens een ander onderwerp; koelkasten. Ineens zat iedereen diep in discussie over koelkasten. Dus ik riep “mercedes een geweldige auto!” Begonnen ze zowat een uur over auto's te praten. Dus ze luisteren wel, maar selectief zal ik maar zeggen.
Aldus Ellen.
Dit is wat ik bedoelde toen ik mijn topic starte. Daar kun je inderdaad behoorlijk gerirriteerd van raken.
Moet je bij je tienerzoon eens op fluistertoon zeggen, dat je er over denkt het nieuwste model playstation aan te schaffen, moet je eens kijken hoe die overeind vliegt en er op in gaat! Aldus Ellen.
Dat hoef ik bij de zoon die ik als voorbeeld gebruikte niet meer te proberen. Die is die leeftijd al ver gepasseert. (27) Dus bij hem heeft dat geen zin meer. Maar ik ben wel met je eens dat het bij kinderen zo kan werken.
Het is inderdaad overal het zelfde dus niet alleen in de familie maar ook op het werk en noem maar op. Ik praat inmiddels allang niet meer met iedereen over bepaalde onderwerpen, dat doe ik alleen met goede vrienden of vriendinnen.
Aldus Ellen
Ik denk dat dit ook het enigste is wat helpt. Alleen kun je er niet altijd omheen. Maar dat moeten we er dan maar bij nemen.
Ik heb trouwens een vriendin, als ik daarmee in gesprek ben en andere mensen horen dat dan krijgen wij geregeld commentaar, dat ze er niet tegen kunnen ons over die onderwerpen te horen praten want al hun zekerheden schijnen er door ondermijnd te worden.
Zou het kunnen dat jij ook op een dergelijk niveau bezig bent en daardoor van die negatieve reacties krijgt? Aldus Ellen
Ik snap wat je bedoeld Ellen. En ja dat zou onder bepaalde omstandigheden kunnen. Maar ook de normale dingen, een doodnormale vraag kan bij mensen al ervoor zorgen dat ze over andere dingen gaan praten. Of een antwoord geven wat niets me mijn vraag te maken heeft. Maar goed ook daar zullen we wel altijd last van blijven houden.
Groet,
Alkien.