Wat erg Hyper, de buurvrouw moet vreselijke pijnen hebben ondergaan.
De omgeving trekt voorbarige conclusies zoals dat het wel meevalt. Dat snap ik niet!
Zal je altijd zien, net als je een dag niet kan komen dat ze dan sterft (ongeveer net zoals het bij mij ging)
Ja en dan achteraf de familie die komt kijken of er nog wat te halen valt. Aldus: Ellen XL.
Hoi Ellen, ze heeft zeker enorme pijnen gehad, ik had dat allang goed ingeschat. Haar dochter zei dat ze vroeger ook veel aandacht probeerde te trekken en dat het nu ook zo was, ik heb haar keer op keer gezegt dat het absoluut geen aandacht trekken was, omdat ze mij als ze van de pijn door het huis strompelde vaak nog niet eens aan had zien komen. En iemand die alleen in huis is, gaat niet zo lopen op het moment dat er niemand is, ze (die dochter) schaamde zich rot toen ik zei van zie je nou wel dat ze echt pijn lijd. En ja, het is i.d.d. hard als dat net gebeurd als je een dag overslaat. De dag ervoor heb ik nog geleerd dat als iemand heel ver weg is dat je nooit moet zeggen van dat wordt niets meer, de reactie daarop staat me tot de dag van vandaag bij dat iemand dat wel degelijk mee krijgt en zich aantrekt, dat was een harde les. Maar je kan niet alles van te voren weten. (dit laatste stukje hoort eigenlijk in de coma discussie thuis) En wat betreft de lijkenpikkers, met de overbuurman die wij ook vanwege zijn dementie in de gaten hielden en in dezelfde tijd (vlak daarvoor) overleed, begon familie die decennia's lang niet meer geweest waren al ruzie te maken om het geld terwijl de lijkwagen amper de straat uit was. Hij was naast zijn huis verdronken, ook precies op een ochtend dat wij niet thuis waren.
Wat voel je je dan beroerd he? Toch komt dat heel vaak voor en ook dat de familie ruzie krijgt over de verdeling van de spullen.
Je zou eens met een begravenis ondernemer of notaris moeten praten
Wel leer je de mensen in zulke omstandigheden beter kennen, zoals jouw zoon die niets geeft om de spullen maar een foto van de buurvrouw wil en die jou doordat jullie er samen om huilen ook beter leert kennen.
Ik vind je hoeft je niet te schamen voor tranen als er zo iets naars gebeurd. Aldus: Ellen XL.
Ik weet er alles van, zoals ik hierboven al zei, toen ik op weg naar huis reed nadat ik gebeld was door een buurman dat de oude buurman was verdronken toen hij s'ochtends de honden die aan de overkant op hem zaten te wachten ging voeren, kwam ik de lijkwagen tegen, de politie was er nog, en op het moment dat we weg wilden gaan stond die familie opeens aan een nicht te vragen hoe het met het geld uit de nalatenschap zat. Ik ben ff een heel eind met een zoon van die nicht naar achteren gelopen bij die mensen zo ver mogelijk vandaan (die zoon zag het al aan me, want die trok me mee naar achteren), anders waren er ongelukken gebeurd, wat een aasgieren. bah. En voor die tranen schaamde ik me niet hoor, zoals ik al zei, twee mensen waar we goed mee omgingen in zo'n korte tijd. Na de begravenis van die buurman kwam één van die onbeschofte erfgenamen nog vragen hoeveel ze mij verschuldigt waren voor alles wat ik voor hem gedaan had, of ik de rekening ff op wilde maken. Ik heb gezegt dat wij het vanuit ons hart deden en dat ze het geld maar in hun r.ee.t moesten douwen….
Zelf ben ik indertijd alleen op rouwbezoek geweest bij die vriend.
Geloof maar dat alles naar boven komt als je hem daar dan uitgestreden ziet liggen. Ik heb het dan ook uitgebruld!
Maar toen de uitvaartplechtigheid kwam ben ik niet meer langs de kist gegaan.
Daar kan ik niet met een uitgestreken bek langs die kist lopen! Aldus: Ellen XL.
Eruit is beter dan opkroppen, wat betreft het afscheid nemen vond ik het perfect dat het voor ons apart kon op een avond nog voor de begrafenis, anders had ik die taferelen dat mijn zoon wegholde op die dag gehad, dat had ik zo ongeveer ingeschat toen. Maar zo'n massa ritueel kan ik mezelf ook niet in vinden, zelfs op die begrafenis viel ik kwa kleding uit de toom, ik had daar sch.ij.t aan, ik wist dat de buurvrouw het zo gewild zou hebben, en heb me van de rest niets aangetrokken.
Ik was blij toen het achter de rug was, mijn vriend had al gezegd dat hij het leven niet meer leuk vond met al die pijn dus de dood was voor hem een verlossing. Aldus: Ellen XL.
Ja dan kan je zoiets afsluiten.
Wat jullie betreft, kan je toch zien dat je moeilijke zoon een goed karakter heeft!
Das dan weer positief.. Aldus: Ellen XL.
Dat wist ik wel, maar psychiaters die hem kapot geschreven hebben aangaande onterechte zaken willen daar niets van weten, ze zetten hem neer als gewetenloos, terwijl de enige echte gewetenlozen deze rapporteurs zijn, en dat kan kort of lang duren, maar hangen gaan ze met hun leugens… Groetjes v Hyperactief