Wat heerlijk rustig is het hier al een paar dagen, geen mensen met allerlei problemen of opgeloste problemen, of weggeschoven problemen.
Mijn probleem is eigenlijk de wereld waarin we leven. Vanmorgen het gekakel van 7 politici gehoord op radio 1, waar moet dit weer naar toe, hoe krijg je in godsnaam een eenheid in dit kleine landje als 7 ''intelligente" mensen het al totaal niet met elkaar eens zijn, maar wel ons land moeten regeren……
Ik ben dinds eenjaar lid van de Partij voor de Dieren, zij hebben 1 zetel, maar toch 1 zetel. Dit is tenminste een partij die niet zo hoeft te kakelen in je gezicht en grommen achter je rug…. Daar stem ik binnenkort op, hoef ik daaar mijn hersens niet meer over te breken. Nuet dat het dan beteer wordt voor de ouden van dagen of zo, maar de dieren gaan er hopenlijk wèl op vooruit en daar gaat het mij om.
Ik loop wel eens door de Kalverstraat, woon daar vlak bij, en dan zie ik heel veel mensen, probeer onzichtbaar deze mensen die langs mij lopen in mij op te nemen, hoe ze kijken, wat ze doen, b.v. iets eten al wandelend, of luidruchtig met elkaar in gesprek zijn of juist de rare types die schichtig om zich heen kijkend zich een weg banen door de drukte.
Als ik al lopend dit zo aanschouw allemaal, dan voel ik mij zo mijlenver verwijderd van hen, alsof ik niet van de aarde kom maar ergens anders vandaan.
Ik heb dan ook het gevoel dat ik op dat moment de enige ben die zich zo voelt. Ik voel me letterlijk een buitenstaander en zeker geen insider.
Dit is iets wat ik al bijna 60 jar zo ervaar, laat ik zeggen vanaf mijn bewustzijn vanaf 2 jaar, want vanaf die tijd herinner ik mij veel, zlefs dat ik nog voor mijn tweede verjaardag in eenledikantje lag en previes ook w