Waarom doet iemand dit?

• azalaia

Ik lees het zojuist en ik herhaal dan ook maar weer: volkomen negeren en doen alsof het ongemak niet bestaat. Elk woord dat je hierover vuil zou maken met je buurvrouw is zonde van je tijd.

Haal je schouders erover op, glimlach vriendelijk naar haar als je haar ziet en doe alsof het probleem dus nietbestaat, des te sneller is de lol eraf al kan dat nog wel een paar maanden duren.

Zolang het nog maar gaat om dit soort dingen en ze geen vuilniszakken bij jou in de tuin dumpt, dan kan je altijd nog eens flink optreden en kan je ook de politie inschakelen en beklag doen van het onrechtmatig dumpen van vuil op jouw eigendom.

Wacht maar af totdat ze dat gaat doen misschien, dan heb je haar te pakken via de politie.

Groeten van azalaia.

Groeten van azalaia.

• Dries

Dit zou ik nu nooit doen de politie erbij halen. Toen ik klein was was er bij ons ook een buren ruzie als kind heeft dat toch een bepaalde inpakt op je dat je ziet dat 2 buren elkaar blijkbaar haten wat moet je denken als kind als je politie zie, boeven gevangenis.

Ten 2, vind ik het ook erg sneu om een instantie op te roepen voor wat papiertjes ( even los hoe frustrerent het werkt ) Maar dat je in zo'n samenleving wilt leven dat je elk beklag dat je hebt doorschijft naar een derde wat is je eigen leven nog waard als je die niet in de hand kan hebben, doel hiermee dit gebeurt in jou leven probeer een oplossing te zoeken maar om nu voor 1 tuin weer een heel systeem erbij te halen nee. Zij moeten er zijn om boeven te vangen het zijn geen leraren om pestkoppen op hun vingers te wijzen.

Inderdaad ik kan nu even niet terug lezen maar ik dacht dat Hans het was met het zelfde verhaal, vind ik mooi je verliest je eigen waarde er ook niet in, en je bewijst ook al maak je iets elke dag mee dat je er mee uit de voeten kan.

Stiekem krijg je er nog respect voor ook

• Ellen XL

Ja die Hans is wel de wijste met zijn kwijlende vriendelijkheid naar de buurman…

:D;):D

• azalaia

Nee Dries, niet de politie voor wat papiertjes erbij halen, alleen als het van kwaad tot erger wordt en er vuilniszakken gedumpt gaan worden, dus ik had het over het laatste en niet de politie erbij halen voor wat papiertjes natuurlijk !!! Hè hè….en lees ook even verder wat ik nog had geadviseerd dan allen het woord politie.

Groeten van azalaia.

• Dries

Mijn fout had inderdaad niet goed gelezen.

• Annelies E

Een wijkagent komt niet met grof geschut

maar komt praten

Een soort bemiddelen

Buren die treiteren daar kan een onmogelijke situatie door ontstaan

Dat kan je beter proberen op te lossen

eerst zelf !!!!!!!! en daarna als het niet helpt met derden

Soms helpt negeren

maar heus niet altijd

Negeren kan soms ook averechts werken

• Annelies E

Als ik dit zo lees

Is echt niet normaal

Wat ben ik blij

Ik woon naast een agent

Die bemiddelt ook in wijken

Vaak helpt het

Echt waar

maar soms loopt het uit de hand

En dan gaan sommige mensen verhuizen

Mits dat kan natuurlijk

Weet je

Dit vreet energie

Ze zeggen niet voor niets

Beter een goede buur dan een verre vriend

Je hebt in zekere zijn recht op woongenot

• Radeloze Buuf

We negeren de boel gewoon, alleen om weer vriendelijk te gaan lachen en doen alsof m'n neus bloedt, daar heb ik wel wat moeite mee.

Komt bij dat we inmiddels ook voor rotburen worden uitgemaakt als we elkaar toevallig passeren buiten.

En als we daarbij ook nog onze honden bij ons hebben dan zijn we rotburen met rothonden. Dit zegt ze overigens alleen als zij zonder man of kinderen is, daar past ze wel voor op. En ze zegt het zo zachtjes dat het lijkt alsof ze het in haarzelf zegt, maar wel zo hard dat je het net hoort, als jullie begrijpen wat ik bedoel. En onze dochter, 1,5 jaar is een rotkind. Als ik voorbij loop met haar en ze doet de deur open dan zegt ze: O daar heb je dat rotkind van de buren weer.

Dus ik ga even niet vriendelijk gedag zeggen en lachen. We halen onze schouders maar op, het waait vanzelf wel over hopen we. Alleen zijn we wat bang dat als onze dochter over een aantal jaren buiten gaat spelen, ze (buurvrouw) dan misschien rare dingen gaat doen tegenover onze dochter, maar dat zien we dan wel weer.

• Radeloze Buuf

Annelies je hebt helemaal gelijk. Het vreet ook energie. Ik had net iemand aan de telefoon die adviseerde om een bloemetje te kopen, daarmee aan de deur te gaan en zeggen dat je opnieuw wilt beginnen met de buren relatie en wat wij kunnen/moeten veranderen in haar ogen zodat we allemaal netjes naast elkaar kunnen leven. Ik heb daar eerlijk gezegd toch nog wel wat moeite mee. Ook omdat alles wat er door haar tegen ons is gezegd, ook toen we nog wel “on speaking termas” waren, op een zeer agressieve manier gaat. Om een voorbeeld te geven, onze kat was ontsnapt en zat bij hun op het dakterras. Direct staat ze voor mijn deur en zegt: die rotkat van jullie zit op ons dakterras, ik wil dat je 'm nu weghaalt.

Maar zo praat ze ook tegen haar kinderen: ik wil dat jullie nu opruimen, ik wil dat jullie nu gaan eten, ik wil ik wil ik wil. Of tegen haar man: ik wil dat je nu het onkruid uit de tuin haalt, ik wil dat je nu de lege flessen wegbrengt. En dat allemaal op een zeer agressieve toon, die geen tegenspraak dult.

Grrrr, dus ik denk nog even na over dat bloemetje. Overigens hebben ze met de rest van de straat en het hofje tegenover ons ook totaal geen contact, iedereen beschouwt ze als niet helemaal aangesloten en ze worden eigenlijk door veel mensen genegeerd. Behalve door de kinderen die spelen dan wel buiten met elkaar.

Wel handig zo'n agent naast je.

• Annelies E

Dat wel

Maar die bemiddelt niet in onze eigen buurt

Hij wil in zijn vrije tijd ook leven

Maar we mogen niet mopperen over onze buurt

Het gaat allemaal goed

Alleen auto,s op de stoep

Dat is niet prettig

Maar het zijn allemaal koophuizen

Dus als je echt vervelende buren hebt kan je overwegen te verhuizen

De situatie bij jullie weet ik niet