Waarom doet iemand dit?

• Birmaantje

Ja, het duurt even, maar ja, degene die de langste adem heeft vaak het meeste succes.

Sterkte met de gehele kwestie!

Groet,

Birmaantje

• Dries

Of je steelt ergens een TE KOOP bord uit een andere tuin en zet je in hun tuin

misschien krijg je wel nieuwe buren :)

Voor de rest heb ik niets toe te voegen.

• AmarantH

Ben een jongetje……

• Radeloze Buuf

Oeps, sorry….

• Radeloze Buuf

Thanx voor de tip. Had zelf ook al zitten denken om ze op Marktplaats neer te zetten, met iets van Gratis af te halen….

• Ellen XL

Die konijnen, de buren of…. de caravan? :D

• Ellen XL

Dat idee van de wijkagent was wel een goeie, of misschien hebben jullie buurtbemiddeling, of wijkbeheer die wil bemiddelen.

Bel ook eens naar de woningbouw, vaak weet een woningbouw dat er overlast is en zitten ze te wachten tot er iemand klaagt om in te kunnen grijpen.

Het uitpraten is natuurlijk ook altijd goed, al was het maar om alles geprobeerd te hebben. Een cursus conflicthantering is dan wel handig, zo'n cursus betaald zichzelf terug, ik kan het iedereen aanraden.

De oplossing die ik nog niet heb gehoord is niet zo psychologies maar misschien wel hartstikke makkelijk.

Maak van de achtertuin een serre of een kas om paprika's in te kweken. Je kan ook een garage of schuur maken. Een enorm hoge schutting, afdakje, zonnewering noem maar op. Wil je nog wat lichtinval dan kan je raampjes van plexiglas maken, of maak die muur van die glazen badkamertegels van de gamma :D Heeft u niet zo veel geld, koop dan een enorme parasol die gaan onderhand voor bodemprijzen de deur uit en geen vergunning nodig. Zet hem schuin in de richting van de buren, alles ketst dan af en de gooirichting is gelijk duidelijk. (geen foto's of film nodig)

Heel veel succes en sterkte en vooral plezier met de herinrichting van de tuin… :D

• Hans

Ik heb ook zo'n soort buurman gehad. Die had met de hele buurt ruzie. Hij vond bijvoorbeeld dat zijn gezin recht had op 3 parkeerplaatsen (twee voor henzelf en 1 voor het bezoek dat zou kunnen komen) als iemand anders een auto op ‘zijn’ plaatsen zette dan waren regelmatig spiegels en ruitewissers afgebroken.

Ook mocht je niet parkeren met de achterkant van je auto naar zijn huis, de uitlaatgassen bij het starten zouden in zijn (10 meter verderop gelegen) huis komen.

De overbuurman moest van hem een zonwering voor zijn raam hangen omdat de zon via het raam van de overbuurman in zijn huis reflecteerde.

Er was altijd wel wat en hij lag overhoop met heel de buurt.

Ik woonde er direct langs en kreeg regelmatig bezoek van hem met belachelijke verzoeken (je tuindeur piept, als je de planten water geeft loopt het water bij mij in de tuin e.d.) en commentaar op mijn levensstijl.

De beste man zat de hele dag thuis en had alle tijd en energie om zich overal aan te ergeren en om acties te verzinnen en ondernemen tegen alles en iedereen die iets deed wat in zijn ogen niet door de beugel kon.

Na een paar aanvaringen had ik wel door dat ik een strijd met hem niet zou winnen (daar had ik de tijd, vasthoudendheid en energie niet voor) en dat het van kwaad tot erger zou worden dus ik heb een hele andere aanpak gekozen.

Ik heb hem steeds heel vriendelijk aangehoord, hem bedankt voor de goede adviezen en zijn bezorgdheid over de verloedering van de samenleving aangehoord. Ook heb ik hem vaak gezegd dat ik heel veel respect had voor het feit dat hij, ondanks het feit dat anderen nooit rekening met hem hielden, toch bleef ijveren voor zijn eigen welzijn en dat van de buurt.

'God, buurman, wat moet u dat veel energie kosten om zo alert te blijven, knap hoor'.

'Was iedereen maar zo betrokken als u, ik schaam me ervoor maar ik ben veel egoïstischer dan u, erg goed van u hoor!' enz.

Verder heb ik hem altijd overdreven vriendelijk en enthousiast begroet.

Het was een groot toneelspel en ik voelde me regelmatig behoorlijk belachelijk maar het werkte prima.

Na ongeveer 2 jaar nam de frequentie van zijn klagen af en ik heb nog jaren probleemloos langs hem gewoond. Terwijl de rest van de buurt continu in de clinch lag met hem. Heerlijk.

• Annelies E

Dit vind ik heel fraai verhaal

En er zit veel pschygologie in

Maar je moet het ook kunnen

• sunny

Leuk bericht van Hans en ik zat ook in die hoek te denken.

Ze vragen aandacht door rotzooi in je tuin te gooien, negeer de rotzooi en probeer weer te gaan groeten en een klein praatje te houden als je elkaar ziet op straat.

Geef ze wel aandacht en dan zo,n beetje op de manier waarop Hans het aangepakt heeft.

Succes