vloeken, mag dat.....

  • Alkien

    Oke…mee eens. ;)

    Groetjes,

    Alkien.

  • Alkien

    :D;)

  • azalaia

    Het overkwam mij dus gisteren, kon nog net wegspingen op het fietspad waarbij IK over mocht en hij dus niet.

    azalaia.

    azalaia schreef:

    >

    > "God @!#$ klootzak, kan je niet uitkijken met die

    > teringbrommer van je?"

    >

    > Mag je dit zo zeggen als je zowat van de sokken wordt gereden

    > of is dit asociaal taalgebruik……

    > Godlaster, moet dit mogen?

    > Groeten van azalaia.

  • Hyperactief

    Het overkwam mij dus gisteren, kon nog net wegspingen op het fietspad waarbij IK over mocht en hij dus niet. Aldus: azalaia.

    Waar was je met je hoofd azalaia ??? Je slikt toch geen AD :?:?:? Het gebeurd mij ook vaak dat ik voorrang heb en dat er bijvoorbeeld nog een vrachtwagen door het rode licht komt kachelen, aangezien ik in mijn opvoedingsproces niet geleerd heb hoe ik een vrachtauto onbeschadigt terug kan koppen, neem ik geen voorrang, maar anticipeer op wat anderen mogelijk kunnen doen, misschien komt daar ook mijn lange schadevrij verleden vandaan.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • Ellen XL

    Die scheet was toch al jaren geleden? Het is een flinke nabrander dus… :D

  • Alkien

    Ha ha ja…:D

  • ron

    Godlaster, moet dit mogen?

    De vraag zou moeten zijn (wat mij betreft): Godslaster, is het opbouwend (voor wie dan ook)?

    Het antwoord is wat mij betreft sowieso nee.

    Wel kan ik me voorstellen dat wanneer iemand ergens van schrikt of enorm boos is hem of haar dingen ontvallen waar diegene achteraf spijt van heeft. Dit gebeurd mij ook.

    God lasteren is feitelijk in een dergelijke situatie God aanklagen over hetgeen er (met jou) gebeurd.

    Erachter zal vaak zitten een geloof dat God verantwoordelijk is voor het lijden in deze wereld.

    Opbouwend is het naar mijn idee sowieso niet. God erkennen als degene aan wie je je leven te danken hebt en degene die je leven kan en wil herstellen doet jezelf en Hem meer recht (en je omgeving).

    Ik spreek uit ervaring.

  • azalaia

    Hallo ron,

    als ik een keer vloek en als ik daar het woord god voor gebruik, dan denk ik echt niet aan God op dat moment, mijn vloek is een uiting van schrik, boosheid etc. Ik had ook geeveedee kunnen zeggen of potverdorie, maar dat woord vind ik meer passen bij oude christelijke dametjes die vroeger meteen op hun falie kregen als ze zich eens een vloek lieten ontvallen.

    Groeten van azalaia.

    ron schreef:

    >

    > Godlaster, moet dit mogen?

    >

    > De vraag zou moeten zijn (wat mij betreft): Godslaster, is

    > het opbouwend (voor wie dan ook)?

    >

    > Het antwoord is wat mij betreft sowieso nee.

    >

    > Wel kan ik me voorstellen dat wanneer iemand ergens van

    > schrikt of enorm boos is hem of haar dingen ontvallen waar

    > diegene achteraf spijt van heeft. Dit gebeurd mij ook.

    > God lasteren is feitelijk in een dergelijke situatie God

    > aanklagen over hetgeen er (met jou) gebeurd.

    > Erachter zal vaak zitten een geloof dat God verantwoordelijk

    > is voor het lijden in deze wereld.

    > Opbouwend is het naar mijn idee sowieso niet. God erkennen

    > als degene aan wie je je leven te danken hebt en degene die

    > je leven kan en wil herstellen doet jezelf en Hem meer recht

    > (en je omgeving).

    > Ik spreek uit ervaring.

  • Hyperactief

    :D:D:D

  • Hyperactief

    Nou ron, ik heb hele zware christenen ook wel eens horen godverren als ze op hun duim sloegen o.i.d., maar omdat nu als godslastering te zien vindt ik wel heel ver gezocht, het is een uiting, die bij gelovigen en niet gelovigen kan voorkomen. Groetjes v Hyperactief

    P.S.: Sommigen zien op zondag schrijven ook als een schending van het geloof, maar daar heb jij geen moeite mee…;)