hoe weten we hoe 'echt' we zijn...

  • Hyperactief

    :D:D:D

  • Hyperactief

    Ze zeggen vaak niet voor niets azalaia, hoe meer je de mensen leert kennen, des te meer ga je van dieren houden….. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Als je alleen maar jezelf denkt te kunnen zijn of voelen als niemand naar je kijkt, dan ben je nep. Aldus: Shryce.

    Dus als jij midden op Hoog Catherijne moet bouten, dan ga jij gewoon ff lekker jezelf zijn, je roept lekker poepen en heb dus sch,ij,t aan de rest.:D:D:D Groetjes v Hyperactief:)

  • azalaia

    En dat doe ik dan ook, mijn 2 honden zijn me vaak dierbaarder dan de meeste mensen. Ik interesseer mij wel voor mensen in het algemeen, maar ik wil er niet al te vaak mee geconfronteerd worden in het dagelijkse leven.

    Wel in oppervlakkige zin, maar niet om allerlei zieleroerselen met ze te bespreken. Op het prikbord wordt er gelezen, dat werkt kennelijk net even beter dan luisteren.

    Luisteren is niet zo makkelijk, als je niet uitkijkt vliegen er zo allerlei andere dingen door je hoofd en weet je niet meer wat de ander heeft gezegd.

    Met lezen gaat het anders, zowel je ogen als je hersens zijn tegelijkertijd bezig de geschreven informatie op te nemen en lijkt het of heen en weer gaande gedachtes minder vrij spel hebben, behalve, op mij van toepassing, als een tekst ellenlang is. Dan vallen er gaten in mijn concentratie en is er ruimte gecreeërd voor niets ter zake doende dingen.

    Groeten van azalaia.

    Hyperactief schreef:

    >

    > Ze zeggen vaak niet voor niets azalaia, hoe meer je de mensen

    > leert kennen, des te meer ga je van dieren houden…..

    > Groetjes v Hyperactief

  • azalaia

    Je moet in alle omstandigheden jezelf kunnen zijn, maar de maatschappij ( de mens ) heeft zo z'n regels die de dwingt om die op te volgen.

    Veronderstel ik zit in de bioscoop en ik hoor mijn mobieltje trillen. Als ik mijzelf zou moeten/mogen zijn, dan zou ik de telefoon opnemen en gewoon een gesprek voeren daar midden in die bioscoop zaal vol met ademloos kijkende en snotterende mensen……….om iets te noemen.

    Maar dat kan niet, want er zijn nu eenmaal normen en waarden, en die gelden voor iedereen en zijn niet zomaar geïnstalleerd. Het leven zou werkelijk niet leefbaar meer worden als we te allen tijde te pas en te onpas ons zelf zouden willen, moeten, kunnen zijn. Stel je voor zeg……

    Groeten van azalaia.

    Shryce schreef:

    >

    > Als je alleen maar jezelf denkt te kunnen zijn of voelen als

    > niemand naar je kijkt, dan ben je nep.

  • azalaia

    Tsja, heb het gelezen, zal het nog eens moeten gaan bestuderen. Ik geloof in re-incarnatie dat net zolang zal plaatsvinden totdat we dit niet meer nodig hebben en we niet meer terug hoeven te keren….Volgens mij is dit de essentie van het leven.

    Groeten van azalaia.

  • Hyperactief

    Heb jij soms een ADHD karaktertje azalaia.:D Groetjes v Hyperactief:)

  • azalaia

    Hahaha, nee, totaal niet, ik ben juist erg rustig van aard, een echte stier, maar mijn gedachten gaan wel razend snel en ik ben wel heel gedreven in de dingen die ik onderneem.

    Groeten van azalaia.

    Hyperactief schreef:

    >

    > Heb jij soms een ADHD karaktertje azalaia.:D Groetjes v

    > Hyperactief:)

  • Hyperactief

    Nou stieren zijn niet bepaald rustig azalaia, kijk maar bij stieregevechten.:D Groetjes v Hyperactief:)

  • Prikker

    Ben je jezelf door te gaan zitten bouten in 't openbaar ?

    Shryce, zou je zo vriendelijk willen zijn onder de naam die je gekozen hebt te blijven prikken ???

    Groet,

    Alkien

    Beheer.