Probleemkinderen verdubbelt en meer !!!

  • Annelies E

    Ja dat denk ik dan ook

    Maar ik ga het morgen toch gewoon zeggen

    Ik vind het zonde

    Die bloesem is zo mooi in onze straat

    En het duurt toch maar zo kort

    Want dan is het uitgebloeid

    Maar ik vind niet dat het eraf geslagen moet worden

  • Annelies E

    En ze hebben vaak een omhekte tuin

    Waar niemand in kan

    Maar die kinderen zitten wel in andermans tuin

    En hebben geen respect voor de planten

    Ik heb mijn kinderen dat altijd bijgebracht

    Oppassen met ander hun eigendommen

  • Annelies E

    Ik ken de openbare school vanuit mijn eigen tijd

    Ik dacht niet dat er zoveel uitval was

    Maar misschien wel in grote steden

    ik woon hier in een dorp

  • Hyperactief

    Klopt helaas ook Annelies, ik heb zelf ook zo'n klein jochie voor jaren terug een hele mooie tuin zien slopen, aan de hand van moeder nog wel.:( Groetjes v Hyperactief

  • Annelies E

    Nee, niet te geloven

  • Hyperactief

    Daar zal ook zeker een verschil tussen zitten dus tussen dorp en stad Annelies, op een dorp is zo en zo de sociale controle vaak al groter, en in de stad verdwijnt iemand in de anonimiteit. Ook heel vroeger waren er al problemen in de steden, terwijl het platteland soms weer hoger scoord met publiek geweld… Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    Hoi Hyper, Nu je het er toch over hebt, ik was vanmiddag op excursie in mijn “grijze wijkie” en daar stonden al die marokaanse probleemjongeren in de leeftijd van 6 tot 18 jaar op een speelplaatsje van 10 bij 25 meter naar elkaar te spuwen en vervelend te doen. Om het speelplaatsje metershoge hekken, net zoals bij de gevangenis. Ik snap wel dat niet de straat op moet vliegen… Ik heb toch de indruk dat die jongeren er vervelend van worden als ze steeds als tuig behandeld worden. Net of ze al aan de bak moeten wennen.

    Ik zag gisteren (helaas het laatste stukje van) Zembla en daar was zo'n Marokaanse jongen zo ontzettend blij dat hij zijn diploma had gehaald, hij zei “eerst had ik nooit wat, ik had helemaal niets maar nu heb ik dit diploma en ik heb eerst een certificaat gehaald en toen nog één en nu heb ik dit! en ik solliciteerde naar een vakantiebaantje en dat heb ik ook gekregen en dat terwijl ik eerst helemaal nooit wat had”. Ik heb helaas niet het hele programma gezien, maar ik denk dat ze een systeem hebben om die jongeren te helpen stap voor stap iets te bereiken. Nou ik vind het geweldig! Zelf heb ik ook met randgroepjongeren gewerkt en ze hadden een enorme ontwikkelingsachterstand. Als je wil en je wil de energie er in steken, kun je enorm veel voor ze betekenen alleen al door normaal met ze te praten. (zonder gecommandeer en getyranniseer overigens) Groetjes Ellen.

  • azalaia

    Nou, ik ken zat kleine ettertjes, heb een aantal jaren de overblijf gedaan op een multiculturele school, lees: uitsluitend marokkaanse kinderen, en zelfs 4 en 5 jarigen scholden mij regelmatig uit en elke dag.

    Als ik ook maar even en met geduld iets tegen ze zei dat niet goed was, dan ging dat verhaal meteen naar een grote broer en werd ik buiten opgewacht en bedreigd.

    Ik heb dit 2 jaar 4x per week volgehouden maar ben er weggegaan omdat ik voelde dat ik mij wel eens niet meer zou kunnen beheersen. Er waren bij verschilldende overblijf vrouwen een gebroken neus geslagen door 6 en 7 jarige ettertjes, waarvan er één een meisje was.

    Om mijzelf hiervan te vrijwaren, ben ik bijtijds opgestapt. Ik heb het helemaal gehad met dit soort kinderen. Ook de groep 8 tieners begonnen alleen nog maar in het arabisch met mij te praten en als ik ze wilde verstaan dan moest ik maar arabisch leren. De leidster van de overblijf was zelf marokkaans en wilde deze kinderen niet afvallen al probeerde ze wel de orde te herstellen. Ze zagen mij een keer met mijn honden lopen buiten schooltijd en ik zal maar niet herhalen wat ze zeiden over die honden. Ik word nog agressief als ik hier aan terugdenk.

    Groeten van azalaia.

    Hyperactief schreef:

    >

    > Ik denk ook dat een lik-op-stuk beleid voor irritante op

    > criminaliteit beluste (hang)jongeren beter zal helpen dan de

    > softe aanpak van deze politiek. Aldus: azalaia.

    >

    > Hoi azalaia, lik op stuk werkt alleen als er daarnaast ook

    > daadwerkelijk kansen zijn. Jongeren hebben heel goed in de

    > gaten hoe ouderen uitgebuit zijn, dat soort zaken gaat van

    > generatie op generatie over. Daarnaast is het grote probleem

    > dat er behoorlijk gegeneraliseerd is, wat ook weer zijn

    > negatieve uitwerking heeft op anderen die het eerst6 wel

    > redden.

    >

    > En hier heel vroeg mee beginnen, ook bij die ettertjes van 6

    > jaar die dan mèt ouders op cursus goed gedrag moet gaan 2

    > maanden elke week onder begeleiding van een opvoedkundige.

    > Aldus: azalaia.

    >

    > Waarom deze kinderen gelijk als ettertjes bestempelen,

    > moet je eens kijken wat er op sommige scholen gebeurd, ook

    > daar hebben kinderen al heel snel in de gaten als ze

    > uitgescheten worden. Want waar leg je de grens van wat

    > “normaal” opvoeden is, vergeet daarnaast niet dat de aanleg

    > en omgevingsfactoren van veel groter belang zijn dan de

    > opvoeding. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Hoi Hyper, Nu je het er toch over hebt, ik was vanmiddag op excursie in mijn “grijze wijkie” en daar stonden al die marokaanse probleemjongeren in de leeftijd van 6 tot 18 jaar op een speelplaatsje van 10 bij 25 meter naar elkaar te spuwen en vervelend te doen. Om het speelplaatsje metershoge hekken, net zoals bij de gevangenis. Ik snap wel dat niet de straat op moet vliegen… Ik heb toch de indruk dat die jongeren er vervelend van worden als ze steeds als tuig behandeld worden. Net of ze al aan de bak moeten wennen. Aldus: Ellen XL.

    Hoi Ellen, ook hier zie je steeds meer getraliede speelplaatsen, waar zelfs het dak uit tralies bestaat, dus ik heb een beetje een beeld bij dat soort plaatsjes. En wat het laatste betreft, het klopt helemaal, ook ik zeg altijd dat als je als s.t.o.t. behandeld wordt, je uiteindelijk je ook zo gaat gedragen.

    Ik zag gisteren (helaas het laatste stukje van) Zembla en daar was zo'n Marokaanse jongen zo ontzettend blij dat hij zijn diploma had gehaald, hij zei “eerst had ik nooit wat, ik had helemaal niets maar nu heb ik dit diploma en ik heb eerst een certificaat gehaald en toen nog één en nu heb ik dit! en ik solliciteerde naar een vakantiebaantje en dat heb ik ook gekregen en dat terwijl ik eerst helemaal nooit wat had”. Ik heb helaas niet het hele programma gezien, maar ik denk dat ze een systeem hebben om die jongeren te helpen stap voor stap iets te bereiken. Nou ik vind het geweldig! Aldus: Ellen XL.

    Ik heb het niet gezien, maar ongeacht de cultuur of afkomst werkt dat voor iedereen wel zo. Zo werd ik vorig jaar door een paar alcoholisten op een jongen gewezen die in de criminaliteit dreigde af te glijden. Die alcoholisten wisten dat wij begaan waren met “moeilijke” jongeren en hoopten dat wij hem op andere gedachten konden brengen. Ik heb toen veel met die jongen gepraat en hem diverse werkgevers op papier meegegeven in de hoop dat iemand hem zou aannemen. Ik kan je vertellen, dat ik mezelf op dat moment verschrikkelijk machteloos voelde, zo slecht was hij er aan toe, en liep met de grootste plannen in zijn hoofd om aan geld te komen, ik heb gepraat als brugman dat het de weg niet was.

    Uiteindelijk vond hij kort daarna tijdelijk werk, dus was de ergste nood geweken. Na hem geruime tijd niet gezien te hebben, kwam ik hem gisteren met Koninginnedag in de stad tegen. Hij straalde één en al geluk uit, had al ruim een jaar achter elkaar werk en kon bij die werkgever doorgroeien. Zoiets maakt je dag zo goed, dat wil je niet weten, en ook al is het maar een druppeltje op een gloeiende plaat, alle kleine beetjes helpen. Deze jongen was van een totaal gefrustreerde jongen weer één en al levendigheid, het geluk straalde eraf, en dat doet goed. Ik heb het programma niet gezien, maar lijkt me interessant om via de computer te gaan bekijken.

    Zelf heb ik ook met randgroepjongeren gewerkt en ze hadden een enorme ontwikkelingsachterstand. Als je wil en je wil de energie er in steken, kun je enorm veel voor ze betekenen alleen al door normaal met ze te praten. (zonder gecommandeer en getyranniseer overigens) Aldus: Ellen XL.

    Klopt, ik kan ook heel goed met deze jongens door één deur, met wederzijds respect kom je een heel eind, het is de toon die de muziek maakt, en als ik sommige medelanders hoor, dan schaam ik me soms een Nederlander te zijn. Van de tolerantie is weinig over.:( Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Ik heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan bij een telefonische hulpdienst met inloopspreekuur azalaia. Je wil niet weten in wat voor procedures mensen kunnen zitten waar ze niet meer uit komen, ik ben ervan overtuigd dat dit allemaal in negatieve zin doorwerkt. Voor Nederlanders is er al vaak niet meer uit te komen, laat staan voor anderen. Als kinderen al van jongsafaan met grote financiële problemen geconfronteerd worden waardoor betrokkenen kortere lontjes krijgen, dan moeten we niet raar opkijken als kinderen hier veel van meekrijgen…… Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen begrip voor verkeerd gedrag, maar begrijp wel waar veel vandaan komt, en daar zouden de verantwoordelijken wat aan moeten doen i.p.v. het erger te maken met nog waanzinnigere regels… Groetjes v Hyperactief