Ik heb gister weer knallende ruzie gehad met mijn partner, omdat ik er weer over begon. Ik wil er gewoon graag over praten omdat ik denk (op het moment dat ik me slecht voel) dat het me zal helpen.
Nu blijkt dat mijn vriend het er ook echt eel moeilijk mee heeft. Dat wist ik niet van hem, omdat hij er niet over heeft gepraat.
Nu gaat het ook al wel weer ietsje beter, omdat ik weet dat hij zich er ook rot daar voelt. Dat doet je toch al beter voelen dan als hij er helemaal geen gevoel bij zou hebben, zo van het kan me niks schelen.
Hij vertelde bang te zijn om in de file te komen (zodat hij later is dan normaal en ik dan weer gelijk aan z'n lip hang waarom hij zo laat is), bang om smsjes van mij te krijgen terwijl z'n telefoon in z'n jaszak zit en hij dus niks doorheeft (als ik niks snel terugontvang wordt ik helemaal weer overgenomen door die gedachtes). Ik heb dus ook maar besloten niet meer te sms-en komende periode.
Nu ik weet dat hij er ook zo mee zit laat het me al wel weer wat beter voelen. Ik weet dat dit niet goed is natuurlijk. Ik voel me er ook héél rot over dat ik hem nu ook met een probleem heb opgescheept. Hij zegt dan jouw probleem is toch automatisch ook mijn probleem, maar zo zie ik dat absoluut niet. Ik trek hem mee in mijn sleur/depressie en dat lijkt me toch echt niet de bedoeling.
Hij vertelde mij, vandaag een brief te zullen gaan schrijven waarin hij zal schrijven wat hij voor me voelt, wat ik voor hem beteken en dat hij me NOOIT zal verlaten. Ik vind dat echt heel lief van hem en ben erg benieuwd naar de brief. Hij zegt deze brief ga je elke dag een paar keer lezen, zodat je eraan herinnerd wordt wat je voor me betekent en dat ik dus niet bij je weg zal gaan.
Ik was gister helemaal down en kon alleen nog maar huilen. Hij vroeg me wat is nou de ECHTE reden van je verdriet. Ik ben er toen eigenlijk achter gekomen dat ik eigenlijk helemaal niet veel last heb van jaloezie, maar ik heb gewoon gigantische angst dat hij bij me weggaat en misschien verliefd wordt op een ander. Door dat meisje wat nu met hem meerijdt zie ik dat als een bedreiging, dat mijn angst misschien wel eens reeel zou kunnen worden. Mijn emoties en gedrag die hieraan verbonden zijn hebben erg veel weg van jaloezie, maar zijn het in werkelijkheid dus niet. Die gedachten maken me echt kapot. Toen ik het hem vertelde dat ik die angst zo erg heb, heb ik de rest van de avond ik zijn armen gelegen en liggen huilen. Puur en alleen om de gedachte dat hij misschien bij me weggaat. Je kunt je misschien wel voorstellen hoe ik me dan zal voelen als hij daadwerkelijk weg zal gaan.
Ik voel me nu op zich wel veel beter dan gister en de dagen daarvoor. Ik heb tegen mezelf gezegd. Gewoon niet meer SMSen, want als hij dan niet reageert kan ik ook niet meer gelijk in die stress raken. Ik heb mezelf ook voorgenomen niet meer zo aan z'n lip te hangen als hij later is dan gewoonlijk. Er staan nou eenmaal files op de weg en ja daar kom je ook wel eens in terecht. Ik ga me niet meer met haar bezig houden. Hij is al zes jaar bij mij, heeft dus duidelijk voor mij gekozen en dat is waar ik nu mijn gedachten op focus. Ik ben dus duidelijk echt de moeite waard anders zou hij niet al zo lang bij me zijn en me ten huwelijk hebben gevraagd. Dat is ook een teken dat hij bij mij wil blijven en zijn leven met MIJ wil delen en niet iemand anders.
Er lopen zoveel meiden op straat rond en als ik bij iedereen deze gevoelens teweeg breng dan zal ik eraan kapot gaan en onze relatie uiteindelijk ook. En dan heb ik veroorzaakt wat ik juist helemaal NIET wilde.
Ik WEET dat hij heel veel van me houdt en dat ik veel voor hem beteken en ik moet er dan ook op vertrouwen dat hij me niet zal verlaten. Zolang ik daar maar aan blijf denken zal het ongetwijfeld beter worden.
Ik houd het volgende voortaan in mijn achterhoofd:
IK ben degene die onder het kopje partner valt (straks vrouw) en alle anderen vallen onder vrienden en/of collega's.
Zo ik voel me gelijk weer nog een stuk beter. Ben blij dat ik weer ff m'n verhaal kwijt ben.
Groeten, Brigitte