Kwestie van vertrouwen

• Fred

Kijk, er zit natuurlijk een grote waarheid in Linda,s relativiteittheorie. Na dat incident besefte ik best wel hoe goed ik het had, ik zat vanavond gelukig nog aan mijn makreeltje.

Maar ik vindt het triest dat die stumpers nog een trap nakrijgen ook. In die zin dat mensen (m.i. om gewoon zelf met een lekker geweten te kunnen slapen)

voortdurend zeggen dat het allemaal aan die stumpers zelf ligt, ze zijn lui, ze drinken, etc. Dat soort praat.

Ik weet van dichtbij, dat de zaken voor veel mensen aanzienlijk gecompliceerder zijn. Veel van die stumpers zijn gewoon kansloos. Van goede wil, maar kansloos.

• Ellen XL

Hm ja doet me aan mijn eigen topic denken “zelf kiezen voor eigen ellende”

Dat iemand die al rot zit nog een trap na krijgt (letterlijk)

• Linda

Ok Ellen, je mag me fel noemen. En dat ik irritatie opwek dat kan en mag ook gezegd worden.

Als ik mezelf irriteer aan een ander,probeer ik wel ook in mezelf te gaan zoeken.

Waar komt die irritatie vandaan; want ik koppel dat gevoel eraan, dat doet een ander niet voor me. Dus een ander zorgt er niet voor dat ik me irriteer, dat doe ik zelf..

Ik ben juist zacht van aard en ben der niet op uit om mensen pijn te doen.

Ook vind ik dat ik dingen netjes zeg, wel ben ik me ervan bewust dat ze gevoelig kunnen liggen.

Doch ik geloof dat ook een en ander van mijn woorden uit zijn verband wordt getrokken.

• Linda

Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat het voor een deel van de mensen een stuk gecompliceerder ligt, Fred.

Dat probeerde ik ook duidelijk te maken door verschillen tussen rijk en arm aan te geven.

In mijn werk, ik begeleid jongeren, die maar al te vaak als kansloos worden bestempeld, probeer ik juist samen met hun te kijken waar wel nog kansen liggen.

Ik probeer hun juist perspectief te geven. Niet me debedoeling om een trap na te geven.

Maar om hun meer grip op eigen macht te geven, ook al is het maar piepklein…..

Hun laten geloven in de kracht die je uit jezelf kunt halen…al is het maar 1 treetje van de grote trap…..

• Ellen XL

Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. (dat je woorden uit verband getrokken worden)

Ik ben nou eenmaal een type die de boel wat opblaast om het duidelijker te maken.

Dat bedoel ik niet zo kwaad, maar had ik al gezegd dat ik wel zo kan lijken?

Nou ja, ik zou daarin ook wel wat minder kunnen, maar ik vind het zo lekker..

Het is geen blinde vlek maar een bewust duivels trekje… :D

En dan denk ik dat jij daar wel tegen kan, omdat jij ook een beetje fel bent.

Ik zou het rot vinden als je er van wakker lag… Niet doen hoor! Dat is het echt niet waard! Dan moet je gewoon zeggen (schrijven); ho even je zit op mijn grens.

Groetjes van Ellen

• Linda

Nee hoor Ellen, je zit niet op mijn grens. En nee, ik lig hier niet van wakker.

Het is toch mooi om te zien dat ook uitgelegd kan worden hoe we de dingen bedoelen. We kennen elkaar verder helemaal niet, en verder zie je geen non-verbale communicatie van elkaar. (men zegt dat 70% non-verbaal is)

Dus als we een beetje de moeite doen om elkaar te begrijpen, hoeven we elkaar ook niet de koppen in te slaan…en die indruk had ik geen eens hier.

Nou, slaap lekker..;-)