Probleemkinderen verdubbelt en meer !!!

  • azalaia

    Tsja, die leerplicht een jaar verhogen alsof dat iets uit zal maken: uitstel van executie. Nog een jaarje meer ronghangen op school, geweldig geweldig.

    Ze zouden op school vanaf groep 3, dus eerste klas basisschool vroeger, veel vaker maatschappijleer en algemene godsdiensten moeten geven omdat we nu eenmaal in een multiculturele samenleving wonen, zeker in Amsterdam.

    Zwarte scholen zouden afgeschaft moeten worden alsmede islamitische scholen en hele hordes Turken en Marokkanen bij elkaar in één wijk zetten, zorgt voor een anti-integratie beleid en apartheidspolitiek.

    Waar Nederlanders vertrekken, komen niet- nederlanders voor in de plaats.

    Ik denk ook dat een lik-op-stuk beleid voor irritante op criminaliteit beluste (hang)jongeren beter zal helpen dan de softe aanpak van deze politiek.

    En hier heel vroeg mee beginnen, ook bij die ettertjes van 6 jaar die dan mèt ouders op cursus goed gedrag moet gaan 2 maanden elke week onder begeleiding van een opvoedkundige. Bij de bron aanpakken en over het algemeen veel strenger straffen, maar niet altijd gevangenisstraffen, maar alternatieve straffen langdurig met als stok achter de duer van een forse gevangenisstraf bij herhaling en een nog forsere geldboete voor de ouders/opvoeders.

    Ik denk dat dit pakket al iets zal schelen in de verloedering van deze maatschappij.

    Groeten van azalaia.

    Hyperactief schreef:

    >

    > Hoi azalaia, ik ben het helemaal met je eens, maar hoe keren

    > we het tij. Ik heb de tijden van minder regels ook

    > meegemaakt, voor vrijwel alles was een vangnet. In die tijd,

    ( Groetjes v Hyperactief

  • sanne

    Hallo Hyper, ik zal eens na gaan kijken welk boek dat was. Bericht je de komende week, ben eerst een paar dagen op tour.

    G sanne

  • Annelies E

    Dat ben ik met je eens

    En deed dat ook

    Corrigeren

    Maar sommige ouders in mijn buurt hebben een erg kort lontje

    Als je aan hun kind komt………….???? jeminee !!!!!!!

  • Hyperactief

    Ik denk ook dat een lik-op-stuk beleid voor irritante op criminaliteit beluste (hang)jongeren beter zal helpen dan de softe aanpak van deze politiek. Aldus: azalaia.

    Hoi azalaia, lik op stuk werkt alleen als er daarnaast ook daadwerkelijk kansen zijn. Jongeren hebben heel goed in de gaten hoe ouderen uitgebuit zijn, dat soort zaken gaat van generatie op generatie over. Daarnaast is het grote probleem dat er behoorlijk gegeneraliseerd is, wat ook weer zijn negatieve uitwerking heeft op anderen die het eerst6 wel redden.

    En hier heel vroeg mee beginnen, ook bij die ettertjes van 6 jaar die dan mèt ouders op cursus goed gedrag moet gaan 2 maanden elke week onder begeleiding van een opvoedkundige. Aldus: azalaia.

    Waarom deze kinderen gelijk als ettertjes bestempelen, moet je eens kijken wat er op sommige scholen gebeurd, ook daar hebben kinderen al heel snel in de gaten als ze uitgescheten worden. Want waar leg je de grens van wat “normaal” opvoeden is, vergeet daarnaast niet dat de aanleg en omgevingsfactoren van veel groter belang zijn dan de opvoeding. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Oké sanne, vast THNX.;) Groetjes v Hyperactief

  • Annelies E

    Ik heb zelf les gegeven, op een openbare school.

    Eigenlijk vind ik, dat er alleen openbare scholen moeten komen, in heel Nederland

    Zo leren ze al vroeg omgaan met elkaars Godsdienst of geen godsdienst.

    En elkaars gebruiken en gewoontes

    Het zal de intregatie bevorderen

    Maar ja dan moet er veel gebeuren

    Dus het zal een utopie zijn,ben ik bang!

  • Hyperactief

    Corrigeren

    Maar sommige ouders in mijn buurt hebben een erg kort lontje

    Als je aan hun kind komt………….???? jeminee !!!!!!! Aldus: Annelies E.

    Ook dat klopt Annelies, weet je wat ik nou niet begrijp, dat ze in zulke “moeilijke” verziekende gezinnen zelden of nooit ingrijpen van de jeugdzorg, alsof ze daar bang voor zijn. Wel wroeten ze in heel wat gezinnen waar ze eigenlijk niets te maken hebben, maar waar het “makkelijk” verdienen is… Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    Tenzij je een beer van een vent als partner hebt of een kei in jiu jithu bent, is je eigen veiligheid je eerste belang. Misschien kun je het beter bij de wijkagent, het buurthuis of de school aankaarten. Een steen door de ruit, daar heb je natuurlijk niks aan. Voorzichtig maar met die agressieve mensen, de kinderen de doen vaak symbolisch op straat, zoals het er thuis aan toe gaat. Groetjes Ellen

  • Hyperactief

    Hoi Annelies, religie is in deze een heel zwaar beladen onderwerp, de psychiatrie heeft al heel lang geleden te kennen gegeven de “aanval” op de religie uit te voeren. Als je naar de leegloop van de kerken kijkt, dan kun je alleen maar constateren dat dit aardig gelukt is. Geloven in het onderwijs afschaffen zal vermoedelijk niet zonder slag en stoot gaan, ook de gebieden rond de Veluwe zullen van zich laten horen schat ik zo in. Eerlijk gezegt denk ik zelf dat er op scholen met een geloofsondergrond nog echt normen en waarden bijgebracht worden aan jongeren dan op openbare “vergaarbakken”, de uitzonderingen te daar gelaten. Ook heb ik het idee dat op zulke scholen de uitval minder groot is dan op het openbare onderwijs. Weet iemand of hier wel eens gedegen onderzoek naar gedaan is. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Eigenlijk is het triest dat mensen zich niet meer aan laten spreken en korte lontjes hebben Ellen. Ik vond het altijd perfect als mensen bij mij aan de deur kwamen om fout gedrag aan te kaarten, maar heb ook meegemaakt dat mensen met de grootste poeha en de grootste bek over een ander zijn kind, heel vaak de schijn hoog houden dat hun kind “heilig” is en geen rottigheid uithaald… Groetjes v Hyperactief