top!
Hoi hoi,
Ik zou heel graag willen weten hoe het nu met jullie vergaat en of julllie prof . hulp gezocht hebben en of dat heeft geholpen , elke tip is welkom ! Ook ik kamp met deze nare'' ziekte'' en dat al jaren lang..(td)
wil graag met mensen kunnen mailen en praten die hier ook last van hebben ..hopelijk krijg ik een reactie , alvast bedankt !!!
Lisa
Hoi Lisa,
tja, het zal altijd een knagend gevoel blijven in mijn achterhoofd. Als ik hem naar een andere vrouw zie kijken, krijg ik alweer zo'n irritante kriebel. Ik ben bang dat de meeste mannen gewoon naar vrouwen kijken. Als ik op straat loop zie ik ook dat mannen (ook van een stelletje) naar mij kijken. Het punt is dat ze daar verder niets mee doen. Kijken staat immers vrij. Misschien kijk jij ook wel eens naar een leuke man, gewoon, zonder bijbedoelingen. Zonder jullie meteen in wilde zinderende standjes voor te stellen…. Dat zal jouw/mijn man dan misschien ook wel niet doen…..
Kortom, het is allemaal niet makkelijk, maar waar het eigenlijk om draait is gebrek aan vertrouwen. Vaak weinig zelfvertrouwen, en geen vertrouwen in je relatie en/of je man. Ik denk dat het belangrijkste punt is dat je weer wat meer om jezelf moet gaan geven, wees er van overtuigd dat jij er toe doet, dat je mooi bent en de moeite waard! Als jij je lekker in je vel voelt straal je dat ook uit, en zal je man/vriend dat ook gaan zien. En wees overtuigd van zijn liefde. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou zit. Soms is jaloezie volkomen terecht, namelijk als je een man hebt die nogal de neiging heeft vreemd te gaan. Maar meestal is dat niet zo, en is het vooral de angst om die ander kwijt te raken, die een beetje heel erge grote vormen aan heeft genomen. En als je een man hebt die eigenlijk gewoon hardstikke lief is, en die je niet zal bedriegen, dan is het gewoon zaak om jezelf eens goed onderhanden te nemen. En blij zijn met de man die je hebt, tel je zegeningen. Hij is tenslotte bij jóu. Als hij bij een ander zou willen zijn, dan zat hij daar wel. Nogmaals als je man een echte vreemdganger is, is de zaak anders, maar dan is er sprake van echte jaloezie, en niet ziekelijke jaloezie.
Je mag me trouwens altijd mailen, maar ik ga niet hier mn mailadres neerzetten, dus ik weet niet hoe we dat moeten doen.
Sterkte.
Trouwens, je krijgt geen bericht als hier op dit forum een antwoord komt. Ik kwam vandaag toevallig weer es hier, en toen zag ik je berichtje. Vandaar mijn nogal late reactie. Groetjes.
Wat een verhalen zeg, en in alle verhalen herken ik mezelf!
In mijn omgeving snapt niemand hoe ik mij voel, en vinden ze me allemaal overdreven, maar hier
zie ik gewoon dat er meer mensen kampen met dit ontzettend vervelende probleem!
Inderdaad heeft dit probleem ook te maken met het niet vertrouwen in jezelf, grote onzekerheid.
Bij mij is het altijd erg geweest, maar sinds een jaar heb ik een nieuwe vriend, die er ontzettend goed
uitziet, en het ook leuk vind om lekker naar vrienden te gaan(wat natuurlijk HEEL NORMAAL is) Alleen
ik kan hem niet loslaten. Bij alles wat hij doet verzin ik de ergste scenarios. Ik maak mezelf helemaal gek hiermee
en ik probeer het echt niet te doen, maar het lukt niet. Ik jaag hem hier niet mee weg, want ik laat het hem eigenlijk nooit
heel erg merken maar van binnen vreet ik mezelf op. Vertel mij alsjeblieft wat ik moet doen, of zijn er mensen die hier over
willen delen, want zelf weet ik niet meer wat ik ermee aan moet!
Liefs Janine
Jaloezie is van alle tijden, het gaat erom hoe ga je er mee om.
Jij jaagt wel degelijk je vriend in de armen van iemand die niet zo jaloers is, want ik kan mij niet voorstellen dat hij niks in de gaten heeft … en dan ben je hem onnodig kwijt en dat wil je niet.
Op de momenten dat hij met zijn vrienden uit is ga jij voor jezef iets doen eventueel buiten de deur, ga op paardrijles ofzo, dan hebben jullie elkaar leuke dingen vertellen, en besef ook dat hij niet jouw bezit is en omgekeerd ook niet.
Door hem los te laten en hem te vertrouwen zul je zelf ook meer zelfvertrouwen gaan opbouwen, want je zult zien dat het gewoon goed gaat en jij je zorgen voor niets had gemaakt.
Op die manier leef je veel gelukkiger en ben je veel meer ontspannen in je relatie met je vriend.
azalaia
X(
hallo,mensen
ik ben zangeres en moeder van 2 en ik heb veel last
van een concurrent die al zo lang bezig is mijn leven naar de
knoppen te helpen,dat ik nu pas heb kunnen besluiten
om haar nooit meer te willen zien.
ze was ooit een vriendin en later mijn schoonzus.
dus ik kom er moeilijker van af.
toch ook haar broer,mijn man heeft dat van dichtbij
meegemaakt en wil geen contact meer met 'r.
gelukkig zien meer mensen haar ziekelijke jaloezie.
en toch wil ik er graag over praten met mensen.
niet alleen voor erkenning maar ook omdat
ondanks je intelligent kan zijn.
er altijd een zwak moment te vinden voor die
ziekelijk jaloerse persoon om een gaatje te
vinden om je totaal te ruïneren.
ik zou graag verhalen uitwisselen er over.
maar wil nu niet als slachtoffer over komen.
en medelijden wil ik ook niet.
maar wie weet herkennen mensen zich in
deze kwellende situatie.
wie o wie wil praten met mij?
ben ook gezellig dus echt zwaar moedig hoeft
zo'n gesprek niet te zijn.
groeten:P
zangvogeltje
Lieve jaloerse,
Wat lijkt me dat ongelofelijk vervelend voor je, als je zo van slag raakt wanneer je niet zeker weet wat je partner doet.
Ik heb ooit emotionele problemen opgelost met EFT en deze methodiek zou ook heel goed kunnen helpen bij jaloezie.
Hier kun je meer info vinden bij een betrouwbaar bedrijf:
Morpheus Emotionele Bevrijding
Voor een paar tientjes krijg je een handboek met de methode, die je zelf kunt toepassen. In het begin lijkt het een beetje vreemd, maar het werkt al snel.
Succes!
Veel liefs,
Inkie
Je wordt alleen geboren en je gaat alleen dood.
Daar tussenin zul je liefhebben, beminnen en houden van maar zal je waarschijnlijk 1 of meerdere keren bedrogen worden.
Als iemand niet te vertrouwen is dan kan je dit niet veranderen door hem/haar te controleren.
Je kunt dit wel veranderen door openheid aan te moedigen.
Dan weet je tenminste zeker dat je jaloers gedrag niet de oorzaak is van een gefaalde relatie en dat je partner alle kans heeft gehad om zijn gevoelens met jou te delen.
Dat idee geeft veel rust en zal je jaloezie voor een groot deel weghalen!
Lieve medemens,
Ik herken me ook in jouw verhaal. Ik heb er ook erge last van gehad. Nu is het gelukkig verdwenen. Als sneeuw voor de zon opgelost.
Je kunt een heel verhaal vertellen over hoe dat zit tussen jou en je vriend. Dat wegklikken en carpoolen. Jouw boosheid daarop etc.
Het is een topje van de ijsberg. De enige waarachtige (!!) oorzaak van jouw probleem geef je zelf al!
“Ik heb last van erge jaloezie en ben bang om verlaten te worden.”
Jij bent bang om verlaten te worden! Dat is je werkelijke probleem. Daar moet je ook de oplossing voor zoeken.
Weet je wat je doet als je bang bent dat iemand jou zal verlaten? Juist, je gaat je vastklampen, je gaat met alles wat in je is voorkomen dat deze persoon jou zal verlaten. Tot op een dag gebeurt, waar je zo bang voor was. Dit is namelijk geen gelijkwaardige relatie. Hij functioneert niet.
Je hebt een probleem, dat voel je ergens diep van binnen. Die angst voel je eigenlijk constant. En ergens is er dat gemene gevoel van jaloezie. Dat heeft ook met boosheid te maken.
De oplossing? Die ligt verborgen in jouw verleden. Bij je ouders. Verlatingsangst ontstaat daar waar een liefdevolle, beschermende omgeving ontbrak.
Ik heb nog nooit liefde van mijn vader ontvangen. Daardoor is er nooit de bevestiging voor mij als persoon gekomen. Daardoor bleef ik altijd maar zoeken naar die bevestiging. En diep heel diep van binnen de angst dat mijn vader op een dag zal zeggen: jij bastaart! Eruit! Ik moet jou niet.
Dat heeft de goede man nog nooit gezegd, maar de angst was er wel.
Liefde verdrijft alle angst. Je zult op zoek moeten gaan naar een bron van onvoorwaardelijke liefde. Ik heb deze gevonden. Deze liefde heeft mij bevrijd van mijn angst, zodat ik me niet meer aan mijn vriendin hoef vast te klampen. Er ontstaat dan een hele nieuwe vrijheid. Die is er voor iedereen.
Als je meer wilt weten, mail me dan maar. Van harte welkom.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?