Kwestie van vertrouwen

• azalaia

Ja, dat was bij Dirk aan het Marie Heinekenplein in Amsterdam. Zij was een junkie, maar ze had wel degelijk betaald.

Ik was inderdaad blij dat ik die kaas kon verantwoorden, hoe had ik anders kunnen bewijzen dat ik die NIET had gestolen maar een dag eerder had gekocht en betaald…..Voor zo iets lulligs als dit kan je met de politie te maken krijgen.

Zo wie zo is er iets goed is met deze samenleving, al heel lang, maar het lijkt wel dat hetsteeds erger wordt, mensen verliezen steeds sneller hun geduld, zijn agressiever, minder toleranter. Helaas, de mensheid graaft zijn eigen ondergang hierdoor.

Groeten van azalaia.

• Ellen XL

Ach ja, is het je wel eens opgevallen dat wanneer je een paar weken grieperig en snotterig was en met een kruikje aan je voeten te bedde lag en zodoende je rekeningetje voor zeg maar je tv kabel wat later dan binnen een week na ontvangst betaalde er tegenwoordig meteen een herinnering op de mat valt met de vreselijkste dreigementen van financiële teloorgang doordat er rente op rente, deurwaarders en incassokosten betaald moeten worden en de boel binnenkort afgesloten wordt wat heel veel kost om het weer in werking te stellen :?

• Fred

Ik weet er alles van. Waardeloze manier om met mensen om te gaan.

Zeker als de rekeningen ook nog eens niet kloppen.

• Linda

Nee, ik ga me niet druk maken om een paar dubbeltjes, en vervolgens ook nog tijd in steken om met de auto die ook nog op benzine ofzo rijdt weer terug te gaan naar de winkel. Vind dat een te zeer gemiemel. Uiteindelijk doen we het onszelf voor een deel aan.

• Fred

Linda schreef:

>

> Nee, ik ga me niet druk maken om een paar dubbeltjes, en

> vervolgens ook nog tijd in steken om met de auto die ook nog

> op benzine ofzo rijdt weer terug te gaan naar de winkel. Vind

> dat een te zeer gemiemel.

Het gaat niet om een paar dubbeltjes, zeker niet als het echt een incident zou zijn en dat slechts zelden gebeurt.

Het gaat erom dat het vertrouwen daardoor geschaad wordt.

Uiteindelijk doen we het onszelf

> voor een deel aan.

Hoe bedoel je? Ik werd naar mijn gevoel gewoon opgelicht door de supermarkt.

En blijkbaar ben ik niet de enigste die dat regelmatig overkomt. Hoezo doen we ons dat zelf aan?

• Ellen XL

Je zou ook de fiets kunnen nemen Linda, dat spaard geld voor benzine, het spaard het milieu en het is nog goed voor de gezondheid dus het bespaard ook nog tijd en geld voor de sportschool.

En als je dan toch zoveel geld hebt dat jij je daar niet druk over hoeft te maken, zou je iets goeds kunnen doen met het geld dat je uitspaard.

Groetjes van Ellen

• azalaia

Als ik te weinig wisselgeld terugkrijg omdat die domme laagopgeleide caissaire niet weet hoe ze geldteruggave moet dóórtellen bij het teruggeven, wat is mijn aandeel dan voor een deel in deze?

Dat wil ik wel eens van je horen.

Groeten van azalaia.

Linda schreef:

>

> Nee, ik ga me niet druk maken om een paar dubbeltjes, en

> vervolgens ook nog tijd in steken om met de auto die ook nog

> op benzine ofzo rijdt weer terug te gaan naar de winkel. Vind

> dat een te zeer gemiemel. Uiteindelijk doen we het onszelf

> voor een deel aan.

• Linda

Nee, ik heb niet veel geld,hoe kom je daarbij maar het is wel zo dat wij mensen ook veel hebben. En misschien heb ik wel veel geld als ik het vergelijk met mensen die niks, nada hebben.

Ga bij de boer je groenten halen, teel zelf, gooi de adsl de deur uit, zijn allemaal van die kleine dingen die je geld kunnen besparen en waarbij je niet afhankelijk bent van anderen. Loop je ook minder kans om opgelicht te worden.

Ik moet ook op de kleintjes laten, maar een boel doen we ons toch ook zelf aan, omdat we menen dat we het allemaal moeten hebben. Tenminste zo kijk ik ook naar mezelf. This en en.

• Linda

Kijk als ik lees dat iemand zich enorm opnaait voor een dubbeltje, dan denk ik pfff, wat is daar nou het nut van. Is het dat waard? Kijk wat je zelf eraan kunt doen.

Supermarkten zijn uit op winst en menselijke fouten worden overal gemaakt.

Of zijn jullie geen mensen? Wij, mensen zijn niet perfect.

Niet goed voor het hart om je daar zo over op te winden.

Denken jullie nu werkelijk als er staat 2 voor de prijs van 1 bij appie heyn ofzo (waar ik overigens nooit kom, mij te duur), dat het niet allang is doorberekend?

• Ellen XL

Ha ja, heb je al gelezen wat ik hierboven op 05-08-06 om 21.24 uur schreef over mijn zelfgekweekte paprika's.

Je schreef in je vorige stukje dat jij je niet druk maakt over dubbeltjes, dat je niet met je auto terug wilt naar de supermarkt, zo kom ik er bij dat je veel geld hebt.

Groetjes Ellen